Bukefalos 28 år!

skulle ni fortsätta träffa kille som beter sig märkligt första gången?

Nja, är det jag bjudit med dig på en fest så presenterar jag dig när du står vid min sida o säger, Det är är stjarnhimmel å då sträcker du fram handen o hälsar artigt o ler sött. Är det du som bjudit med mig på en fest, så blir det tvärt om, du presenterar mig
Du glömde skriva att du ler sött när jag presenterar dig. Det är ju jätteviktigt att du ler sött.

Men jag förstår inte ens vad du vill diskutera med mig? Har jag sagt att man ska vara otrevlig och inte presentera sig ?
 
Du glömde skriva att du ler sött när jag presenterar dig. Det är ju jätteviktigt att du ler sött.

Men jag förstår inte ens vad du vill diskutera med mig? Har jag sagt att man ska vara otrevlig och inte presentera sig ?
Klart jag ska. Jag skrev ju tvärt om. Nej men du skrev att man presenterar sig själv vilket man inte gör om man kommer till en fest som par
 
Det är som att vara tillbaka på högstadiet igen när jag läser den här tråden. Jag blir mörkrädd. Är man inte tillräckligt normal så får man tydligen inte umgås med många av er. Återigen, å vad jag får en större och större förståelse och sympati för människor som avviker från den av vissa personers satta "normala" normen över hur man måste vara. Jag förstår hur jobbigt era liv måste vara när ni måste möta sådana här människor utöver er egna problematik. Jag trodde faktiskt att världen var snällare än så. Nu vet jag bättre.
 
Jag var ihop med en renodlad psykopat förut. Och han var fullt normal första gången. Uppförde sig.perfekt. och fortsatte med det tills vi blev ihop och han tog min telefon och raderade alla nr till killar. Och bråkade om allt..han kunde bråka om minsta småsak tjugo gånger om.dagen. och när jag skällde tillbaka började han tjuta och satt sedan med armarna i kors och berättade om.vilken psykopat jag är. När jag var ute och gick på kvällen ringde han och skrek om att jag var ute och raggade och vilken slampa jag var. En gång när jag földe med en kompis och hämtade en häst ringde han och vrålade om vilka killsr vi hade med oss i bilen och att vi skulle ha sex med dom. Helt ärligt så ringde han och vrålade så många gånger att min kompis som inte var van fick en panikattack och tappade andan och vi fick åka till akuten, som.tur är efter vi fått av häst och kärra. När jag gjorde slut la han ut en annons med bild nr och hemadress på mig på knullkontakt. Var inne på en sexchatt varje kväll i ett halvår och la ut mitt nr. Kom hem gubbar till mig och trodde de köpt sex av mig. Jag vill bara säga med detta att man vet inte vad människor döljer. Denna kille skulle alla dömma som mr perfekt vid en första dejt.

Fyfan... min bild, nr och adress har med lagts ut på liknande sätt efter ett uppbrott.
 
Är man gris för att man begår ett misstag en kväll? Då måste jag vara ett megasvin, för har nog gjort mer än ett misstag i mitt liv...

Beror väl på vad man begår för misstag. Om man begår ett misstag och dejtrejpar sin nya tjej, ja, det är ju ett typexempel på att man är ett präktig svin redan första gången det sker (misstaget).

Om man bjuder in någon på en fest och sedan tillbringar kvällen med att ignorera vederbörande, trots att vederbörande verkligen anstränger sig för att "duga till" - ja, då anser jag att man är en gris. En otrevlig gris som bör fundera över hur man uppför sig.

Det ÄR skillnad på blyg och otrevlig.
 
Konstigt resonemang. Så mannen är alltså skitstövel beroende på vilken relation du har till honom/han till dig
Nej, 'du' hänvisar till TS
Konstigt resonemang. Så mannen är alltså skitstövel beroende på vilken relation du har till honom/han till dig
tror du missförstår mig. Det jag menar är att ett beteende måste sättas i relation till ålder och därmed livserfarenhet. Jag skulle i denna situation inte ge samma råd till en dotter på 20 som dejtar en jämngammal kille som till en kompis på 50+ som dejtar en man i samma ålder. En ung kille kan bli förlåten pga bristande mognad och erfarenhet medan en mogen man borde ha lärt sig bättre! Nu Vidar sig mannen vara 30... Ett gränsfall med andra ord, men rätt ung trots allt ... Jag tror man kan lära gamla hundar sitta, men frågan är om det är värt tiden och mödan!
 
Beror väl på vad man begår för misstag. Om man begår ett misstag och dejtrejpar sin nya tjej, ja, det är ju ett typexempel på att man är ett präktig svin redan första gången det sker (misstaget).

Om man bjuder in någon på en fest och sedan tillbringar kvällen med att ignorera vederbörande, trots att vederbörande verkligen anstränger sig för att "duga till" - ja, då anser jag att man är en gris. En otrevlig gris som bör fundera över hur man uppför sig.

Det ÄR skillnad på blyg och otrevlig.
Håller med. Kan man inte vara hos sin käresta på en fest så är det ju nästan som man ratar dejten. Å så gör man bara inte när hon bjuder till o gör sig fin för kvällen
 
Nej, 'du' hänvisar till TS

tror du missförstår mig. Det jag menar är att ett beteende måste sättas i relation till ålder och därmed livserfarenhet. Jag skulle i denna situation inte ge samma råd till en dotter på 20 som dejtar en jämngammal kille som till en kompis på 50+ som dejtar en man i samma ålder. En ung kille kan bli förlåten pga bristande mognad och erfarenhet medan en mogen man borde ha lärt sig bättre! Nu Vidar sig mannen vara 30... Ett gränsfall med andra ord, men rätt ung trots allt ... Jag tror man kan lära gamla hundar sitta, men frågan är om det är värt tiden och mödan!
Jaha du menar så :D
 
Grejen är ju att vi alla uppfattar situationen olika. Bla baserat på erfarenheter
Utifrån det lilla vi vet tolkar vi det olika.
Jag tolkar honom som blyg och tafatt och att han inte riktigt visste hur han skulle bete sig. Inte som elak etc.
Därför ger jag honom en chans till.
Men.. Jag kan leva med någon som är blyg etc. Men inte elak...
Jag letar i te efter en perfekt person så för mig är det ok att ha vissa "fel och handikapp ".
 
Håller med. Kan man inte vara hos sin käresta på en fest så är det ju nästan som man ratar dejten. Å så gör man bara inte när hon bjuder till o gör sig fin för kvällen
Fast han ser det nog i te så..
Jag försvarar inte beteendet. . Men han ser nog inte TS som sin käresta ???
 
Hej bukevänner. Jag har skrivit med en kille på internet i några månader. Är med på en singelsida. Jag fastnade för honom direkt när han skrev ett långt förstamejl. Som skillde sig från alla andra hundratals massutskick man får från killar. Så jag svarade honom och vi har skrivit nästsn varje dag och haft saker och skriva om också, så det rann aldrig ut i sanden.

Han bjöd sen mig på fest. Som jag åkte på med några kompisar. När vi kom dit stod han och ignorera mig och pratade med några kompisar. Tyckte det kändes udda redan där. Men jag är inte blyg så jag gick fram och pratade och drog med honom bort. Och frågade varför han betedde sig så. Så sa han att han var så blyg och försiktig. Sedan i princip ignorera han mig hela kvällen !!! Medans hans kompisar och andra killar raggade vilt. När festen var slut och vi var på väg hem fick jag kontakt med honom och han var allmänt nervös. Men frågade massa frågor och jag fick några kramar. Och hans kompisar sa ta med henne så har vi efterfest , men då sa han nej det går ju inte. Ska sova. Jag skickar iaf ett sms om att han är himla söt och får liknande tillbaka. Dagarna efter har han mejlat som vanligt och skriver att jag är fin osv. Men kan man vara så blyg eller ovetande om hur elakt det är att ignorera någon en hel kväll? Jag känner mig ledsen. Men har ändå fastnat för honom. Är inte ofta jag blir så pass intresserad.
Att ignorera mig är ett uselt sätt att få mig intresserad så jag hade glatt gått vidare i livet.
 
Hej bukevänner. Jag har skrivit med en kille på internet i några månader. Är med på en singelsida. Jag fastnade för honom direkt när han skrev ett långt förstamejl. Som skillde sig från alla andra hundratals massutskick man får från killar. Så jag svarade honom och vi har skrivit nästsn varje dag och haft saker och skriva om också, så det rann aldrig ut i sanden.

Han bjöd sen mig på fest. Som jag åkte på med några kompisar. När vi kom dit stod han och ignorera mig och pratade med några kompisar. Tyckte det kändes udda redan där. Men jag är inte blyg så jag gick fram och pratade och drog med honom bort. Och frågade varför han betedde sig så. Så sa han att han var så blyg och försiktig. Sedan i princip ignorera han mig hela kvällen !!! Medans hans kompisar och andra killar raggade vilt. När festen var slut och vi var på väg hem fick jag kontakt med honom och han var allmänt nervös. Men frågade massa frågor och jag fick några kramar. Och hans kompisar sa ta med henne så har vi efterfest , men då sa han nej det går ju inte. Ska sova. Jag skickar iaf ett sms om att han är himla söt och får liknande tillbaka. Dagarna efter har han mejlat som vanligt och skriver att jag är fin osv. Men kan man vara så blyg eller ovetande om hur elakt det är att ignorera någon en hel kväll? Jag känner mig ledsen. Men har ändå fastnat för honom. Är inte ofta jag blir så pass intresserad.


Jag är ingen terapeut. Har han en handikappande blyghet så får han säga det tidigare så jag vet ungefär vilka förväntningar som är rimliga - sånt är helt ok, men har inte tålamod med en massa spel, hitte-på, eller efterkonstruktioner. Det ska till en jäkla attraktiv karl för att orka med sånt.
 
Människor med psykiska problem är svåra att vara ihop med.

Hur tänkte du nu? Likställer du blyghet med psykisk sjukdom?


Till er som läser tråden och lider av blyghet eller social fobi: jag kan inte med ord uttrycka vilket helsike jag numera förstår att ni har. Allt gott och hoppas att ni träffar folk som orkar ge er tid så att de kan se bakom en liten del av er person, som inte på något vis är hela ni! Kram!

Tillägg: introvert och HSP-personlighet. ;)

O ja...en blir lite märkligt bedömt pga att man reagerar som man gör i sociala sammanhang.

TS, Träffa killen igen o se hur andra chansen går. :)
 

Liknande trådar

Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 508
Senast: Vallmo
·
Relationer Igår fick jag nog av en sk. arbetskollega. Eller ja kanske nt kollega helt, men han är en anställd från ett annat företag som jag och...
Svar
1
· Visningar
1 050
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 398
Relationer Tar det hela från början... Har träffat en kille som verkligen är hur gullig som helst, har precis påbörjat en ny utbildning och denna...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 030
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp