Spännande o intressanta hus till salu del 4

Åhhh :love::love::love:, byggår 1738! Tänk att få sitta och höra väggarna och tingen tala till dig :bow:.
2,7 mille utan inventarier, men det är ju de som gör gården så fantastiskt

Det är en grej jag gillar med mitt föräldrahem. Uppfört 1812 (tror jag) och syrran som bor där nu är sjunde generationen. :love:

202255_182939605181061_49420147_o.jpg


Utsikten från verandan som numer går runt husets kort- och baksida:

19800588_1002567463218267_9169479739331689665_o.jpg
 

Ja, omgivningarna är verkligen bedövande vackra. Öppna åkrar, vatten, berg, skogar - allt finns och det råder ett sådant totalt lugn där (eftersom det är så långt till närmsta väg). Och själva huset sen, om- och tillbyggt av så många familjer, men t.ex. står de fyra väggar som utgör rummet där pappa en gång föddes fortfarande kvar. Träd som är allt från 200+ år till bara några få år gamla. Det är coolt med gamla gårdar. :love:

Jag är verkligen så glad att syrran ville ta över och hoppas innerligt att någon av mina syskonungar, eller min egen onge för all del, vill ta över så småningom.
 
Åh helt fantastiskt!! Kunde dock klara mig utan schackmönstrade taket :nailbiting::yuck:
Ja, det var inte så trevligt....:crazy:

Jag hade klarat mig utan Familjen Adams-källaren också....:nailbiting: Hade blivit klaustrofobisk av att sitta där och äta, men Morticia Adams hade gjort sig där...:p

Och så undrar jag på perspektivet på bilden mot slutet. Är det någon som har LEGAT ner i gräset för att kunna ta bilden på huset genom svamparna....:confused::D
 
Ja de verkar försvinna mer och mer. Taken alltså och bytas ut till vanliga hederliga sadeltak :). Vore intressant att veta varför det var så vanligt på den tiden med platta tak. Men antar att det var modernt då och man tänkte inte så långsiktigt.
Det bästa var ju ändå när man i Lycksele, Norrlands inland i Lappland anlitade en hipp italienskt arkitekt för att bygga gymnasieskolan på för ganska många årtiondes sen....men stooooora glaspartier och platt tak. Jättesnyggt i södra Italien. Inte i Lappland med massor av snö och -40 på vintern....
 
Ja, det var inte så trevligt....:crazy:

Jag hade klarat mig utan Familjen Adams-källaren också....:nailbiting: Hade blivit klaustrofobisk av att sitta där och äta, men Morticia Adams hade gjort sig där...:p

Och så undrar jag på perspektivet på bilden mot slutet. Är det någon som har LEGAT ner i gräset för att kunna ta bilden på huset genom svamparna....:confused::D

Källaren tyckte jag var fantastiskt, så länge den går att hålla spindelfri O_o
 
Det är en grej jag gillar med mitt föräldrahem. Uppfört 1812 (tror jag) och syrran som bor där nu är sjunde generationen. :love:

202255_182939605181061_49420147_o.jpg


Utsikten från verandan som numer går runt husets kort- och baksida:

19800588_1002567463218267_9169479739331689665_o.jpg
Vad vackert! Tycker det är så speciellt och fint när ett hem har funnits i så många generationer. Det blir en så intressant historia bakom allting. Sammanhållning på nått sätt, generationer emellan.
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 706
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 854
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 956
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 930
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp