Spännande o intressanta hus till salu del 4

Jag håller med! Dels berättar den en historia och träet blir mer levande. Sen tror jag att många kommer att ångra sig när de gick lösa på den vita färgen för att täcka både furuväggar, golv och tak. För i mitt tycke är det betydligt snyggare och mer äkta med furu utan att man kladdat på färg. Visst det blir ljusare vilket är trevligt men också mer svårstädat och intetsägande.
Den kan vara helt ok med en bit furu men har en vuxit upp med att varenda sliten fjällstuga och hyrstuga var furubeklädd så är det förenat med ett visst mått av trötthet.
 
Jag håller med! Dels berättar den en historia och träet blir mer levande. Sen tror jag att många kommer att ångra sig när de gick lösa på den vita färgen för att täcka både furuväggar, golv och tak. För i mitt tycke är det betydligt snyggare och mer äkta med furu utan att man kladdat på färg. Visst det blir ljusare vilket är trevligt men också mer svårstädat och intetsägande.
Nä. Jag VILL verkligen inte ha furu i taket (på väggarna och på golvet). För mig är det bastukänsla samt en anings klaustrofobi. Trägolv är snyggt, men absolut inte tak för min del :wtf:!!
 
Jag tycker att rätt furu på rätt plats är snyggt. Men jag tycker heller inte om ljus furu på golv, väggar och tak... det blir som sagt bastukänsla.

Min hall utan blixt:
BTeJ4Ptl.jpg


Med blixt:
rQNxGkml.jpg


Färgen är närmast bilden utan blixt även om taket inte är riktigt så mörkt.
 
Den kan vara helt ok med en bit furu men har en vuxit upp med att varenda sliten fjällstuga och hyrstuga var furubeklädd så är det förenat med ett visst mått av trötthet.
Jag är nog lite udda när det gäller detta :). Sommarhuset som min farfar byggde på tidigt 80-tal är det mycket furu och bara känslan när man kliver in är så underbar. Minns för några år sedan när en granne där kom och undrade om inte jag skulle måla om invändigt. Jag såg nog ut som en fågelholk då :D sen har jag förstått att det är det normala att måla över furut.
 
Men va alla klagar! Detta var ju jättefint och mysigt! Alltså på riktigt menar jag :). Har själv inte en ända furuvägg hemma då huset är från början av förra seklet så det var lite före den eran. Men jag hade föredragit riktiga timmerväggar före furu. Men tycker om furu med :up:

Timmerväggar, absolut! :up: men furu -Näe.. det är lite för mycket bastukänsla och av någon anledning känns det billigt liksom..
 
Vi har furutak i varat hus byggt för 5ar sen, fran början hade vi tänkt att vitlasera det men kom bara till ett sovrum, sen orkade vi inte mer. Jag har vant mig och tycker nu att det ger en mysig känsla. Till det har vi mörkt, rustikalt ekgolv och (i de flesta rum) vita väggar.
Vi har ocksa manga och stora golv-till-tak fönster sa det blir inte mörkt.
 
Jag är nog lite udda när det gäller detta :). Sommarhuset som min farfar byggde på tidigt 80-tal är det mycket furu och bara känslan när man kliver in är så underbar. Minns för några år sedan när en granne där kom och undrade om inte jag skulle måla om invändigt. Jag såg nog ut som en fågelholk då :D sen har jag förstått att det är det normala att måla över furut.
Jag tror att mycket hänger ihop med känslor och inte så mycket hur det faktiskt ser ut. Jag hade lite ågren när vi målade mammas sommarstuga invändigt men den behövde bli ljusare och det är riktigt skönt! Men min barndoms sommarstuga försvann till viss del.
 
MEN det finns i alla fall en inomhuspool! Är det där riktiga stenar på toaletten....?

http://beskrivning.fasad.eu/objekt/892391/bildlista.html

119 bilder.... Jag hade klarat mig med hälften...... :crazy:

Menar du den med den mystiska brädan (i omatchad färg) tvärs över golvet? Det är inte sten, det är en mönstrad våtrumsmatta. Den fanns med i katalogen jag valde ur till mitt badrum :D

Edit: Nu kollade jag noggrannare och det är nog f-n sten O_o Men det var verkligen likt den våtrumsmattan :p Tänk vilken mardröm att städa där... :crazy: Nog för att jag är geolog och gillar sten men det finns gränser... :cautious:
 
Nä. Gillar fortfarande inte det, trots en helt annan och mycket ljusare årstid. Ovanvåningen är ju helt klaustrofobisk, och jag blev faktiskt yr och illamående av bilderna.... :wtf::crazy:
http://beskrivning.fasad.eu/objekt/815099/bildlista.html

Håller med man blir lite illamående av vinkeln - ovanlig.
Känns som man utifrån bilderna kan skapa en guide på hur man ska göra en "anti-homestyling"

1. låt tvn stå på
2. lämna sängen obäddad
3. ställ inga möbler på utealtanen så den ser inbjudande ut
4. Låt alla ytterkläderna hänga kvar - och lämna skor vid altandörren
5. lämna bilder och annat på kylskåpet
osv :D
 
Jag funderar på hur mäklare tänker ibland. Blir dom tjuriga på en del husägare och lägger ut bilder som sänker huset med vilje. Här i trakten är ett litet fint hus till salu. https://www.lansfast.se/hitta/villa.../sackestad-64/cmvilla4lpalbeu59um49tm/#bilder
Det är inget attraktivt läge så det är billigt. Man ser att en äldre person bor eller har bott där nyligen. Men det är i ordning och inte mer slitet än vad det ska vara med tanke på att det inte är renoverat på 30 år. MEN, toalettstolarna är smutsiga på utsidan, sådär som det blir hos skumögda gamlingar. Fläckar som 5 minuters städ hade tagit bort. Dessa toalettstolar är det taget bilder på som hänsynslöst visar fläckarna, precis rätt vinkel, lite från sidan.
Varför? Jag tycker det är elakt.
sackestad-64_HA85Rv.jpg
 
Jag glömde var jag hittade huset. Det var i alla fall en mindre gård ganska ocentralt. Inga konstigheter. Längst ner stod det dock. Förra ägarna hade två hästar och ett antal höns, som kan ingå. Alltså, vem gör så? :p
 
Jag funderar på hur mäklare tänker ibland. Blir dom tjuriga på en del husägare och lägger ut bilder som sänker huset med vilje. Här i trakten är ett litet fint hus till salu. https://www.lansfast.se/hitta/villa.../sackestad-64/cmvilla4lpalbeu59um49tm/#bilder
Det är inget attraktivt läge så det är billigt. Man ser att en äldre person bor eller har bott där nyligen. Men det är i ordning och inte mer slitet än vad det ska vara med tanke på att det inte är renoverat på 30 år. MEN, toalettstolarna är smutsiga på utsidan, sådär som det blir hos skumögda gamlingar. Fläckar som 5 minuters städ hade tagit bort. Dessa toalettstolar är det taget bilder på som hänsynslöst visar fläckarna, precis rätt vinkel, lite från sidan.
Varför? Jag tycker det är elakt.
sackestad-64_HA85Rv.jpg
Nu var kanske tanken att ta bild på de mysko fläckarna på väggen och i taket, men jag håller med om att det är jätteonödigt att bilden på toastolen är med....
 
Jag funderar på hur mäklare tänker ibland. Blir dom tjuriga på en del husägare och lägger ut bilder som sänker huset med vilje. Här i trakten är ett litet fint hus till salu. https://www.lansfast.se/hitta/villa.../sackestad-64/cmvilla4lpalbeu59um49tm/#bilder
Det är inget attraktivt läge så det är billigt. Man ser att en äldre person bor eller har bott där nyligen. Men det är i ordning och inte mer slitet än vad det ska vara med tanke på att det inte är renoverat på 30 år. MEN, toalettstolarna är smutsiga på utsidan, sådär som det blir hos skumögda gamlingar. Fläckar som 5 minuters städ hade tagit bort. Dessa toalettstolar är det taget bilder på som hänsynslöst visar fläckarna, precis rätt vinkel, lite från sidan.
Varför? Jag tycker det är elakt.
sackestad-64_HA85Rv.jpg
Trevligt litet hus och billigt!

Jag tror mäklarna arbetar på procentbasis så ett billigt hus tjänare de inte så mycket på och lägger kanske därför minimalt med tid på bilder mm?
 
Trevligt litet hus och billigt!

Jag tror mäklarna arbetar på procentbasis så ett billigt hus tjänare de inte så mycket på och lägger kanske därför minimalt med tid på bilder mm?
Spraya med rengöringsmedlet som står på hyllan och torka bort med en tjock papperstuss? 30 sekunder tar det.
 
Jag funderar på hur mäklare tänker ibland. Blir dom tjuriga på en del husägare och lägger ut bilder som sänker huset med vilje. Här i trakten är ett litet fint hus till salu. https://www.lansfast.se/hitta/villa.../sackestad-64/cmvilla4lpalbeu59um49tm/#bilder
Det är inget attraktivt läge så det är billigt. Man ser att en äldre person bor eller har bott där nyligen. Men det är i ordning och inte mer slitet än vad det ska vara med tanke på att det inte är renoverat på 30 år. MEN, toalettstolarna är smutsiga på utsidan, sådär som det blir hos skumögda gamlingar. Fläckar som 5 minuters städ hade tagit bort. Dessa toalettstolar är det taget bilder på som hänsynslöst visar fläckarna, precis rätt vinkel, lite från sidan.
Varför? Jag tycker det är elakt.
sackestad-64_HA85Rv.jpg
:(
 
MEN det finns i alla fall en inomhuspool! Är det där riktiga stenar på toaletten....?

http://beskrivning.fasad.eu/objekt/892391/bildlista.html

119 bilder.... Jag hade klarat mig med hälften...... :crazy:
Om man marknadsför som entreprenörsvilla från sekelskiftet borde man då inte ha chans att se att huset är från sekelskiftet. Inredningen ser ju ut som vilken modern massproducerad bostadsrätt som helst.
Jag orkade inte igenom alla bilderna :crazy:
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 849
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
63 160
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 019
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 028
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp