Bukefalos 28 år!

Spännande o intressanta hus till salu del 4

Alltså jag bara älskar hur färgglatt det brukar vara på säljbilderna från skyddsrum. Någon gång under 70-talet så måste någon trott att om bara hela färgskalan fanns representerad så spelade det inte någon roll om det saknades solljus i bunkern :p
Tycker det inte var så mycket färg här ändå. Mest detaljer. Men valet av färg var väl lite tveksamt. Jag skulle tex lätt kunna bli illamående i sovrummet. Tänk er den gula färgen och nyansen av den gröna sen ska du komma upp i sängen och ligga där och försöka sova.

Tycker den röda färgen var snyggast på dörrarna.
 
Denna är kanske inte superannorlunda. Men dessa tak som verkar vara tidstypiska funkar sällan bra i Sverige eftersom det är platt.

Funderar lite på materialvalet och tex tapeterna är de också från den tiden?

Ca 70-tal?

Vad tycker ni om denna typ av hus :)?

https://www.svenskfast.se/hus/norrbotten/pitea/pitea/skedgatan-2/175203#bilder

Jag avskyr dem och det är alltid fuktvarning på dem. Med rätta, det ser ut som fuktskada i taket i hallen. Grannarna har sådant hus och ja, de har haft problem med fuktskador.
 
Jag avskyr dem och det är alltid fuktvarning på dem. Med rätta, det ser ut som fuktskada i taket i hallen. Grannarna har sådant hus och ja, de har haft problem med fuktskador.
Hela våran brf hade sådana tak och alla husen har nu normala tak där vatten rinner bort. Jag hade dropp i sovrummet och i köket. Som tur var hann det inte bli permanenta skador och mögel, mögelhund fick kolla. Bor man inte i ökenområde är det inte så klokt.
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
65 205
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 537
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 181
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 519
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldhamster ungar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp