Bukefalos 28 år!

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

*kl*

Någon mer än jag som börjar bli stressad över julen nu på allvar? :crazy:

Jag har tusen grejer att göra, ska rulla över 100 köttbullar och steka dem. Funderar, visat kan man steka dem i ugnen? Skönt att slippa något moment där iaf... Ska göra en sats lussebullar, knäck och kola. Städa hemma. Julpynta där vi ska sitta imorgon. Klä granen där vi ska sitta imorgon. Slå in de sista (10) julklapparna. I vanliga fall köper jag bara en per person, men den här julen har det blivit hur mycket som helst och jag har redan ångest och är less på att slå in julklappar... Mina föräldrar har också köpt hur mycket som helst och det känns inte alls bra, jag får så mycket av dem ändå. Förra året så fick jag 8 st stolar av dem, svindyra, så jag sa att jag inte ville ha någonting på tre år (julafton och födelsedagspresent) men nu har pappa räknat ut att mina bröder fått för mer, så det här året fick jag 4 stolar, haha, han är så knäpp, gullefar.

Har precis nattat lillstrumpan och tänkte börja med att dammsuga nedervåningen. Pust!

Hoppas ni andra har en bra dag. :)
 
Jag är faktiskt inte stressad alls men det beror nog på att jag a) inte har någon julstämning och b) har lagt ribban så lågt. Måste väl slå in nån klapp och städa lite men sen får det räcka. Förhoppningsvis har maken hunnit ta itu med endel städning idag.

*kl*
Jag minns inte om jag sagt det, men framförallt en av mina tonårsbrorsor är så grymt bortskämd, otacksam och odräglig över sina julisar. Har inte fått någon julklapp av varesig honom eller andra tonårsbrorsan på flera år och även om jag inte ger för att få tillbaka så tycker jag att det är ganska fult av dem. Funderade länge på att skita i att ge dem något alls i år men sen kom jag på den bästa klappen av all - de ska såklart få en välgörenhetsgrej!! Då kanske ett frö åtminstone planteras i deras små ärthjärnor.
 
Haha, jag tänkte göra så med sambons brorsbarn, skänka pengar i deras namn. De är sånna som kastar de julklappar de inte är nöjda med åt höger och vänster om de inte är "nöjda" med dem. 7 och 10 år, när slutar man med sånt eg? Jag har inget minne av att jag har gjort det någon gång?

Sambon tyckte det var en dålig idé dock, så nu får de bara pengar i kuvert, men nästa år så blir det Unicef-klappar... :p
 
Ja, det börjar bli lite stressigt. Men ändå sitter jag här :D Är dessutom sugen på att åka och göra nåt.
Och det enda som fungerar här är sista-minuten städning. Just för att det är så förbaskat lerigt ute och hundarna släpar in en massa, labben hårar och Oscar stökar ner. Städar jag golven nu, så får jag göra dessamma i morgon igen :grin:
Tur iaf att jag satt far min på att göra köttbullar och mammsen gör janssonen.
Och så har jag ångra mig angående granen. Jag ska försöka släpa in pianot in till vårt sovrum så vi kan ha en i vardagsrummet. Får väl se hur jag vågar göra med glaskulorna:crazy:
Åh! En anledning till att åka iväg till nån affär, måste köpa plastkulor:idea::angel:
 
Vilken bra idé! Jag har med en ärthjärna till tonårsbror. Förvisso en som är tacksam, men jag minns inte när jag fick en julklapp tillbaks av honom sist.
Jag har redan gett mig själv en välgörenhetsjulklapp i från unicef, blir nog en till honom med.
Har bara så svårt att bestämma mig för vilket jag ska välja. Allt känns lika viktigt.
 
Va fel det vart när jag bara kollade avatar bilden på dig innan jag började läsa och sen svarade Modett på ditt inlägg. Trodde det va Akb som skrivit det du skrivit då du helt plötsligt har hennes bild. Men Akb har fortfarande sin bild också. Vart helfel i hjärnan där ett tag :p
 
Det mest sressande är att A lyckas dra fram grejer och stöka ner snabbare än jag städar :crazy:
Det mesta av maten är klart. Har någon julklapp kvar att fixa i em. Jag har sänkt kraven i år, Det bir jul ändå, barnen bryr sig ändå inte om ifall jag knäskurat golven eller putsat fönstren på ovanvåningen eller inte. I år blir det inte :D
 
+ AKB

Nu har jag köpt ett får till en fattig familj i Burkina Faso från ena brodern och 200 liter vatten till Afrikas Horn från andra brodern. Känns skitbra :bump: Nu får de (eller främst den ena, den andra är nog som AKB´s bror tacksam men dålig på att tänka på andra) vara hur missnöjda de vill men klappen gör nytta i alla fall. Tror detta markerar början på en ny tradition!

Köpte förresten via läkarmissionen (hoppas att det inte anses som reklam när det gäller välgörenhet) för jag upplever dem som seriösa. Gjorde dock ingen djupare research.
 
Spritsa och in i ugnen :) gjorde det igår. Men jag kommer nog få kasta alltihop. Sambon ligger i magsjuka nu och han hjälpte mig igår. Iofs med tvättade och spritade händer men ändå... Vi gjorde Janssons o potatisgratäng också. Vågar man äta det? Bara för jag hade allt under kontroll igår, allt var i princip klart. Bara risgrynsgröt som skulle kokas och skinkan griljeras idag sen kunde julen komma. Nu blir det inget julfirande alls :( Iggy är ju så liten att han inte förstår än, men jag är grymt besviken. Enda fördelen är att kollegorna inte ville ha mig till jobbet så jag kan jobba hemifrån hela julen :)
 
Ja jag tyckte det va värre den här gången. Nu visste man ju att man hade ont och att det skulle bli ännu värre :eek: Fast har inte behövt sy någonting, så nu såhär efteråt känns det bättre än förra gången.

Hmmmmm tack för dom orden, å ni som inte ens fått stora bebisar ;) tror ju inte storleken har så stor betydelse men ändå avis. Vill också få pluttebebis. T vägde ju nästan 1,5 kg mer än Mini och var 5cm längre :eek: Har bestämt att lillebror får komma en vecka tidigare, gärna nyårsdagen :laugh:
 
kl

Arbetsmoralen är på topp när jag trängs med max en handfull kollegor totalt i hela huset. Vi är 2 kvar på mitt våningsplan :D Har lite att avsluta innan julen är här, men jobb varvas med godisätning på hög nivå och snabbtittar in på Buke :angel:
 
Här förvandlades julen plötsligt till en SKITJUL! Sonen ligger i vinterkräksjukan och kommer inte imorgon. Det blir första julen utan honom. Och jag har inte träffat honom sedan i fredags :cry: älskade lillungen vad jag saknar honom!!!!!
 
Fy va jobbigt att både du och sambon verkar ha blivit smittade nu. Undrar va det va M fick för både jag och sambon har klarat oss. Även folk vi träffat på dagen innan han blev sjuk har klarat sig. Han kanske har ätit något dåligt på dagis. Vem vet. Jag tackar gudarna för att jag och sambon klarade oss. Hade inte velat åka in och föda barn utan att ha hans stöd med!
 
Åh fy vad trist!!
Jag som tänkte säga att jag haft en sån julstress hela veckan, ändra fram till lunchen idag. Då hämtade jag hem barnen från dagis och all stress släppte. för jag kände att så länge vi har varandra så skit i allt annat praktiskt.. Skit samma om det saknas en sorts sill, eller om det är damm i hörnen. Nu är vi tillsammans och det är både roligare och viktigare. Men sen läste jag vad du skrivit, usch vad trist. Jag förstår att det känns helt fel.
 
Hmmmmm tack för dom orden, å ni som inte ens fått stora bebisar ;) tror ju inte storleken har så stor betydelse men ändå avis. Vill också få pluttebebis. T vägde ju nästan 1,5 kg mer än Mini och var 5cm längre :eek: Har bestämt att lillebror får komma en vecka tidigare, gärna nyårsdagen :laugh:

Förlåt :o
Men jag tror det mesta beror på hur man är byggd och hur fort fl går. Mkt som spelar in. Den här gången klarade jag ju av alla värkar på ungefär halva tiden och klart det gör ont då. Sen va det så segt för att vattnet aldrig gick den här gången och att sista kanten aldrig försvann så Mini fick tränga förbi den iaf med handen samtidigt som huvudet. Sen så tror jag att jag va mer beredd och laddad inför smärtan förra gången mot denna gång.
Sen så måste man ju inte vara så envis som jag och vägra smärtlindring. Badet vart för att jag frös så jäkligt. Det va verkligen svinkallt inne på fl rummet.
*kl*
Nu är det en timme kvar tills Mini är 12h så dom kan titta om han har gulsot. Har han inte det så får vi åka hem! :) han är godkänd av doktorn. Hade vi inte inväntat hans 12h så hade vi fått komma tillbaka imorgon och jag har ingen riktig lust med det. :p sambon borde komma närsom. Saknar honom, lite ensamt att ligga i ett rum på en tom fl. Har iaf fått se lite folk när vi varit ner till bb och ätit.
 
vilka bra gåvor du hittat på. Jag tycker också att det är svårt att veta vilka man törs lita på i form av välgörenhet.
 
Nej men så trist :(

Doris: det blev 10 träd i Sudan åt morsan och välling/barnmat i en månad åt ett barn i Moldavien åt farmor också. Kände mig givmild nu när lönen kommit.
 
Hade du ingen smärtlindring alls? Jag hade inte pallat med så lång tid utan något, iaf inte om jag fått välja.

Jag hade också ett svinkallt förlossningsrum. Eller det var jättevarmt innan Albin kom, sen direkt efteråt blev det svinkallt. Jag låg och bara skakade.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 935
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 884
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 231
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 717
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp