Bukefalos 28 år!

Singeltråden no. 57

@Ninnurur Försök att slappna av! Dottern kommer säkert ha det hur kul som helst! Precis som du säger så kan de köra in henne om det skulle vara något. Ha det så kul ikväll, sov ut ordentligt imorgon och ät en god frukost i lugn och ro! Passa på att rå om dig själv, det är du värd! :)
 
@Ninnurur Försök att slappna av! Dottern kommer säkert ha det hur kul som helst! Precis som du säger så kan de köra in henne om det skulle vara något. Ha det så kul ikväll, sov ut ordentligt imorgon och ät en god frukost i lugn och ro! Passa på att rå om dig själv, det är du värd! :)
Om jag det kunde, imorgon är det fixardag på dagis :D Vi har alltid det dagen efter festen så att alla hjälps åt med städningen och så gör vi massor av andra saker som behövs på samma gång. Men jag kan nog sova till 8 utan problem iaf! :) Efter städningen kör nog jag också ut till landet och hoppas få en skön eftermiddag vid kusten och tar med dottern hem igen.
Men jag lovar att verkligen försöka låta bli att nojja! Har några cider att dricka ikväll så jag ska inte köra bil nånstans :D
 
Nu ska jag hem och baka tårta inför morgondagens kalas. Är egentligen inte sugen på att bjuda på någon alls efter igår, men kan ju inte gärna låta bli när det bjudits in folk.
Snygg felstavning jag gjorde (den fetade). Bjuda på någon är jag nog ganska sugen på, faktiskt. Men det vore nog inte så socialt accepterat.

Kladdkakan är färdig, sockerkakan är i ugnen, smet finns i magen.
 
Kände samma sak med pillren och kan nu konstatera att jag kanske inte hade PMS när jag var 17 år, men nånting har helt klart ändrat sig sedan dess. Herregud vilket skithumör jag kan få! Blir dessutom svullen och känner mig fulast i hela världen. Det har varit skönt att vara utan piller i snart ett år men nu börjar jag bli lite rädd för mig själv, känner inte igen mig i det beteendet alls. Men jag kan skriva under på att det tar långt tid, varje månad har varit olik den förra hela detta året.

Jag hade inte heller särskilt mycket pms förr. Nu återstår det att se. Men någon form av pms fick jag nog, för på lördagen var jag superkänslig och hela världen var bara skit - "jag slutade med pillerna för flera veckor sen men har fortfarande inte fått min mens, det är något fel på mig och jag är sämst i hela världen, jag kommer aldrig få några barn och jag är ful och ingen tycker om mig". Dagen efter kom den :angel:
Jag kan sakna pillerna på det sättet att det var fruktansvärt skönt att slippa mensen, man behövde aldrig oroa sig för att den skulle komma mitt i en resa eller liknande. Nu ska vi till London i mitten av oktober och det vore trevligast om det inte krockade tycker jag.
 
Trött Addan här. Var på AW igår, och tänkte väl att det inte skulle bli så sent, jag hade varit uppe sen halv fem liksom. Men ibland blir det inte som man tänkt sig så det slutade med en helkväll. Sjukt sliten idag! Fick en bartenders nummer, men jag bad aldrig om det haha :p
 
Trött Addan här. Var på AW igår, och tänkte väl att det inte skulle bli så sent, jag hade varit uppe sen halv fem liksom. Men ibland blir det inte som man tänkt sig så det slutade med en helkväll. Sjukt sliten idag! Fick en bartenders nummer, men jag bad aldrig om det haha :p

Haha! Men de kvällarna brukar ju bli de bästa :D
 
Ja, alltså, sjukt kul! Men sjukt sliten idag som sagt! Ska äta frukost nu, sen ska jag försöka ta mig till stallet och rasta vilddjuret, hoppas han är snäll, har typ ont i hela kroppen idag haha! Jag har blivit gammal och klen!

Om du är gammal och klen, så borde jag ju vara ännu äldre och svagare! :p
Trött är jag iaf. Mest mentalt dock. Det är så mycket nu. Visning av lägenheten imorgon och på måndag (inte särskilt orolig över försäljningen dock, vi har redan bud), men det ska städas, rensas och fixas fint. Jag kan inte släppa nånting innan det är perfekt...
Nästa vecka kommer Skolinspektionen till jobbet. De väljer ut skolor och klasser slumpmässigt som de ska besöka och kvalitetsgranska. Självklart kommer de till min klass. Jag har lite ångest över detta, de ska vara med i tre hela dagar och intervjua mig en timma om dagen. Ber för mitt liv också att vildingarna sköter sig... Min klass består av 15 pojkar och 4 flickor, det blir lätt grabbigt och vissa dagar är de mer vilda än tama :crazy:
 
Om du är gammal och klen, så borde jag ju vara ännu äldre och svagare! :p
Trött är jag iaf. Mest mentalt dock. Det är så mycket nu. Visning av lägenheten imorgon och på måndag (inte särskilt orolig över försäljningen dock, vi har redan bud), men det ska städas, rensas och fixas fint. Jag kan inte släppa nånting innan det är perfekt...
Nästa vecka kommer Skolinspektionen till jobbet. De väljer ut skolor och klasser slumpmässigt som de ska besöka och kvalitetsgranska. Självklart kommer de till min klass. Jag har lite ångest över detta, de ska vara med i tre hela dagar och intervjua mig en timma om dagen. Ber för mitt liv också att vildingarna sköter sig... Min klass består av 15 pojkar och 4 flickor, det blir lätt grabbigt och vissa dagar är de mer vilda än tama :crazy:

Ja, eller så är jag bara klen :D

Åh, det kommer gå så bra för dig! Gör som du brukar bara så blir det kanon :)
 
@addicted och @Lillelorden, I need your help! Vad bör man tänka på när man kör till Grand Canyon? Hur bör man lägga upp dagen? Vi kommer att hyra en bil och har bokat ett rum i Williams. Något guldkorn på vägen? :)
 
Här inne har jag inte hängt innan men någon gång ska vara den första;) Tyckte denna tråden passar bättre än dejtingtråden så.. Jag är en evig singel, om ni förstår hur jag menar:p, men har halkat över en kille på FB som jag fastnat för och inte kan släppa riktigt, detta är i en dejtinggrupp så vet ju att han "söker" någon, men hur gör man egentligen när man tar kontakt med någon man är intresserad av?:o dels tänker jag att tänk om han vill träffas:eek:, å andra sidan tänker jag "hur kan jag ens tänka tanken att någon skulle vilja bli ihop med tråkiga mig:crazy:. Är nervös för att ta kontakt samtidigt som gör jag det inte kan jag inte klaga på att jag är singel man får ju anstränga sig lite för att hitta någon. åh i-landsproblem:arghh::p
 
Ja, eller så är jag bara klen :D

Åh, det kommer gå så bra för dig! Gör som du brukar bara så blir det kanon :)

Jag hoppas ju att det kommer gå bra, men det är klart man blir nervös! :nailbiting: :yuck: Jag förstår inte vad vi ska prata om i en timma om dagen på intervjuerna... Det känns som lång tid!
Sen är jag ju helt ny på stället, och har bara jobbat i 2,5 år sen examen så jag är ju liksom ingen supererfaren pedagog som har svar på allt och vet precis hur jag ska hantera varenda situation.... Ska bli skönt när det är över! Längtar till nästa helg...
 
@Jaulgreis Jag vet inte om jag är så mycket till hjälp, jag åkte ju bussresa dit med skolan! Menmen. Har ni tänkt gå ner en bit och titta eller bara kolla över kanten så att säga? Kolla upp vad det finns för möjligheter där ni har tänkt stanna! Annars skulle jag säga börja tidigt, så ni har gott om tid på er. Och om ni har tänkt gå neråt en bit, tänk på att ha mycket vatten med er och att det tar betydligt längre tid att gå upp än ner!

@Evenstar Jag tror de har förståelse för att du är relativt oerfaren faktiskt, det blir nog inga problem :)
 
Här inne har jag inte hängt innan men någon gång ska vara den första;) Tyckte denna tråden passar bättre än dejtingtråden så.. Jag är en evig singel, om ni förstår hur jag menar:p, men har halkat över en kille på FB som jag fastnat för och inte kan släppa riktigt, detta är i en dejtinggrupp så vet ju att han "söker" någon, men hur gör man egentligen när man tar kontakt med någon man är intresserad av?:o dels tänker jag att tänk om han vill träffas:eek:, å andra sidan tänker jag "hur kan jag ens tänka tanken att någon skulle vilja bli ihop med tråkiga mig:crazy:. Är nervös för att ta kontakt samtidigt som gör jag det inte kan jag inte klaga på att jag är singel man får ju anstränga sig lite för att hitta någon. åh i-landsproblem:arghh::p

Är han med i en dejtinggrupp så är det nog bara att skriva till honom! Skicka ett PM till honom, och om han vill träffas så är väl det toppen? Det kan ju aldrig bli något om ni inte träffas! Och jobba på din inställning, du är säkert inte alls tråkig och jag slår vad om att det finns massa killar som vill vara tillsammans med dig! :)

Och du, välkommen till bukes bästa tråd!
 
Här inne har jag inte hängt innan men någon gång ska vara den första;) Tyckte denna tråden passar bättre än dejtingtråden så.. Jag är en evig singel, om ni förstår hur jag menar:p, men har halkat över en kille på FB som jag fastnat för och inte kan släppa riktigt, detta är i en dejtinggrupp så vet ju att han "söker" någon, men hur gör man egentligen när man tar kontakt med någon man är intresserad av?:o dels tänker jag att tänk om han vill träffas:eek:, å andra sidan tänker jag "hur kan jag ens tänka tanken att någon skulle vilja bli ihop med tråkiga mig:crazy:. Är nervös för att ta kontakt samtidigt som gör jag det inte kan jag inte klaga på att jag är singel man får ju anstränga sig lite för att hitta någon. åh i-landsproblem:arghh::p
Bara gör! Det värsta som kan hända är att du inte får ett svar, och ptja.. då är det bara att gå vidare :)
 
Själv känner jag mig bara så jäkla hopplös. Borde lägga ner allt vad dejting och killar heter och acceptera mitt öde som crazy cat lady. Det finns inget värre än att få förhoppningar om saker och sen behöva slänga dom i soptunnan.

Fick ett meddelande på hp nyss, där skrev en kille att han inte ens skulle kunna stå ut med mig i en timme i verkligheten. Weeeiii vad roligt att höra, verkligen, oerhört. Inte.
Normalt sett hade en sådan kommentar inte rört mig i ryggen, jag hade ryckt på axlarna och tänkt "jaha, det var ju tråkigt för honom då" och glatt klickat bort den konversationen. Men de senaste dagarna är det en del andra saker som gjort att jag känner mig nere, så då studsar inte den kommentaren av mig. Den snarare sätter sig fast som en fiskekrok.
 
Är han med i en dejtinggrupp så är det nog bara att skriva till honom! Skicka ett PM till honom, och om han vill träffas så är väl det toppen? Det kan ju aldrig bli något om ni inte träffas! Och jobba på din inställning, du är säkert inte alls tråkig och jag slår vad om att det finns massa killar som vill vara tillsammans med dig! :)

Och du, välkommen till bukes bästa tråd!

Ja toppen och väldigt skrämmande på samma gång liksom^^:) skulle nog känna mig som 13 år igen, med tanke på att jag i princip aldrig ens haft en killkompis:angel: I nya sammanhang så uppfattas jag nog som lite tråkigt o "kort" tror jag, blir oftast väldigt osäker och tyst av mig, så på det sättet är det svårt att "dra till" sig nya bekantskaper, men är jag ju inte sån bland nära vänner. O andra sidan borde det inte göra något att man är lite tyst av sig i början om personen verkligen är intresserad tänker jag ju också:) Ja jobbar på den icke existerande självkänslan, det går långsamt framåt känns det som iaf.. men just därför är man ju lite rädd att få en diss också:angel:

tackar för välkomnandet hänger nog kvar här:D
 
Bara gör! Det värsta som kan hända är att du inte får ett svar, och ptja.. då är det bara att gå vidare :)

Ja har tänkt flera gånger att nu skriver jag, men så blir det bara att jag kollar runt på bilderna istället:p men jag ska nog, om inte nu, så imorgon... eller över morgon, måste tänka ut något bra att skriva med^^ bättre än "hej du ser trevlig ut"^^ och så var det ju detta med att alla säger jag tänker för mycket:angel:
 
Själv känner jag mig bara så jäkla hopplös. Borde lägga ner allt vad dejting och killar heter och acceptera mitt öde som crazy cat lady. Det finns inget värre än att få förhoppningar om saker och sen behöva slänga dom i soptunnan.

Fick ett meddelande på hp nyss, där skrev en kille att han inte ens skulle kunna stå ut med mig i en timme i verkligheten. Weeeiii vad roligt att höra, verkligen, oerhört. Inte.
Normalt sett hade en sådan kommentar inte rört mig i ryggen, jag hade ryckt på axlarna och tänkt "jaha, det var ju tråkigt för honom då" och glatt klickat bort den konversationen. Men de senaste dagarna är det en del andra saker som gjort att jag känner mig nere, så då studsar inte den kommentaren av mig. Den snarare sätter sig fast som en fiskekrok.

finns för många idi*ter:mad::( han låter inte som något att ha direkt, var med på HP för några år sedan men gick ur eftersom jag tyckte det var lite låg nivå, kanske bättre att testa någon sida man får betala för?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
23 610
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 730
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 506
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 331
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp