Bukefalos 28 år!

Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

I dag har jag ridit tina_sjs fina Snekkja, ett fyraårigt sto med härlig galopp.

Snekkja till höger
Shage2710.jpg
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Nämen, det har jag missat! Passen har inte visat sig här, men hade han den som föl kommer det troligen igen. Inte alls konstigt i och med de starka femgångshästarna bakom mamma! :)

Jaaa, lillebror är en passråtta, vet inte om jag ska glädja mej eller inte - det är tydligen farvoritgångarten :crazy: (efter Hýreygur) och lillasyster på Gotland har tölt som bästa gångart förstod jag av ägaren. Hon är efter Vikingur. Kul med alla syskon med olika fäder :) Spännande se vad de har gemensamt och olikheterna. Munni är Munny Bunny, allas stora :love: Det får han lov vara.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Åååh, så söt! Jag är inte så förtjust i svarvita, men hon är ju ursöt!
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Ja den var supersöt! Älskar skäckar i alla dess former.

Älskar när dom har något lite utstickande.

kl
Nu vill jag spola fram tiden till 2013.
*Poff*

Varför kan man inte bara göra så?
Vill iallafall ha en glimt hur livet kommer se ut då, hur min Rigel kommer se ut :love: och om jag har lyckas med det jag tänkt mig så mina dagar kan spenderas som JAG vill.
´
Fler önskemål såhär en fredagsförmiddag?

På Söndag fyller btw min prins 1,5 år :love: Tiden går ändå bra fort
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Jag önskar att det dyker upp någon som ser samma sak i min svarta skatt som jag gör och som kan avguda och älska honom i resten av hans liv!
Gärna ... NU!
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Oh ja, jag längtar tills om ett år när jag börjar på de kliniska terminerna och äntligen får känna på läkaryrket på riktigt. Och allra mest längtar jag tills jag är KLAR, så jag kan pusta ut och börja vikariera som underläkare!
Och så längtar jag tills vårt hus är klart och jag äntligen har hästarna precis utanför dörren, och slippa åka fram och tillbaks vareviga dag.

Åh, jag längtar jättemycket! Och tänk när jag ÄR examinerad läkare, OCH bor på landet, OCH rider mina fantastiska hästar varje dag, när jag vill, och hundarna hänger med på härliga rundor i det skånska landskapet :love::love:
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Oh ja, jag längtar tills om ett år när jag börjar på de kliniska terminerna och äntligen får känna på läkaryrket på riktigt. Och allra mest längtar jag tills jag är KLAR, så jag kan pusta ut och börja vikariera som underläkare!
Och så längtar jag tills vårt hus är klart och jag äntligen har hästarna precis utanför dörren, och slippa åka fram och tillbaks vareviga dag.

Åh, jag längtar jättemycket! Och tänk när jag ÄR examinerad läkare, OCH bor på landet, OCH rider mina fantastiska hästar varje dag, när jag vill, och hundarna hänger med på härliga rundor i det skånska landskapet :love::love:

Det där låter inte helt tokigt heller :D
Men vad för läkare vill du bli? Kan man själv bestämma hur man ska jobba?
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Jag önskar att det dyker upp någon som ser samma sak i min svarta skatt som jag gör och som kan avguda och älska honom i resten av hans liv!
Gärna ... NU!

Förstår det. Typiskt att marknaden är som den är.

Vet du hur du vill göra sen när du sålt honom, hålla dig uppdaterad eller släppa han helt som du först tänkte?

Förstår att du inte kan släppa han helt i början då det gick som det gick nu men när du vet att han har det bra.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Jag har köpt ny sadel till hästarna eller ska ha två sadlar så behåller min gamla.
Får se när den kommer, mkt spännande hoppas verkligen att den passar båda hästarna, hade varit roligt att kunna växla lite och bra för deras ryggar med lite omväxling med.

Håller på med en egen sadel "prototyp" med i form av en barbacka sadel..får se hur den blir.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Jaha så var jag och Jorunn anmälda p åridhurs för Nina Whalström den 12 och 13 Nov... Blir våran första kurs ever så lite pirrigt är det minsann.

Det fanns erbjudande att ha henne kvar över natten fast bara i hage så jag kommer att åka imellan, vill inte ha henne ute utifall det regnar eller snöar.. Dessutom är hon ju en rymmare och det vore ju lite tråkigt om man kommer på morgonen och hagen är tom:crazy:
Men det är bara 3 mil så det är ju inge superlångt=)

Den 11 är det fest påjobbet bowling och äta ute blir luuugnt=)
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Kul, vad köpte du?

KL*
På torsdag kommer Lisa hit igen! Det känns jättekul att komma igång lite igen, och jag hoppas på att han går bättre än sist, då tycker jag inte alls att han visade upp sin rätta sida. Efter den lektionen skall han få vila några dagar igen, det tror jag att han behöver!
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Dessutom är hon ju en rymmare och det vore ju lite tråkigt om man kommer på morgonen och hagen är tom:crazy:

Har hon inte slutat rymma än? ;) Disa har lagt av för länge sen!
Hon har väl märkt att gräset inte VAR grönare på andra sidan!
Hon går bara med valackar, vad kan bli bättre än det liksom? ;)
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Har hon inte slutat rymma än? ;) Disa har lagt av för länge sen!
Hon har väl märkt att gräset inte VAR grönare på andra sidan!
Hon går bara med valackar, vad kan bli bättre än det liksom? ;)

Nä Jorunn är nog en häst som alltid kommer se sina chanser till att få äta gräs som alltid är godare utanför hagen;):D
Tack och lov att hon idag går i en hage med A-staket bra kräm i den hagen hon försökte rymma en gång och sedan dess står hon på fint avstånd från staketet:devil:
 
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Håller tummarna att det går bra.

Imorgon är det min tur, hoppas verkligen att hon är på lika bra humör som hon var igår.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
179
· Visningar
13 919
Senast: Fiorano
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: hamilton1
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 141
Senast: corzette
·
Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
64 65 66
Svar
1 306
· Visningar
84 893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp