Bukefalos 28 år!

Spännande o intressanta hus till salu del 4

Det börjar bli kult stämpel med asbestfasader :). Jag hade inte tagit bort dem om jag inte var tvungen i ett sådant hus.
Jag läste för många år sedan de som menade på att många sånna hus borde få någon form av märkning så de inte plockades bort, de är en del av vårt kulturarv som håller på försvinna. Japp, de ser förfärligt ut i mina ögon, men så länge det sitter där det sitter är det ofarligt med eternit och det är underhållsfritt.
Praktiskt om man ska rida jakt, nära till uppsamlingsplatsen, men jag hoppas det finns en stallbyggnad med sadelkammare så man slipper ha sadeln hängandes inne på en dörrhalva och hästen i något av rummen. :idea:
 
Senast ändrad:
Jag läste för många år sedan de som menade på att många sånna hus borde få någon form av märkning så de inte plockades bort, de är en del av vårt kulturarv som håller på försvinna. Japp, de ser förfärligt ut i mina ögon, men så länge det sitter där det sitter är det ofarligt med eternit och det är underhållsfritt.
Praktiskt om man ska rida jakt, nära till uppsamlingsplatsen, men jag hoppas det finns en stallbyggnad med sadelkammare så man slipper ha sadeln hängandes inne på en dörrhalva och hästen i något av rummen. :idea:
Jag undrar faktiskt lite över stallet. Jag menar blir lite väl pippi över det om pålle ska bo på verandan :D
 
Det var bara lite skoj, det ligger i centrala Stockholm och för en skåning imponerar det inte. Som en skåning som fick frågan om vad han tyckte om Stockholm efter ett besök i huvudstaden: Där var många granna hus - men det var ju ingen jord till dem!
Jo men lite håller jag nog ändå med. Dyrt att arrendera all mark och mer osäkert. Men trots det tycker jag om läget. Men det är klart vet ju inte hur grannarna är där, känns som att kanske inte passar in med skita stövlar och varseljacka ;)
 
Jo men lite håller jag nog ändå med. Dyrt att arrendera all mark och mer osäkert. Men trots det tycker jag om läget. Men det är klart vet ju inte hur grannarna är där, känns som att kanske inte passar in med skita stövlar och varseljacka ;)
Tidigare boende i villan har varit personer som kronprins Gustaf Adolf och Ivar Kreuger!
 
http://hemnet.sfd.se/BildLista/Default.aspx?objgid=OBJ32269_1569720667 Jag vill ha ett ständigt inflöde på mycket pengar! Men vilket underbart hus som har mycket sparat, men det kostar nog multum att få det i bra skick igen.
Jag gillar inte den typen av hus med mycket utsmyckningar längre, vi har ett hus byggt i rokokostil och nu i sommar har jag arbetat med att putsa om ena långsidan, att göra stuckaturen för bara en enda fönsteromfattning tog mig lika lång tid som slätputsen på halva fasaden.
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
974
· Visningar
63 619
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 022
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 529
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 526
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp