Bukefalos 28 år!

Singeltråden no. 57

Själv hade jag en rätt pissig dag igår, men förstår nu att det jag upplevde var pms. Idag känner jag mig mest uppsvullen och har lite värk. Har inte upplevt detta på hur många år som helst, har väl ätit piller i nästan 10 år, men nu är det väl bara att vänja sig... :grin:
Skönt att kroppen verkar ha kickat igång dock...

Det var tydligen inbrott i stallet i natt med, ingen bra helg alltså :down: Framför allt sadlar som var stulna... Jag ska kolla igenom mina grejer i morgon. Så surt!
 
Själv hade jag en rätt pissig dag igår, men förstår nu att det jag upplevde var pms. Idag känner jag mig mest uppsvullen och har lite värk. Har inte upplevt detta på hur många år som helst, har väl ätit piller i nästan 10 år, men nu är det väl bara att vänja sig... :grin:
Skönt att kroppen verkar ha kickat igång dock...

Det var tydligen inbrott i stallet i natt med, ingen bra helg alltså :down: Framför allt sadlar som var stulna... Jag ska kolla igenom mina grejer i morgon. Så surt!

Men va surt med inbrott! Hoppas inte allt för mycket är borta..
Slutat med pillren? Bebisverkstad på gång (för att använda familjelivs-termer :angel: )
 
Men va surt med inbrott! Hoppas inte allt för mycket är borta..
Slutat med pillren? Bebisverkstad på gång (för att använda familjelivs-termer :angel: )

Jag har inte varit där idag, blir tio mil fram och tillbaka så helgerna åker jag inte alltid dit (jobbet ligger bara några minuter bort så vardagarna är enklare). Ska kolla igenom allt noga imorgon... Har ju precis köpt en sadel, visserligen superbillig (under tusenlappen), men har ju inte ens hunnit sitta i den så vore surt om den var borta...

Japp jag har slutat med pillren. Dock ingen bebisverkstad på gång! Men har ätit piller i typ tio år så det känns rätt skönt nu att "rensa kroppen". Jag vet ju knappt vem jag är utan alla hormoner!
Nog för att jag vill ha en liten en inom inte alltför många år, men nu har jag ju en stor fyrbent bebis att ta hand om :D (och när man känner att man vill börja tänka på bebis så kan det nog vara skönt att kroppen hunnit hämta sig och är redo, har hört om dem som det tar över året innan kroppen blir normal!)
 
Jag har inte varit där idag, blir tio mil fram och tillbaka så helgerna åker jag inte alltid dit (jobbet ligger bara några minuter bort så vardagarna är enklare). Ska kolla igenom allt noga imorgon... Har ju precis köpt en sadel, visserligen superbillig (under tusenlappen), men har ju inte ens hunnit sitta i den så vore surt om den var borta...

Japp jag har slutat med pillren. Dock ingen bebisverkstad på gång! Men har ätit piller i typ tio år så det känns rätt skönt nu att "rensa kroppen". Jag vet ju knappt vem jag är utan alla hormoner!
Nog för att jag vill ha en liten en inom inte alltför många år, men nu har jag ju en stor fyrbent bebis att ta hand om :D (och när man känner att man vill börja tänka på bebis så kan det nog vara skönt att kroppen hunnit hämta sig och är redo, har hört om dem som det tar över året innan kroppen blir normal!)

Ah, nej då förstår jag! Men är det när dit ni skall flytta sen? Förstår verkligne att det känns surt om sadeln är borta, hoppas på det bästa :)

Jo, det låter väl rimligt att sluta med pillren lite innan :)
 
Snälla säg att alla förhållande går lite upp och ner? Att det är helt naturligt med en svacka så länge man fortfarande vill vara tillsammans?
Lilla Piff trodde aldrig det skulle vara så svårt med förhållande. Trodde så länge man fått killen så var allt frid och fröjd. Oj vad naiv jag känner mig just nu.
 
Ah, nej då förstår jag! Men är det när dit ni skall flytta sen? Förstår verkligne att det känns surt om sadeln är borta, hoppas på det bästa :)

Jo, det låter väl rimligt att sluta med pillren lite innan :)

Stallet (och jobbet) ligger nära huset. Ska bli så skönt när vi flyttat - gångavstånd till jobbet, istället för 5 mil enkel resa...
 
Så skönt det låter! Jag skulle vilja ha cykelavstånd till stallet, men då ska man ju få en lägenhet i närheten också :(

Stallet jag valde ligger en bit bort från blivande huset (ca 8-9km kanske?) , så där blir det nog däremot bilen. Det finns ett stall rätt över vägen också, men stallet jag valde kändes så mycket bättre så det är värt det. Alla in- och utsläpp ingår 7 dagar i veckan och 4 fodringar/dag. Ridhus och ridbana finns och allt är väldigt strukturerat och välplanerat. Ljust fint stall med stora boxar och spolspilta. Vill man åka bort någon helg är det bara att säga till så sköts hästen om helt och hållet.
Stallet rätt över gatan är en ridskola, så ridhuset är ju upptaget med lektioner på kvällarna. Stallet var mörkt, hagarna pyttesmå och på helgerna fick man fixa allt själv (eller samarbeta med någon, men det fanns inget ordnat schema eller liknande). Dessutom, om man ville ha insläpp, fick hästarna gå in redan vid 14-tiden året om. Så nja. Men jag trivs kanon i stallet där jag står nu :)
 
Stallet jag valde ligger en bit bort från blivande huset (ca 8-9km kanske?) , så där blir det nog däremot bilen. Det finns ett stall rätt över vägen också, men stallet jag valde kändes så mycket bättre så det är värt det. Alla in- och utsläpp ingår 7 dagar i veckan och 4 fodringar/dag. Ridhus och ridbana finns och allt är väldigt strukturerat och välplanerat. Ljust fint stall med stora boxar och spolspilta. Vill man åka bort någon helg är det bara att säga till så sköts hästen om helt och hållet.
Stallet rätt över gatan är en ridskola, så ridhuset är ju upptaget med lektioner på kvällarna. Stallet var mörkt, hagarna pyttesmå och på helgerna fick man fixa allt själv (eller samarbeta med någon, men det fanns inget ordnat schema eller liknande). Dessutom, om man ville ha insläpp, fick hästarna gå in redan vid 14-tiden året om. Så nja. Men jag trivs kanon i stallet där jag står nu :)
Låter som ett mycket bra val av stall tycker jag :) Och en dryg mil är ju ingenting mot fem mil som du har nu :)
 
Stallet jag valde ligger en bit bort från blivande huset (ca 8-9km kanske?) , så där blir det nog däremot bilen. Det finns ett stall rätt över vägen också, men stallet jag valde kändes så mycket bättre så det är värt det. Alla in- och utsläpp ingår 7 dagar i veckan och 4 fodringar/dag. Ridhus och ridbana finns och allt är väldigt strukturerat och välplanerat. Ljust fint stall med stora boxar och spolspilta. Vill man åka bort någon helg är det bara att säga till så sköts hästen om helt och hållet.
Stallet rätt över gatan är en ridskola, så ridhuset är ju upptaget med lektioner på kvällarna. Stallet var mörkt, hagarna pyttesmå och på helgerna fick man fixa allt själv (eller samarbeta med någon, men det fanns inget ordnat schema eller liknande). Dessutom, om man ville ha insläpp, fick hästarna gå in redan vid 14-tiden året om. Så nja. Men jag trivs kanon i stallet där jag står nu :)

Åh, det låter så himla härligt med er flytt! Jag är väldigt avundsjuk på hela grejen med ett hus, och på landet dessutom!
 
Jag har inte varit där idag, blir tio mil fram och tillbaka så helgerna åker jag inte alltid dit (jobbet ligger bara några minuter bort så vardagarna är enklare). Ska kolla igenom allt noga imorgon... Har ju precis köpt en sadel, visserligen superbillig (under tusenlappen), men har ju inte ens hunnit sitta i den så vore surt om den var borta...

Japp jag har slutat med pillren. Dock ingen bebisverkstad på gång! Men har ätit piller i typ tio år så det känns rätt skönt nu att "rensa kroppen". Jag vet ju knappt vem jag är utan alla hormoner!
Nog för att jag vill ha en liten en inom inte alltför många år, men nu har jag ju en stor fyrbent bebis att ta hand om :D (och när man känner att man vill börja tänka på bebis så kan det nog vara skönt att kroppen hunnit hämta sig och är redo, har hört om dem som det tar över året innan kroppen blir normal!)

Kände samma sak med pillren och kan nu konstatera att jag kanske inte hade PMS när jag var 17 år, men nånting har helt klart ändrat sig sedan dess. Herregud vilket skithumör jag kan få! Blir dessutom svullen och känner mig fulast i hela världen. Det har varit skönt att vara utan piller i snart ett år men nu börjar jag bli lite rädd för mig själv, känner inte igen mig i det beteendet alls. Men jag kan skriva under på att det tar långt tid, varje månad har varit olik den förra hela detta året.
 
Här är det fö
Stallet jag valde ligger en bit bort från blivande huset (ca 8-9km kanske?) , så där blir det nog däremot bilen. Det finns ett stall rätt över vägen också, men stallet jag valde kändes så mycket bättre så det är värt det. Alla in- och utsläpp ingår 7 dagar i veckan och 4 fodringar/dag. Ridhus och ridbana finns och allt är väldigt strukturerat och välplanerat. Ljust fint stall med stora boxar och spolspilta. Vill man åka bort någon helg är det bara att säga till så sköts hästen om helt och hållet.
Stallet rätt över gatan är en ridskola, så ridhuset är ju upptaget med lektioner på kvällarna. Stallet var mörkt, hagarna pyttesmå och på helgerna fick man fixa allt själv (eller samarbeta med någon, men det fanns inget ordnat schema eller liknande). Dessutom, om man ville ha insläpp, fick hästarna gå in redan vid 14-tiden året om. Så nja. Men jag trivs kanon i stallet där jag står nu :)

Då är det ju helt klart värt det med bilavstånd istället! Jag trivs ju väldigt bra i "mitt" stall så jag vill absolut inte flytta hästen, men jag skulle gärna bo lite närmare. Och det borde ju inte vara omöjligt tycker jag!
 
@Ninnurur Haha :D Jag är typ avundsjuk på mig själv! Vi bokade resan för typ 160 dagar sen, så det är SÅ skönt att kunna säga att vi åker NÄSTA VECKA nu. Vi har jobbat rumpan av oss (jag var tvungen att jobba på Gotland i ett halvår) för att kunna göra den här drömresan och nu börjar man äntligen känna att it is really happening :love:
 
@Ninnurur Haha :D Jag är typ avundsjuk på mig själv! Vi bokade resan för typ 160 dagar sen, så det är SÅ skönt att kunna säga att vi åker NÄSTA VECKA nu. Vi har jobbat rumpan av oss (jag var tvungen att jobba på Gotland i ett halvår) för att kunna göra den här drömresan och nu börjar man äntligen känna att it is really happening :love:

Så konstigt att det är redan nästa vecka! Känns som att det varit så sjukt lång tid kvar hela tiden, men du har verkligen varit peppad! Jag är också väldigt avundsjuk.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
22 451
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 659
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 273
Senast: tara
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 195
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp