skulle ni fortsätta träffa kille som beter sig märkligt första gången?

kossankaj

Trådstartare
Hej bukevänner. Jag har skrivit med en kille på internet i några månader. Är med på en singelsida. Jag fastnade för honom direkt när han skrev ett långt förstamejl. Som skillde sig från alla andra hundratals massutskick man får från killar. Så jag svarade honom och vi har skrivit nästsn varje dag och haft saker och skriva om också, så det rann aldrig ut i sanden.

Han bjöd sen mig på fest. Som jag åkte på med några kompisar. När vi kom dit stod han och ignorera mig och pratade med några kompisar. Tyckte det kändes udda redan där. Men jag är inte blyg så jag gick fram och pratade och drog med honom bort. Och frågade varför han betedde sig så. Så sa han att han var så blyg och försiktig. Sedan i princip ignorera han mig hela kvällen !!! Medans hans kompisar och andra killar raggade vilt. När festen var slut och vi var på väg hem fick jag kontakt med honom och han var allmänt nervös. Men frågade massa frågor och jag fick några kramar. Och hans kompisar sa ta med henne så har vi efterfest , men då sa han nej det går ju inte. Ska sova. Jag skickar iaf ett sms om att han är himla söt och får liknande tillbaka. Dagarna efter har han mejlat som vanligt och skriver att jag är fin osv. Men kan man vara så blyg eller ovetande om hur elakt det är att ignorera någon en hel kväll? Jag känner mig ledsen. Men har ändå fastnat för honom. Är inte ofta jag blir så pass intresserad.
 
Det kan nog vara som han säger. Sociala kontakter är inte helt enkelt för en del, särskilt inte om hetare känslor är inblandade. Ge killen en chans. Kanske släpper det så småningom.
 
Hej bukevänner. Jag har skrivit med en kille på internet i några månader. Är med på en singelsida. Jag fastnade för honom direkt när han skrev ett långt förstamejl. Som skillde sig från alla andra hundratals massutskick man får från killar. Så jag svarade honom och vi har skrivit nästsn varje dag och haft saker och skriva om också, så det rann aldrig ut i sanden.

Han bjöd sen mig på fest. Som jag åkte på med några kompisar. När vi kom dit stod han och ignorera mig och pratade med några kompisar. Tyckte det kändes udda redan där. Men jag är inte blyg så jag gick fram och pratade och drog med honom bort. Och frågade varför han betedde sig så. Så sa han att han var så blyg och försiktig. Sedan i princip ignorera han mig hela kvällen !!! Medans hans kompisar och andra killar raggade vilt. När festen var slut och vi var på väg hem fick jag kontakt med honom och han var allmänt nervös. Men frågade massa frågor och jag fick några kramar. Och hans kompisar sa ta med henne så har vi efterfest , men då sa han nej det går ju inte. Ska sova. Jag skickar iaf ett sms om att han är himla söt och får liknande tillbaka. Dagarna efter har han mejlat som vanligt och skriver att jag är fin osv. Men kan man vara så blyg eller ovetande om hur elakt det är att ignorera någon en hel kväll? Jag känner mig ledsen. Men har ändå fastnat för honom. Är inte ofta jag blir så pass intresserad.
Jag hör varningsklockor som klämtar högt
 
Det kan nog vara som han säger. Sociala kontakter är inte helt enkelt för en del, särskilt inte om hetare känslor är inblandade. Ge killen en chans. Kanske släpper det så småningom.
Han har skrivit nu efter också att han är väldigt försiktig med nya kontakter och att han hellre träffats nykter. Men det var ju han som bjöd mig på fest.
 
Kan du inte träffa honom själv en gång?
Jag skulle ge honom en chans till. Jag tycker inte du ska döma direkt, han kanske var jättenervös
Jo jag skulle faktiskt vilja det. Men är fortfarande rätt ledsen. Kändes som han tyckte jag var obehaglig nästan. När jag försökte få kontakt under kvällen i princip sprang han iväg...
 
Nej, jag skulle inte ha träffat honom igen. Han visste väl om att han var blyg innan festen och om han nu tyckte det skulle varit bättre att ha träffats nykter under andra förutsättningar, så hade han ju haft möjlighet att ordna de förutsättningarna.
Låter enbart jobbigt att träffas igen.
 
Jo jag skulle faktiskt vilja det. Men är fortfarande rätt ledsen. Kändes som han tyckte jag var obehaglig nästan. När jag försökte få kontakt under kvällen i princip sprang han iväg...
Min erfarenhet av nätdejting är att folk kan vara väldigt olika på nätet mot I verkligheten. Så mitt tips till dig framöver är att inte ha för stora förväntningar på hur någon kan vara.
 
Ge stackarn en eller två chanser till. Om man läser Buke verkar världen full av människor som har svårt med initiala, sociala interaktioner. Stackarn har ju till och med "erkänt" att han lider av det. Klart grabben ska få en andra chans, men se till att ni gör något annat. Kanske något som inte involverar så mycket prat öga mot öga, kanske bowling etc? Jag blir också jättekonstig när jag blir kär, undviker personen allt vad jag kan, fast jag egentligen vill göra precis tvärt om. Nä, prova, han verkar ju ärlig och uppriktig och förklarar dessutom sitt beteende, vilket säkert skulle vara jättesvårt för många att erkänna, vilket det är pluspoäng på. Det verkar vara en bra grabb, kör på några gånger till!
 
Hej!

Jag har en kompis som är jättekul på nätet, men som lider av en sjuklig blyghet i verkliga livet. Nu är hen förvisso så blyg att gå på fest händer väldigt sällan, men jag tror ändå inte att hen skulle bjuda en eventuell partner på fest och sen ignorera personen hela kvällen, hen hade stått brevid personen, tittat på sina skosnören och inte vågat säga ett knyst, men hen hade försökt iaf.

Hade han presenterat dig för kompisgänget och sett till att du haft det bra visst, men att att bara ignorera - det är inte blygt, det är ouppfostrat!

Visst kan du ge honom en chans till på tu man hand och se om det blir bättre, men sen hade i alla fall jag gett upp. Nån måtta får det ju ändå vara på dumheterna!

/Lavinia
 
Han ignorerade dig hela kvällen. Var han blyg så borde det ha släppt nån gång under festen. Sen går man väl o presenterar dig för andra. Nej låter onormalt. Det finns en annan brud med i bilden...
Annan tjej tror jag inte. Då hade han nog inte bjudit mig till sitt kompisgäng :) det släppte ju i slutet som sagt. Men kvällens blyghet/ignorans har jag aldrig tidigare varit med om.
 
Ge stackarn en eller två chanser till. Om man läser Buke verkar världen full av människor som har svårt med initiala, sociala interaktioner. Stackarn har ju till och med "erkänt" att han lider av det. Klart grabben ska få en andra chans, men se till att ni gör något annat. Kanske något som inte involverar så mycket prat öga mot öga, kanske bowling etc? Jag blir också jättekonstig när jag blir kär, undviker personen allt vad jag kan, fast jag egentligen vill göra precis tvärt om. Nä, prova, han verkar ju ärlig och uppriktig och förklarar dessutom sitt beteende, vilket säkert skulle vara jättesvårt för många att erkänna, vilket det är pluspoäng på. Det verkar vara en bra grabb, kör på några gånger till!
Så som han på internet . Är han trevligare och roligare att prata med än någon annan. Så det väger faktiskt upp den dåliga kvällen lite. Är nog därför jag ens funderar på fortsatt kontakt.
 
sa han att han var så blyg och försiktig... han var allmänt nervös. Men frågade massa frågor och jag fick några kramar... Jag skickar iaf ett sms om att han är himla söt och får liknande tillbaka. Dagarna efter har han mejlat som vanligt och skriver att jag är fin osv.
Hm. En viss blyghet kan vara charmigt. Men jag vet inte... du får nog gå på magkänslan där.
 
Så som han på internet . Är han trevligare och roligare att prata med än någon annan. Så det väger faktiskt upp den dåliga kvällen lite. Är nog därför jag ens funderar på fortsatt kontakt.
Känns som han är en sån där som är bra att manipulera. Gå inte på det där. Finns normalare män att ta tag i :)
 

Liknande trådar

Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 427
Senast: Vallmo
·
Relationer Igår fick jag nog av en sk. arbetskollega. Eller ja kanske nt kollega helt, men han är en anställd från ett annat företag som jag och...
Svar
1
· Visningar
1 037
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 295
Relationer Tar det hela från början... Har träffat en kille som verkligen är hur gullig som helst, har precis påbörjat en ny utbildning och denna...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 894
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp