Bukefalos 28 år!

Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Ett tips är att gå mkt barnvagnspromenader/tömkörning/gå med hästen för att bygga upp både dig och hästen innan du rider.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Har man inte kavaj tycker jag att man kan köpa vita ridbyxor iaf ser helt klart snyggast ut.
Tycker det ska vara lite finare än de kläder man har hemma på ridturerna ju.
sen kan man ha klubbjacka/islandströja om det är lite kyligare annars t-shirt för linne ska man inte rida i heller tror inte ens det är tillåtet.
gärna pike t-shirt ser bättre ut än en vanlig.

annars helt klart kavaj om du ska tävla mer sen och vita ridbyxor och så ridstövlar:)
Jag hade hela kittet senast jag tävlade höll på att smälla av, var jättevarmt ute men det såg fint ut hihi.

Men har även tävlat i de andra alternativen jag skrev om ovan men vita ridbyxor helt klart men inte islandsridbyxor, skitfult i vitt tycker jag faktiskt hihi.

Men tror det är en smaksak.
 
Senast ändrad:
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Häromdagen var Glampi iväg på sin första tripp, helt själv med matte.
Jag kunde lasta på och av honom helt själv riktigt duktig var han.
Vi åkte till en bekant och red.
tre stycken blev vi på turen, första gången Glampi reds hemmifrån och dessutom med två helt nya hästar varav ett sto(han har bara blivit riden med sällskap 4 gånger innan och enbart med Thengill).
Gick kanonbra, han var grymt pigg men väldigt lydig och orädd, han skulle ta täten direkt hihi.

Han gick i alla gångarter riktigt bra dessutom, nu är han skodd runt om så han slipper ömma bak.

Han fick springa lös lite i rundcorallen innan ridturen och då blev vi fotade.

33144076.jpg

33144077.jpg

33144078.jpg
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Fast den gråa är ju Hroi fra Flekkudal med Birna o han är bara 4år :)

Landsmot är underbart!!!!!
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Hästen har blivit lite tränad hela tiden, även riden av min kompis så han är mer tränad än mig :p

Jag är ute och går med barnvagnen varje dag så lite träning får jag där plus lite stallsysslor :)

Som sagt så tror jag inte det var meningen att få av mig, det var liksom inte på det viset. Men självklart ska han inte ens markera mot en annan häst när jag sitter på, för då är det jag som bestämmer allt!

Ska försöka rida en sväng i morgon, idag vankas det bröllop! (Inte jag som ska gifta mig)
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Jag är lite sugen på vita ridbyxor fakriskt, hade gärna haft hela stassen. Men anledningen till att jag anmälde mig var att det var så billigt och så litet (max 25 pers). Detta blir för mig en testomgång för att se om det är något för mig. Så det känns inte som att jag vill lägga ut mer pengar på kläder än på hela tävlingen. Kan ev låna några vita ridbyxor men jag köper det inte för att ha en gång. Tycker jag att det kändes ok så blir det helt klart storshopping:D


Till nåt helt annat, varför knäpper du inte av tyglarna när han springer löst? Ser ju livsfarligt ut!
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Jag tycker att det är minst lika snyggt med svarta ridbyxor. Det är ju trots allt inte ryttarens klädsel som ska dömas..
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Jag tycker att det är minst lika snyggt med svarta ridbyxor. Det är ju trots allt inte ryttarens klädsel som ska dömas..


Attans vad synd, i så fall hade vi i alla fall haft en ärlig chans ;)

Oavsett så vill man ju i alla fall ha en klädsel som inte "förfular" eller som är opraktisk på något sätt. Har i alla fall köpt en blus/skjorta nu, så nu hoppas jag på någorlunda varmt väder så att man i alla fall kan kasta av sig jackan medans man rider på banan. Tar ju inte så lång tid så det ska vi väl klara utan att frysa ihjäl om vädret är på vår sida. Ser ut som att det ska bli helt ok väder hittills i alla fall.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Nej, det jag menade var att det är onödigt att köpa en hel outfit för 1 gång eftersom att ryttarens klädsel inte bedöms.
Sen om man får mersmak på att tävla, så varför inte?

Så länge man ser proper ut.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Nej, det jag menade var att det är onödigt att köpa en hel outfit för 1 gång eftersom att ryttarens klädsel inte bedöms.
Sen om man får mersmak på att tävla, så varför inte?

Så länge man ser proper ut.

Ja men precis, det är så jag tänker också. Ska rota fram de svarta byxorna och se hur de ser ut (om de fortfarande passar, har inte använt dem på ett par ett par år :angel:) annars får jag hellre köpa mig ett par nya eller se om jag kan låna ett par vita byxor. :)
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Fast den gråa är ju Hroi fra Flekkudal med Birna o han är bara 4år :)

Landsmot är underbart!!!!!

Aha, han var med 4-åringarna. 4 och 5-åringarna visades "i klump".
Riktigt flott var hann Hrói. Jag gillar verkligen den typen av häst.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Tack för svar!

Jag var lite förvånad att Mette fått gult kort för grov ridning, tycker hon vanligtvis rider jättefint. Men det fanns alltså en anledning, skönt att hon inte helt plötsligt börjat rida dåligt ;)
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Har ni också sådär mycket växtlighet? Här växer det monstruöst.
Vi fick på en normalstor åker 227 storbalar. 75% mer än förra året.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Japp det växer som bara den, vi brukar alltid ha så himla torrt på försommaren men i år har det blött på ganska bra, en gammal granne som bott hela sitt liv i byn säger att han inte minns att det regnat såpass mkt någon gång och de gamla säger att att här kan det inte regna för mkt före midsommar. Nu har ju midsommar varit så nu kan det få lägga av så jag får in hyfsat torra hösilagebalar...
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Är så stolt fortfarande över glampi i torsdags tänk min lilla lilla 4mån har blivit så stor! Ska bli kul att rida o testa honom hemma nu igen efter han var iväg! Har fått vila några dagar nu pga olika omständigheter plus att han nog behövde det!
Har märkt att han är en sån häst som får överskotts energi av att stå för mkt dvs han hade behövt göra något varje dag men samtidigt vill jag inte träna honom för hårt han är så ung! Men bara en liten cykel tur verkar räcka för han!
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

*KL*

Blev en trevlig med mycket blöt ridtur på Laukur idag :) Satt kvar i sadeln hela ridturen denna gång haha. Han skötte sig bra, men shit va otränad jag är efter graviditeten :o Fick håll av att trava en kort sträcka haha.

Nu är det uppehåll så jag ska passa på att gå en sväng med barnvagnen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
16 202
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 409
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
14 666
Senast: mrkarisma
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 443
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp