Bukefalos 28 år!

Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Tusen tack!!
Hon fick den andra sprutan i mars så planen var att hon ska få nästa spruta i september, alltså efter ett halvår. Har hört att det ger bäst skydd då.

Tackar, det är vår första tävling så det är ju något nervöst och så himla mycket att tänka på, samtidigt är det lite svårt att hitta bra information och "att tänka på".
Så alla ni som har tävlat, släng in era bästa tävlingstips, vad ska man tänka på, något särskilt som är bra att ta med sig etc. :bow:
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Jag kollade i svenska tillägget till Fipo också när jag ändå höll på, och det är som ovan.
Ska du tävla internationellt krävs revaccination var 6:e månad men annars räcker det för tävlingssammanhang med en gång om året!
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Är det skojtävling eller riktig tävling(med medlemskap i klubben/licens osv)?
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Sitter å funderar på hingstar men då jag inte har så stor koll på dessa vänder jag mig till er!:) jag letar efter en femgångshingst med bra pass och med pluss för tölt! Önskemål är oxå bra framdel med bra resning och bra rygg å kors! Finns det nån sådan?! ;)
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Inofficiell, krävs bara vacc intyg och hästägarförsäkran
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Hade en bra lektion i helgen med för oss toppentölt så nu blev vi tävlingssugna! :) Tusan också att Odinns tävling på Romme i september sammanfaller med svågerns brölopp.... Är det någon som vet om fler tävlingar (inget avancerat) i dalatrakten som är på gång? Det är den enda jag hittar när jag går in på SIF och letar, men tänkte om det kanske finns små "för att det är roligt"-tävlingar som inte annonseras där...
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Vi hittade små skojtävlingar på de olika klubbarnas hemsidor. Kan vara ett tips att gå in och kolla bland de lokala klubbarna.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

KL.

Hurra, Karl är ohalt i skritt nu!
Han får förstås vila resten av veckan också, sedan kanske jag tar och börjar skritta honom och jobba lite med bommar/trailhinder en kort stund några dagar per vecka.
Menar då, för att förtydliga, att han ska skritta över bommar. Inget springande alls.
Och att vi kan leka lite sidepass och lite ryggningshinder och kanske börja med grindhantering. Mest huvudbry och inte så mycket kroppsligt jobb, med andra ord.
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Här kommer en bild på min älskade tjeja
Aleiga från Ryet
e: Ymir från Allemansängen
u: Vilja från Ekhogen

Hon är född 2010 och är nu 140 cm hög..

vad tycker ni om henne??
Jag har ingen erfarenhet av exteriör på isisar..[

33150905.jpg
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Knapp

HAHA hittade en gammal bild (7-8 år gammal...)
58035_1490820716784_7590516_n.jpg

:rofl:

Förövrigt, imorgon ska Skugg röntgas och skos om. Förhoppningsvis är han "fit for fight" sen... Spännande!
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Dagen började med massa fjärilar i magen när startlistorna kom. Vi får sällskap på banan av vår kära ridkompis hemifrån, känns väldigt tryggt.

Dagen slutade med en härligt bubblande känsla i magen. Det blev en sen kvällsrunda, och om Sol går såhär bra på torsdag så är jag inte orolig för då kommer vi klara oss runt utan större missöden och dessutom visa upp vad hon faktiskt kan just nu. Det är ju roligare att få poäng som känns rättvisande mot hur hästen vanligtvis är än att det blir pannkaka av allt. Men jag är inställd på att i värsta fall trava och passa runt banan med sänkt rygg och underhals. :angel: Så blir jag förhoppningsvis inte besviken i alla fall. Målet är som sagt att klara oss runt alla varven utan att lämna banan och braka in i domarborden. :o:p
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

*kl*

Här änder det en del just nu!

I lördags kväll åkte vi med Ör till Vaki då jag misstänkte brunst, vilket stämde bra så i söndags blev det ett första språng. Rispa ska ultraljudas på fredag och Stina förhoppningsvis i slutet av nästa vecka och Ör efter ytterligare ett litet tag, så jag håller alla tummar och tår för att de alla tre ska ha tagit sig på första brunsten!

Här hemma har jag alltså just nu "bara" tre hästar, Brandy, Kopar och Litla.

Litla utvecklas oerhört mycket och är jättepositiv och villig, men har svårt att ta det lugnt och tänka till istället för tt göra allt samtidigt. Hon har även börjat fokusera mer ute och utvecklas massor för varje ridtur!

Ett smakprov:

33151832.jpg


Fler bilder ligger i gångartstråden!
 
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Vem/vilka är de andra två betäckta med? Rispa och Stina alltså
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 844
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 571
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
14 499
Senast: mrkarisma
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 369
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp