Bukefalos 28 år!

Singeltråden no. 57

@Ninnurur Haha :D Jag är typ avundsjuk på mig själv! Vi bokade resan för typ 160 dagar sen, så det är SÅ skönt att kunna säga att vi åker NÄSTA VECKA nu. Vi har jobbat rumpan av oss (jag var tvungen att jobba på Gotland i ett halvår) för att kunna göra den här drömresan och nu börjar man äntligen känna att it is really happening :love:
Ok, nu är jag lite mindre avis ändå. Inte för att du har jobbat arslet av dig, din resa är dig väl förunnad! Men för att det ser ut som att mamma, dottern och jag åker nånstans över jul. Slippa vara hemma på årsdagen för sambons död och genomlida en traditionell jul med hans familj som bara kommer vara deppig och jobbig. Nä, sol och värme hoppas vi på! :)
 
Idag fick jag rida igen äntligen! Fina pållen höll sig i skinnet :D

Och så händer det massa roliga grejer på jobbet, känns lite lättare att gå dit just nu!
Rida igen äntligen? Varför har du inte kunnat rida tidigare?

Skönt att det känns bättre på jobbet! :bump:
 
Själv är jag sjukt trött idag! Lämnade blod igår, har bara gjort det en gång tidigare och det var typ tre år sedan, och då blev jag med trött. Sen säger de ju att man skall "ta det lugnt" resten av dagen :p Bara det att jag hade mina ridelever då, och råkade hoppa in i gruppen efteråt på hopplektion, var askul :D Fast det kändes som att rida typ med lunginflammation eller nått, för benen domnade bort lite och pulsen rusade :angel: Tur att det var hopplektion så jag fick vila emellan :angel:
 
Åh hoppas att ni kommer iväg, det är ni värda @Ninnurur :love: Var hoppas ni på att åka? Hur gammal är din dotter nu?
Hon är 3½ ganska precis :) Det skulle verkligen vara skönt att komma bort och bara vara då. Vet inte riktigt vart vi vill, bara det är varmt och inte för lång flygtid ;) iPad i all ära, men treåringar har begränsat med tålamod vad det gäller stillasittande :angel: Vi var ju på Gran Canaria i våras men det är väl inte lika solsäkert på vintern? Jag gillar ju Blue Village som erbjuder träningspass också så vi tittar väl på deras resor. :)
 
Rida igen äntligen? Varför har du inte kunnat rida tidigare?

Skönt att det känns bättre på jobbet! :bump:

Pålle har varit lite krasslig så han har fått vila. Nu skrittar vi, det kan vara spännande nog efter en dryg veckas vila!

Haha, du kanske skulle ta det lite lugnt nästa gång du lämnar blod!
 
@Ceta

Vad duktig du är som lämnar blod! Jag borde också göra det (har en lite ovanlig blodgrupp) och vill men jag vågar verkligen inte. Känns sjukt läskigt!
 
@addicted

:D :D

Skolan känns fett jäkla BRA!
Alltså, när jag sitter och slänger mig med uttryck som "extingtiva fång" och inser att jag vet precis vad som står i Avtalslagens 36§ så känner jag mig så otroligt smart. Hehehe. Den känslan försvinner nog snart. :up:
 
@addicted

:D :D

Skolan känns fett jäkla BRA!
Alltså, när jag sitter och slänger mig med uttryck som "extingtiva fång" och inser att jag vet precis vad som står i Avtalslagens 36§ så känner jag mig så otroligt smart. Hehehe. Den känslan försvinner nog snart. :up:

:confused: Jag förstår att du känner dig smart. Det hade jag också gjort om jag hade fattat typ någonting av det där! :D
 
@addicted

:D :D

Men det är så sjukt - och skönt - för hittills så fattar jag faktiskt allting vi går igenom. Inte så att jag minns, eller kan. Men jag förstår. Och det är så jäkla tacksamt. :)
 
Jag klarade den praktiska examinationen vi hade idag. Och brände tusen spänn på shopping. Och trycker nu i mig massa jackypudding. Det är typ det enda bra med den här dagen :(
 
Pålle har varit lite krasslig så han har fått vila. Nu skrittar vi, det kan vara spännande nog efter en dryg veckas vila!

Haha, du kanske skulle ta det lite lugnt nästa gång du lämnar blod!
Ahaa, då är jag med :) Härligt att han verkar vara bättre iaf, och att du får rida!

Jo, kan vara en idé nästa gång :angel:

@Ceta

Vad duktig du är som lämnar blod! Jag borde också göra det (har en lite ovanlig blodgrupp) och vill men jag vågar verkligen inte. Känns sjukt läskigt!

Jag tyckte det var asläskigt innan jag gjorde det första gången, men denna gången var det lugnt.. Mitt blod rinner dock lite långsamt av någon anledning, så får ligga ett tag :p
Alltid bra att berätta att man är nervös innan, inbillar mig att de är försiktigare då ;)

Hejja dig med övningstentan med!

och bra jobbar @cili , hoppas det går bra på tentan idag med! :bump: :banana: :bump:
 
Själv är jag fortfarande rätt trött, har varit lite mycket de senaste dagarna. Lämnade dessutom katten till kattvakt igår kväll, så fick sova ensam inatt :cry:! Hen som passar honom är asbra med djur, men jag kan inte undgå att vara nojig när han inte är hemma :(
Skall bli fantastiskt kul att få åka hem en vecka dock! :)
 
Tentan gick bra. Inte full pott, men borde vara på god marginal över godkäntgränsen. Blir ärligt talat förvånad om jag inte klarat den, då är något väldigt fel nånstans. Kalkylerade lite snabbt att jag borde ha ca 80% rätt. Hittade på svar på det jag inte kunde, och minst ett av dom visade sig stämma nu när jag googlade :D Övriga frågor kom jag inte ihåg.

Nu ska jag hem och baka tårta inför morgondagens kalas. Är egentligen inte sugen på att bjuda på någon alls efter igår, men kan ju inte gärna låta bli när det bjudits in folk.
 
@cili - gillar tentan :up: men inte kalaset :down: Hoppas det går bra ändå, jag finns på mobilen om du behöver skrika av dig!

---------------------
Idag har jag shoppat lite inför kvällens fest på dagis. Ja, det är en privat fsk så vi har lite fester för föräldrarna ibland, och det brukar vara askul! :D Ikväll är temat hip hop, vilket inte borde vara så svårt för mig som tillbringade tonåren som en basketspelande, hip hop diggande "hallråtta". Det lutar helt enkelt åt basketstil, med bling!
Och mammahjärtat är grymt nervöst för dottern ska sova över hos farmor och farfar för första gången, dessutom ute på landet (7 mil bort)! :nailbiting: En del av mig vill vara nykter ikväll för att kunna köra ut om nåt händer, men jag borde inte vara så nojig. Hon har ju varit på landet många gånger och är helt på det klara med var hon ska sova. Och blir det katastrofalt får de väl köra in henne till stan igen helt enkelt. Eller hur?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
22 451
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 659
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 273
Senast: tara
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 195
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp