Snart är det dags-vad ska ni välja?

Piffpuffen

Trådstartare
Jaja, det har inte ens varit jul än men snart, snart är ju avelssäsongen igång igen:laugh:

Vilka här planerar att betäcka sina ston till våren?

Skulle vara kul redan nu att diskutera hingstval. När det väl är dags går det ju så jäkla fort.
Såg att tre nya hingstar har blivit godkända till nästa år. Vad vet ni om dom?
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Ingen koll alls på de nya. Ser fram emot nästa år hingstkatalog! Alltid kul med nytt!
Har i år 5 dräktiga, och skall betäcka 6 stycken till våren...
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Då har du lite att pyssla med;) Skönt att slippa nöta på byxbaken.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

KL

På skandinavisk galopp finns en blurp om hingstvisningen som var nu på Täby. En polack från Västerbotten, Mr Wells och en ny på Rävdansen. Inget som gjorde mig så där jättesugen.:grin:
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Mjä, kan väl hålla med. En var snygg men inga jätteresultat och en hade bra resultat men såg ganska "tråkig" ut.

Det roliga är att Bangkok blev jag erbjuden att låna/leasa i våras och ha som starthäst. Men då hade vi tyvärr inte möjlighet att ta emot honom.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Nu är det väl dags att ta upp detta ämne igen :) Vem betäcker ni med 2010 ?
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Jag veeeeeeet inte. Är samma sak varje år, tur jag bara har ett sto att betäcka.

Väntar med spänning på hingstkatalogen:)
Tycker att avkommorna efter Heart of Oak ser fina ut men vet ej om han passar.
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Mitt sto är betäckt med honom och ska föla till våren. Inte mitt föl, lånat ut henne till ett par vänner. Så jag tänkte inte ta honom, lite långt att åka också med en fölis brevid. Så jag tänkte hålla mig inom skånes gränser :)
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Eighty Eight Keys om han är med i matchen...annars får det vara, så kör vi en säsong fälttävlan istället :)

När kommer hingstkatalogen?
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Tänkte betäcka med Mandrake El Mago. Har följt den hingsten sen han kom till Sverige och jag gillar honom skarpt. Tror nog att mitt sto kan passa till honom :D
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Vi hade tänk satsa på Songline, tror det kan passa. Fast egentligen vill jag ha Pistachio :love:
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Men, om din ort är 08, så borde du väl tänkt på Songline lite tidigare? Från nu står han ju i Skåne. Han har flera riktigt fina avkommor :love:
Pistatchio stod sist jag var där hos Hanne Bechmann, det är ju ännu längre från 08... Men visst har han imponerande prestationer! Vunnit på sprintdistans och 2:a i derbyt! Om jag ej minns fel...
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Har nu fördubblat mitt stomaterial till 2 st grållar. Som jag nämnt under annan tråd försöker jag undvika att ha mer grållar, men det går inget bra. Dom dras till mig :o
Mitt första sto gick tom iår och hade tänkt skicka till Tertullian. Men med tanke på hur osäker utgången är på auktionen så vågar jag inte lägga de summorna. Man vill ju inte backa, för mycket.
Så nu går bägge mina till Academy Award istället. :D
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Nån som ska på hingstvisningen i Skåne i januari?
Jag MÅSTE åka, var ju en hel drös som jag är intresserad av:)
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Ja både hos honom och hos Eva CS Pettersson på Tranberga. Den 24 januari stog det på Skandinavisk Galopp.

Ja det vore skitkul att träffas:)
 
Sv: Snart är det dags-vad ska ni välja?

Jag bor mittemellan så vi kan gå på 51:an och få lite mat efteråt. Jag säger inget säkert för jag har för mig att det är något den helgen men det ger sig väl.:angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 908
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 781
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 886
Senast: jemeni
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 539
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp