Bukefalos 28 år!

Spännande o intressanta hus till salu del 4

Hela våran brf hade sådana tak och alla husen har nu normala tak där vatten rinner bort. Jag hade dropp i sovrummet och i köket. Som tur var hann det inte bli permanenta skador och mögel, mögelhund fick kolla. Bor man inte i ökenområde är det inte så klokt.
Ja de verkar försvinna mer och mer. Taken alltså och bytas ut till vanliga hederliga sadeltak :). Vore intressant att veta varför det var så vanligt på den tiden med platta tak. Men antar att det var modernt då och man tänkte inte så långsiktigt.
 
Eget slott för 22 mille?
680.jpg

http://www.expressen.se/gt/litet-slott-saljs-pa-hemnet-kostar-22-miljoner-kronor/

Nåja, hellre det än en fyra på Kungsholmen för 20 mille.
 
Då tar jag Solbacken!

Är det någon Sundsvallsbo som har koll på varför husen ska bort? Det måste ju vara extremt svårt (omöjligt?) att flytta dem på ett bra sätt.
Jag har läst om det där, dom ska göra industriområde. Sundsvallsborna slåss för att behålla området.
 
Alltså... :love:

attersta-609_657341.jpg


attersta-609_657342.jpg


attersta-609_657344.jpg


attersta-609_657352.jpg


Att det värms upp med direktverkande el, inte har kommunalt avlopp och *trumvirvel* säljs med friskrivningsklausul gör mig fan inte mindre sugen. Måste nog åka och kolla, åtminstone.
Det står att de fyra kakelugnarna är i ordning så då gör det rejäl skillnad i uppvärmning om man ha tillgång till billig ved och gillar att pyssla med det.
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
65 212
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 543
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 181
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 519
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp