Bukefalos 28 år!

skulle ni fortsätta träffa kille som beter sig märkligt första gången?

Med min ålder kom insikten om att det är precis tvärtom. Är det rätt är det lätt eller en önskan om att jag hade dragit högre växlar på udda beteende många gånger. De män jag levt med som varit bra har inte haft något konstigt för sig alls och de jag levt med som varit sämre har jag gett en chans till tyvärr.
Fler vänner vill jag inte ha då jag hellre ägnar mig åt de jag har eftersom tid är en bristvara.
 
Anledningen till att TS bör träffa honom igen enligt mig är ju att hen verkar gilla honom. Om det inte blir träff kanske TS tänker på honom?
Då är det lättare att ta en till träff och efter det släppa honom om han är fel.
 
Med min ålder kom insikten om att det är precis tvärtom. Är det rätt är det lätt eller en önskan om att jag hade dragit högre växlar på udda beteende många gånger. De män jag levt med som varit bra har inte haft något konstigt för sig alls och de jag levt med som varit sämre har jag gett en chans till tyvärr.
Fler vänner vill jag inte ha då jag hellre ägnar mig åt de jag har eftersom tid är en bristvara.
Jag var ihop med en renodlad psykopat förut. Och han var fullt normal första gången. Uppförde sig.perfekt. och fortsatte med det tills vi blev ihop och han tog min telefon och raderade alla nr till killar. Och bråkade om allt..han kunde bråka om minsta småsak tjugo gånger om.dagen. och när jag skällde tillbaka började han tjuta och satt sedan med armarna i kors och berättade om.vilken psykopat jag är. När jag var ute och gick på kvällen ringde han och skrek om att jag var ute och raggade och vilken slampa jag var. En gång när jag földe med en kompis och hämtade en häst ringde han och vrålade om vilka killsr vi hade med oss i bilen och att vi skulle ha sex med dom. Helt ärligt så ringde han och vrålade så många gånger att min kompis som inte var van fick en panikattack och tappade andan och vi fick åka till akuten, som.tur är efter vi fått av häst och kärra. När jag gjorde slut la han ut en annons med bild nr och hemadress på mig på knullkontakt. Var inne på en sexchatt varje kväll i ett halvår och la ut mitt nr. Kom hem gubbar till mig och trodde de köpt sex av mig. Jag vill bara säga med detta att man vet inte vad människor döljer. Denna kille skulle alla dömma som mr perfekt vid en första dejt.
 
Senast ändrad:
Anledningen till att TS bör träffa honom igen enligt mig är ju att hen verkar gilla honom. Om det inte blir träff kanske TS tänker på honom?
Då är det lättare att ta en till träff och efter det släppa honom om han är fel.
Är precis så jag känner. Eftersom jag gillar honom så mycket skulle jag ångra om jag inte gav honom en chans till. Han kanske är knäpp ändå vem vet. Men han kan lika gärna vara helt otrolig i verkligheten med :)
 
Jag var ihop med en renodlad psykopat förut. Och han var fullt normal första gången. Uppförde sig.perfekt. och fortsatte med det tills vi blev ihop och han tog min telefon och raderade alla nr till killar. Och bråkade om allt..han kunde bråka om minsta småsak tjugo gånger om.dagen. och när jag skällde tillbaka började han tjuta och satt sedan med armarna i kors och berättade om.vilken psykopat jag är. När jag gjorde slut la han ut en annons med bild nr och hemadress på mig på knullkontakt. Var inne på en sexchatt varje kväll i ett halvår och la ut mitt nr. Kom hem gubbar till mig och trodde de köpt sex av mig. Jag vill bara säga med detta att man vet inte vad människor döljer. Denna kille skulle alla dömma som mr perfekt vid en första dejt.
Åh herrejävlagud. Jag hoppas du polisanmälde honom?
 
Åh herrejävlagud. Jag hoppas du polisanmälde honom?
Yes. Men det blev nedlagt pga bristande bevis trots att sexchattsidans ansvariga ringde upp mig och gav mig ip nr. Så polisen hade inte ens behövt ordns med det. Killen ringde sedan o sa att det var inte han som gjort det. Det var hans kompis från hans dator. Och han lät så övertygande att han hade kunnat lura vem.som helst.
 
Yes. Men det blev nedlagt pga bristande bevis trots att sexchattsidans ansvariga ringde upp mig och gav mig ip nr. Så polisen hade inte ens behövt ordns med det. Killen ringde sedan o sa att det var inte han som gjort det. Det var hans kompis från hans dator. Och han lät så övertygande att han hade kunnat lura vem.som helst.
Så hopplöst. Stackars dig!
 
Jag tycker du ska träffa honom igen för att få ur honom ur dina tankar. Men bered dig på att han är konstig även denna gång och i så fall tycker jag verkligen att du ska lägga ner honom. Dessvärre säger min erfarenhet att det är extremt svårt att reparera en sådan skada som festen var. Dock är det väldigt skönt att få honom ur systemet och slippa ödsla mer hur-det-kanske-skulle-kunna-bli-med-honom-tankar.
 
Jag skulle träffa honom en gång till, nyktert, dagtid, på neutral mark, där ingen av er känner någon annan.

Behandlar han dig illa igen, då skulle jag glömma honom. Är han trevlig skulle jag möjligtvis ge honom en chans igen.
 
Jag är själv extremt blyg och har fått höra det från alla jag stött på i livet. Min sambo är även han blyg inför personer han inte känner. Vi har båda psykiska problem i bagaget, men det betydde inte att vi betedde oss illa mot varandra första gången vi träffades. Så känns lite tråkigt att han skyller sitt dåliga beteende på att han är blyg och försiktig för jag anser inte att de sakerna har något att göra med varandra. Jag tror det sitter i hans personlighet och hade inte träffat honom igen.
Men ser att du ska ge honom en chans till. Var då uppmärksam på om han är annorlunda när ni är ensamma (om han helt plötsligt är som han är på nätet då) och sedan om han blir som på festen när ni är runt annat folk igen, för då är det inte blyghet och försiktighet utan snarare något annat som ligger bakom.
 
Det är skillnad på att vara blyg och att vara otrevlig.
Det är också skillnad på att vara blyg och kämpa på ändå, och på att helt ge efter för blygheten och vältra loss i den.
Jag har haft två pojkvänner som har varit blyga, i kombination med viss social inkompetens, och det fungerar INTE för mig.

Jag minns hur sjukt stressande det var. Att inte kunna vara hos vänner/på stan/på fest/i affär/var som helst utan att oroa sig för att han ska uppfattas som dryg, otrevlig eller bara jäkligt konstig, att inte kunna "lämna honom med okända människor" utan att behöva vara nära för att kunna rycka in och stötta upp och rädda situationen, att gång på gång behöva förklara grundläggande social kutym, att lämna ett rum fullt av småpratande människor och komma tillbaka till tystnad och obekväm stämning. Nä, fy. Det kändes ofta som att jag var personlig assistent eller någon slags livboj = väldigt utmattande.
 
Det är skillnad på att vara blyg och att vara otrevlig.
Det är också skillnad på att vara blyg och kämpa på ändå, och på att helt ge efter för blygheten och vältra loss i den.
Jag har haft två pojkvänner som har varit blyga, i kombination med viss social inkompetens, och det fungerar INTE för mig.

Jag minns hur sjukt stressande det var. Att inte kunna vara hos vänner/på stan/på fest/i affär/var som helst utan att oroa sig för att han ska uppfattas som dryg, otrevlig eller bara jäkligt konstig, att inte kunna "lämna honom med okända människor" utan att behöva vara nära för att kunna rycka in och stötta upp och rädda situationen, att gång på gång behöva förklara grundläggande social kutym, att lämna ett rum fullt av småpratande människor och komma tillbaka till tystnad och obekväm stämning. Nä, fy. Det kändes ofta som att jag var personlig assistent eller någon slags livboj = väldigt utmattande.
Ja det där låter ju som någon diagnos?
Eller att man inte alls förstår hur man umgås med människor. Jag tror dock att det är ganska ovanligt.
 
Jag tycker det är rätt stor skillnad att göra någon liten fadäs umgängesmässigt jämfört med att ignorera en av sig själv bjuden gäst/dejt en hel kväll. Det är inte OK. Och det blir inte mer OK genom att säga att man är blyg. Är det OK att bära sig åt som ett svin om man är blyg? Nä, det är självklart aldrig OK.

Visst köper jag att alla inte är sociala underverk och mingelmästare. Därifrån till vad TS beskriver är steget gigantiskt stort. Han valde själv att bete som som en gris. I min bok känns det inte intressant att umgås med folk som beter sig illa och sedan skyller på att man är blyg.

Är man gris för att man begår ett misstag en kväll? Då måste jag vara ett megasvin, för har nog gjort mer än ett misstag i mitt liv...
 
Ja det där låter ju som någon diagnos?
Eller att man inte alls förstår hur man umgås med människor. Jag tror dock att det är ganska ovanligt.
Men om du o jag skulle gå på en fest o du hade gjort dig fin o jag inte ens presenterade dig för dom som var där så skulle du väl dumpa mig på direkten.
 
Men om du o jag skulle gå på en fest o du hade gjort dig fin o jag inte ens presenterade dig för dom som var där så skulle du väl dumpa mig på direkten.
Skulle vi gå på festen ihop menar du? Beror på situationen ofta blir det ju att man sträcker fram handen och presenterar sig själv.
 
Jag var ihop med en renodlad psykopat förut. Och han var fullt normal första gången. Uppförde sig.perfekt. och fortsatte med det tills vi blev ihop och han tog min telefon och raderade alla nr till killar. Och bråkade om allt..han kunde bråka om minsta småsak tjugo gånger om.dagen. och när jag skällde tillbaka började han tjuta och satt sedan med armarna i kors och berättade om.vilken psykopat jag är. När jag var ute och gick på kvällen ringde han och skrek om att jag var ute och raggade och vilken slampa jag var. En gång när jag földe med en kompis och hämtade en häst ringde han och vrålade om vilka killsr vi hade med oss i bilen och att vi skulle ha sex med dom. Helt ärligt så ringde han och vrålade så många gånger att min kompis som inte var van fick en panikattack och tappade andan och vi fick åka till akuten, som.tur är efter vi fått av häst och kärra. När jag gjorde slut la han ut en annons med bild nr och hemadress på mig på knullkontakt. Var inne på en sexchatt varje kväll i ett halvår och la ut mitt nr. Kom hem gubbar till mig och trodde de köpt sex av mig. Jag vill bara säga med detta att man vet inte vad människor döljer. Denna kille skulle alla dömma som mr perfekt vid en första dejt.
:eek: :eek: :eek:
 
Skulle vi gå på festen ihop menar du? Beror på situationen ofta blir det ju att man sträcker fram handen och presenterar sig själv.
Nja, är det jag bjudit med dig på en fest så presenterar jag dig när du står vid min sida o säger, Det är är stjarnhimmel å då sträcker du fram handen o hälsar artigt o ler sött. Är det du som bjudit med mig på en fest, så blir det tvärt om, du presenterar mig
 

Liknande trådar

Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 494
Senast: Vallmo
·
Relationer Igår fick jag nog av en sk. arbetskollega. Eller ja kanske nt kollega helt, men han är en anställd från ett annat företag som jag och...
Svar
1
· Visningar
1 045
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 367
Relationer Tar det hela från början... Har träffat en kille som verkligen är hur gullig som helst, har precis påbörjat en ny utbildning och denna...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 959
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp