Snart är det dags-vad ska ni välja?

Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Och så för att avsluta nattsuddandet (kanske) så är damen på min avatar (e. Presidium) mamma till en hingst f09 som är e.Academy Award. Alltså hoppas jag att det åtminstone var en utmärkt hingst till henne, och att denna hennes första avkomma blir en riktig stjärna ;)

hoppas alla får fina resultat, vem ni än valde :laugh:
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

den Inchroryavkomman jag hanterat har inte varit något överdrivet vass eller svår, precis som du säger. han är rar, ärlig och beröms var och varannan dag av träningsryttare och tränare. (morfar är National zenith)

Min kommentar gällde inte Ichrory, honom har jag aldrig haft något att göra med. Men att Shawdon är den perfekta gentlemannen kan jag, och de andra som haft något med honom att göra, intyga. Och hans avkommor verkar ta efter honom.:D
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Snygg och trevlig med bra stam men inte tillräckligt bra prestationer för att användas i aveln. Speciellt inte om man ska sälja avkommorna..
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Någon av er som har något att säga om Il Padrino ?

Il Padrino har väl kanske den allra "blåaste" stam vi har i det här landet.

Sire of Sire Sadlers Wells behöver knappast någon mer presentation och mödernet håller absolut toppklass.

Mormor Ballade är ju mor/mormor/mormors mor till bl.a. följande:

Singspiel
Devils Bag
Sligo Bay
Glourius Song
Rahy
Danon Chantilly
Mezzo Soprano
Campanologist

Alla mångfaldiga Gr.1 vinnare

Så bättre blodslinjer hittar vi knappt inom landets gränser. Danskarna har sedan länge insett att blodslinjerna är i många fall betydligt viktigare än att man vunnit något halvdant Blacktype i norden. Att deras avel trots sin ringa storlek av många betraktas som "bättre" än vår förvånar åtminstone inte mig.

Il Padrino har väl mer på sitt konto än vad Academy Award/Final Apparance (De 2 ledande Danska hingstarna sista åren) har tillsammans...

Jag håller dock med tidigare inlägg med att det knappast skulle vara säljbart... åtminstone inte första åren.....
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Han är till salu igen. För 25.000 tror jag det var. Nya ägaren är på smällen, hur man nu kan välja det framför att ha häst?:confused:

Jo, hans stam är verkligen inte att klaga på och jag har för mig att det är en snygg och hyfsat korrekt häst också.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

På något sätt känns det onödigt att inte föra det blodet vidare, men jag håller absolut med om att det blir svårt att få sålt avkommorna. Men jag personligen försöker avla lite mer på blodslinjerna än på ren prestation. Det tar lite tid att skumma igenom och jämföra alla, men det är rätt kul ! :D Mitt ena sto klaffar perfekt med honom, och det gör inte saken enklare precis :( Jag är sjukt sugen på att köpa honom, men får inte riktigt medhåll av mina närstående (Som jag tänkte kunde vara så vänliga att deläga honom ;))
Men hur vet vi egentligen vad det blir av avkommorna? Ibland måste man chansa för att nå toppen. Visst låter det som att jag försöker övertyga mig själv? :angel: Det finns ingen annan här som skulle kunna köpa honom och sätta han i avel ?
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

På något sätt känns det onödigt att inte föra det blodet vidare, men jag håller absolut med om att det blir svårt att få sålt avkommorna. Men jag personligen försöker avla lite mer på blodslinjerna än på ren prestation. Det tar lite tid att skumma igenom och jämföra alla, men det är rätt kul ! :D Mitt ena sto klaffar perfekt med honom, och det gör inte saken enklare precis :( Jag är sjukt sugen på att köpa honom, men får inte riktigt medhåll av mina närstående (Som jag tänkte kunde vara så vänliga att deläga honom ;))
Men hur vet vi egentligen vad det blir av avkommorna? Ibland måste man chansa för att nå toppen. Visst låter det som att jag försöker övertyga mig själv? :angel: Det finns ingen annan här som skulle kunna köpa honom och sätta han i avel ?

Förutom kostnaden att ha honom uppstallad alternativt driftskostnaderna "hemma" så tillkommer en hel del kostnader såsom Vet. test, registrering, hantering av språngrullar, förmodad anslutningsavgift till den gemensamma Breeders-serien, vet, hovis, försäkring osv. osv.

För de slantarna täcker du förmodligen in att skicka din märr till en riktigt skaplig mellanklasshingst i Tyskland/Frankrike.

Har du dessutom fler hästar hemma är det inte helt lätt med hanteringen (Hingsthagar/Hingststall), då även den "snällaste" kan vässa till sig ordentligt efter att få "stigit ombord" några gånger.... så avslutningsvis håller jag med om att Il Padrino kan vara en genetisk tickande bomb (eller naturligtvis det motsatta). Men att köpa för att betäcka egen märr/märrar är inget jag rekomenderar om du har för avsikt att sälja.....om möjligt än mer "Ebberöds Bank"
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Är det någon som vet ifall han har betäckt i år ? Har mailat ägaren med den frågan, men ej fått svar..har ringt också..:confused:
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Pratade tidigt i våras med Eva. Castro skulle använda honom, enligt henne. Hur det blev vet jag ej.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 913
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 795
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 891
Senast: jemeni
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 539
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp