Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Proppen i avloppet verkar vara fixad nu :banana:

Nu stör jag mig dock på den vidriga lukten som medföljer spolade rör :yuck:
 
Jag vet. Måste bättra mig där. Jag har en stark konflikträdsla.
Fast det är blir ju helfel, det är bättre att bli arg och säga ifrån än att gå och bygga upp en irritation tills man exploderar. Både du och din syster behöver kanske bli bättre på att prata klarspråk istället för att gå som katten runt het gröt? Jag tror att ni båda skulle må mycket bättre utan hintar och att ni istället pratade med varandra.
 
Fast det är blir ju helfel, det är bättre att bli arg och säga ifrån än att gå och bygga upp en irritation tills man exploderar. Både du och din syster behöver kanske bli bättre på att prata klarspråk istället för att gå som katten runt het gröt? Jag tror att ni båda skulle må mycket bättre utan hintar och att ni istället pratade med varandra.

Jag tror inte hon ser det på samma sätt så det jag kan göra för att förbättra situationen är att ändra på mitt egna beteende i första hand genom att inte vara undvikande och istället ta upp saker jag själv reagerar på. Skulle det inte bli någon förändring så får jag ta upp det med henne då. Upp med hakan helt enkelt och raka rör så gott jag förmår.
 
Funktionsuppdateringar.
Jag stör mig nåt så överdjävligt på det.

Microsoft kräks ut ny funktionalitet hela tiden, som jag är alldeles oerhört tvivlande till att någon användare någonsin efterfrågat - utvecklarna sticker snarare fingret i luften och hoppas fånga en vind. Ju mer bling desto fräckare, och desto större chans att användarna tycker att Windows är Häftigt. Alla vill väl ha en super-AI som Tar Hand Om Allt? Ett operativsystem som integrerar hela tillvaron? Även om det innebär GB efter GB i uppdateringar som både trycks ut och installeras utan att användarna har något val, och som skjuter befintlig kompatibilitet i sank gång på gång...
Apple är inte ett dugg bättre, varken iOS eller de fristående apputvecklarna. Nyyya funktioner, nyyya tricks, mobilen kan koka kaffe och klippa gräset och kliiia dig på ryggen... du kan visserligen inte köra dina favoritappar längre, men du är väl nöjd med att pilla runt i operativsystemet...? Och du kan väl inte ha mage att vänta dig en stabil och buggfri version direkt? Nu har vi ju ansträngt oss jättejättemycket för att erbjuda dig allt detta nya fantastiska bling, du förstår väl att du får tugga i dig minst tio buggrättningar?
Utvecklarna av många populära appar har slutat att redovisa versionshistorik, versionsnummer eller egentligen någonting alls. Var och varannan dag, 5-6 GB i månaden till mobilen, bara buggfixar och "nu har vi uppdaterat igen, varsågod och svälj"... Några av mina appar har kommit i veckovisa buggfixar i över ett år, det är viktigare att spy ut nya funktioner asap än att se till att befintliga är stabila.

Ja, jag har haft En Sån Dag. :banghead:
Och ja, nu känns det bättre. :p
 
Folk som inte känner en antar saker om ön. Jag frågar om han projicerer sitt ex på mig. Vilket ledder till tjafs som leder till att att det visade sig att jag hade rätt. Jag är inte ditt jävla ex så behandla mig inte därefter.
Stör mig på att jag tydligen inte kan få ha en bra vecka. Alltid någon som pajar skiten. Antingen så är det någon som tjatar om bild å fortsätter tjata om att jag ska skicka bild till dom fast jag sagt nej. Fråga en gång fine jag blir inte irriterad av det men fem ggr i rad, man spam sms när jag inte svarar på en gång. Ja jag blir irriterad.
 
I torsdags var det en chef i kommunen som skickade ut ett mail gällande ett inställt överlämningsmöte (det är väldigt tydligt vad det gäller), råkade av misstag skicka det till "alla" i hela kommunen (alltså ca 2000 pers).
Nu svarar en massa människor via "svara alla"-knappen och skriver;
- Jag ska nog inte ha detta
- jag jobbar på bygg, förstår inte varför jag får detta
- Detta har nog kommit fel, men om det är rätt behöver jag underlag på vad det gäller.
- Det har kommit fel
osv osv osv....

MEN SLUTA SVARA ALLA!! "alla andra" fattar att det kommit fel - man ser ju uppe i adressfältet att det gått till varenda mailgrupp. Och det är jävligt uppenbart att "Janne på bygg" inte berörs av detta.
 
I torsdags var det en chef i kommunen som skickade ut ett mail gällande ett inställt överlämningsmöte (det är väldigt tydligt vad det gäller), råkade av misstag skicka det till "alla" i hela kommunen (alltså ca 2000 pers).
Nu svarar en massa människor via "svara alla"-knappen och skriver;
- Jag ska nog inte ha detta
- jag jobbar på bygg, förstår inte varför jag får detta
- Detta har nog kommit fel, men om det är rätt behöver jag underlag på vad det gäller.
- Det har kommit fel
osv osv osv....

MEN SLUTA SVARA ALLA!! "alla andra" fattar att det kommit fel - man ser ju uppe i adressfältet att det gått till varenda mailgrupp. Och det är jävligt uppenbart att "Janne på bygg" inte berörs av detta.
Hehe, vid vår fredagsfika för ett par veckor sedan hade han som var ansvarig skickat ut "Fika nu" till typ 150 pers i stället för de vanliga 10-12. Han blev lite nervös när han kom med sina två vetekransar och en rulle Ballerina :D
 
I torsdags var det en chef i kommunen som skickade ut ett mail gällande ett inställt överlämningsmöte (det är väldigt tydligt vad det gäller), råkade av misstag skicka det till "alla" i hela kommunen (alltså ca 2000 pers).
Nu svarar en massa människor via "svara alla"-knappen och skriver;
- Jag ska nog inte ha detta
- jag jobbar på bygg, förstår inte varför jag får detta
- Detta har nog kommit fel, men om det är rätt behöver jag underlag på vad det gäller.
- Det har kommit fel
osv osv osv....

MEN SLUTA SVARA ALLA!! "alla andra" fattar att det kommit fel - man ser ju uppe i adressfältet att det gått till varenda mailgrupp. Och det är jävligt uppenbart att "Janne på bygg" inte berörs av detta.
:rofl:
Det händer i sambons kommun också, han blir lika störd av det varje gång :laugh:
 
Stör mig på att Kivra bara har mobilt bankID som inloggningsmetod :turd: Min mobil är på lagning och jag har nu en väldigt fashionabel Sony Ericsson från 2009 som man kan ringa och smsa med och that's it. Alltså kommer jag inte åt mina räkningar på Kivra nu :arghh::banghead:
 
Stör mig på att Kivra bara har mobilt bankID som inloggningsmetod :turd: Min mobil är på lagning och jag har nu en väldigt fashionabel Sony Ericsson från 2009 som man kan ringa och smsa med och that's it. Alltså kommer jag inte åt mina räkningar på Kivra nu :arghh::banghead:
Går det inte att logga in via dator med BankID? :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 510
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 511
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 959
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
4 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp