Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brunetten har haft en liten snuvattack och nyst ett par gånger så hela hon hoppar. Jag går och tittar till henne och får en grinig gul blick. Kom inte och stör mig. Skönhetsmissen klättrar obrytt omkring i bokhyllan. Håller balansen med svansen som står rakt ut.

En av dem har varit lite lös i magen, men jag har inte hunnit komma på vem det är. Vaknade i sviterna av ett mindre gasmoln som vällde ut från hallen och hittade en lös icke-nedgrävd hög i lådan. Rensade. Vädrade. Fixade maten.

Kommer Britt-Fröknar in i tillväxtperioder även i tvåårsåldern? Tycker att särskilt Skönhetsmissen plötsligt fått lite bredare huvud och större tassar. Minilejoninna. Brunetten såg ut som en liten skranglig speta när hon var Bäbis, men förvandlades till en pitbull på bara några månader. Stort huvud, ordentlig näsa, bred över ändan. Det är inte mycket var av lillbrunetten som fick plats i en tekopp.
 
M har varit i slagsmål :( Vi har varit borta i en vecka och innan dess var vi borta en vecka till med bara någon dag emellan, och nu var det en annan katt på hans revir. Jag fick tag på honom efter en stund och han verkar oskadd, jag hoppas den andra katten också är det. Jag hoppas att det bara var en engångsgrej, det har gått så himla bra hittills. Usch! Varför kan de inte bara hålla sams, det finns natur så det räcker och blir över för dem :(
 
Har bytt tyg på klösträdets hyllor och koja så istället för luddigt brå/grå (?) lurv är det nu grått och vitt med hjälp av IKEA´s fleecefiltar Kråkris för 9kr/st.
Står nu på tork innan användning då det fick limmas en del men undvek det så gott det gick *älska häftpistol* tyvärr inte möjligt att ha den bara verkade det som, så fick kladda lite lim på tunna materialet på sidorna på lådan och ingångshålet.
Men nu passar det in lite bättre i den fruktansvärt fula tapeten (hyreslägenhet) istället för att stå som en stor tung klump.
Kattfröken testsatt lådan redan innan den var färdig så verkar godkänt även om jag inte är den mest pyssliga människan så ser det ganska okej ut tycker mitt icke existerande estetiska sinne :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 456
Svar
176
· Visningar
13 438
Senast: settis
·
Svar
1 170
· Visningar
63 669
Senast: sthu
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
308
· Visningar
19 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp