Bukefalos 28 år!

Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Så kul att allt gick bra för er! Hörde att Erlingur varit väldigt bra, sade Malin som inte ridit för honom förr. Tänkte försöka satsa på att åka med nästa gång det blir av :)

Kul! Jag skall förhoppningsvis (om inte alla platser är fulla) på Erlingur kursen i Tösse i November och det ser jag verkligen fram emot! Har hört att han skall vara mycket bra och pedagogisk :)

Jag och Draumur kan verkligen behöva en spark i baken så att vi kommer igång ordentligt och jag får lära mig hur man gör när man RIDER igen!
Skall även ta en massageomgång på både mig och honom så vi är fit for fight igen, känns kul att komma igång på riktigt igen. :)
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Jag är ledsen, besviken, irriterad och chockad.
Men erro är hemma igen och nu hoppas jag hitta en ny härlig ägare till honom så snart som möjligt. Min fina fina prins.
Han kommer få gå på nästan fri tillgång på hösilage nattetid och frukost, lunch + bete dagtid så länge det går. Så nu lägger han förhoppningsvis på sig rätt snabbt. Min fina skatt!

Man ska aldrig lita på andra människor, det har jag lärt mig nu!
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Det var ju lite svårt att se, men vad man kan se så såg ju passen riktigt bra ut. Han är bra fin din lilla pojkfarbror :)
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Skönt att han är hemma. Nu får du pyssla om honom så myckiet som det bara är möjligt, och så får du upplysa människan som inte hade vett att ta hand om honom att sånt är totalt oacceptabelt.

Lycka till med din fina prins!
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Ja en riktigt snygging var det :love: Hade gärna tagit med honom hem :angel:

Älskar Erlingur! Han är så lugn och harmoniskt både när han lär ut och rider hästarna. Han passar mig och mina hästar väldigt bra. Fengur blir stenlugn och koncentrerad så fort han ser Erlingur :p

*KL*

Igår hade jag tänkt rida Fengur en sväng, men har gjort mig nåt i vänstar skulderbladet så det gör ont när jag rör mig...så jag fick ställa in ridningen. Fick bli en promenad med vovven istället :)

Har ont idag också, så vi får väl se när det blir ridning igen.

Här kommer en bild på vår "lilla" stallhund :)

301889_1921772850983_1441933077_31627876_8127430_n.jpg
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

+ Bellabus.

Ja, det ska bli så kul!!

Jag har velat det så länge, han som ska hålla kursen för oss bodde typ granne med mig under hela min uppväxt. Men det har aldrig blivit av. Så nu äntligen!

Tycker det är så värdefullt att kunna arbeta från marken också, men jag är verkligen värdelös på det, jag kan inte longera ens, det blir bara kaos. Ibland löslongerar jag, men då är det antingen för att hon ska få springa och busa av sig lite eller för att jobba lite lydnad. Hon följer efter, inkallning och start och stopp ungefär.

Så det ska bli kul att äntligen få lära sig riktigt! Tror att lillan kommer tycka det är kul också. :)
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Man blir rädd när man läser sånt här.
Jag menar ingen har nog missat på detta forumet hur mycket Erro betyder för dig, du skulle knappast sälja honom till vem som helst. Tänk vilka människor det finns... Helt sjukt.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

*kl*

Oj vad länge sedan det var jag uppdaterade här :o Sitter mest och smygläser vad ni andra skriver ;)

Har haft en höst med lite upp och nedgångar gällande hästarna. Rósa är ju 5 månader in i dräktigheten nu och har inte känts helt 100 i ridningen sedan i somras, hon har varit väldigt ovillig till allt och ganska seg, men nu har hon blivit piggare igen så jag hoppas att det bara var en liten formsvacka.

I söndags red jag Eyja för första gången! Hon var hur duktig som helst och jag sken som en sol efter den lilla turen runt stallbacken :D

Eyjas föl Ganti bara växer och växer, nu är han lite på 3 månader och väldigt självständig. Han går kvar med de andra hästarna i hagen medan jag tar in Eyja och pysslar med henne. Inga som helst problem!

Sedan har jag börjat rida min förra medryttarhäst igen, hon håller på att sättas igång efter sin mammaledighet. Daladis, som hon heter, är ett danskfött 12-årigt fyrgångssto med mycket motor. Härlig att jobba med och väldigt väluppostrad! Mina drömmars häst (tyvärr, med tanke på att jag redan har hästar så det räcker för stunden)... Dessutom är hon till salu :(

Men nu blir det ingen ridning för mig på minst en månad eftersom jag, som det klantarsle jag är, gick och halkade igår och bröt handleden. Gips och vila är vad som gäller i 4 veckor om jag har tur och inte behöver operera. Min hästabstinens är redan enorm! Hur ska jag klara av att hålla mig borta från hästryggen så länge? :crazy: Saknar mina islandstroll och kommer nog behöva åka ut flera gånger i veckan för att få lite hästlukt på kläderna.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Nämen, stackare :(

Hatar när man inte kan rida, det är då man verkligen vill.
Hoppas nu det räcker med 4 veckor så du slipper operation!
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Usch vad tråkigt :( synd att jag inte är rik, annars hade jag inte tvekat på att köpa honom! Fina hästen!
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Världens finaste pojke är det jag har här hemma! Men usch så han ser ut! Har idag varit ute och promenerat i skogen och myst en massa. Testade rida honom 5min i paddocken men höll på att trilla av, hade glömt hur stort han rör sig ;) Nu ska han äta upp sig och jobbas för hand en vecka så får vi se om han går att börja sitta lite på sen igen. Min fina fina prins. Han är värd någon som avgudar honom! Sitter ute i hagen med han nu, vi har lekt följa John och han tyckte det var lajbans! Rolig kille :love:
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

KL.
32784046.jpg

32784047.jpg

32784048.jpg

32784053.jpg


Det är tur att han har vinterpäls och är svart ..
Annars hade ni fått se hur det ser ut egentligen .. och det vill man inte :cry:

Men en liten glad gubbe också, satan vad min häst kan röra sig!
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Men så han ser ut! Vad har dom (inte) matat honom med? Fina Erro! Jag sällar mig till skaran som är kär i honom o hade mer än gärna haft honom om jag inte redan hade samlat på mig för många kusar... Hoppas du hittar nån som verkligen förtjänar en sån fantastisk häst!
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Han ser förskräcklig ut. :(
Hemskt att det kan gå till så, när man tro att man lämnat hästen i goda händer så visar det sig att man inte kan lita på någon.. Man blir ju mörkrädd.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Men fy vad hemskt.

Tur ändå att det var så nära (för jag gissar att det var så du fick reda på det), tänk om det hade varit på andra sidan sverige och det hade fått fortsätta. Vill inte ens tänka tanken, att det finns såna människor alltså! :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
263
· Visningar
21 517
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 389
Senast: corzette
·
Samhälle Fick mail igår: Vi vill bara informera att vi uppdaterat leveranstiden till kl 17.15, fr.o.m. nästkommande leverans. Så de kommer...
Svar
3
· Visningar
335
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp