Bukefalos 28 år!

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Hm... Skoj om vi får sitta på barnakuten imorgon då... :crazy: 4-5 dygn står det på vissa ställen och det är det ju nu. Men vi ska ringa imorgon.
 
Jag badade en stund tills jag blev röd som en kräfta hela jag. Annars så tackade jag nej till allt annat. Lite dumt kanske men tror det enda som skulle fått bort det jobbiga för mig hade varit Epidural men jag ville verkligen inte ha den så då fick jag bita ihop. Innan badet så skakade hela jag och speciellt i värkarna. Gjorde inte det hela lättare att slappna av. Misstänker att det va så kallt eftersom vi va själva där så det va så lugnt. Nere på bb va det varmt kännde jag när vi va ner och åt och där va det halvfullt med folk iaf.

Fast du va ju hemma längre med värkar och utan någon smärtlindring!

Jag hoppas jag får bada den här gången, förra gången fick jag bara duscha eftersom vattnet gått när vi kom in. Minns att jag hade värmen på max men tyckte ändå det var nästan kallt :o Är också skeptisk till EDA, körde på en sväng med kvaddlar och lustgas med T så det får nog räcka den här gången också har jag bestämt :D. Däremot ska jag se till att INTE föda i gynställning den här gången. Risken ska tydligen vara större att man måste sys efteråt då. Ska försöka stå på knä eller ligga på sidan, hoppas det går bara. Sist gick ju inte det eftersom dom var tvugna att hjälpa till att trycka på magen.

Nu vill jag bara att det ska bli nästa torsdag, har BM besök då, hoppas på få tid för tillväxtUL och diskutera ev igångsättning. Är livrädd för att gå över, var ju som sagt och hälsade på den sjuka bebisen igår, men du har nog inte läst det tror jag?! Dolde texten för din skull.
 
När T's ena kusin hade öroninflammation så sa doktorn det att om han hade feber mer än 3 dagar så skulle dom åka på apoteket och hämta ut pencillin som doktorn skrev ut för då rörde det sig med största sannolikhet om bakterier och inte ett virus. Nu gick som tur febern över så det behövdes aldrig.

Vi får väl hoppas att dom är snabba på akuten i morgon!
 
Kl



Gaaaaaaah!
Jag har panik!
Jag har ingen julklapp till maken för jag har kört lite på att rätt julklapp dyker upp av sig själv :cool:
Men den har ju inte gjort det :crazy:

Så vad gör jag nu?

Det enda jag kommer på är att han älskar stekt strömming, vilket jag hatar :grin:
Kanske åka till norrköpingstrakten och fiska strömming.... Nä Gud så jobbigt med barnen.
Tänker tänker tänker......
 
Hmmmm, typiskt.

Vi har, tack å lov bestämt att inte köpa något åt varandra i år. Men ja, det går ju som det går, sambon hade köpt nåt enkelt till mig igår så idag var jag ner och köpte ett par rediga arbetshandskar till honom :idea: Är så less på hans trasiga och smutsiga handskar. Fast dom är ju från Theo :angel:
 
Jag gav min sambo valfri spabehandling och trerättersmiddag + övernattning på ett fint ställe i närheten för två. Naturligtvis så följer jag med som nr 2. ;) tycker sånt är skitsvårt, min sambo är en sån som köper grejerna direkt om han vill ha något. Det enda han kom på att han önskade sig var en klocka, det var bara det att den kostade över 100' :eek: så den fick han inte. :grin:

*kl*
nu är i stort sett ALLT klart för imorgon. Har precis slagit in den sista julklappen och nu vill jag inte se något mer åt julklappspapper på ett bra tag... Svängde ihop några kolor och lussebullar idag, gjorde köttbullar och tvingade lillebror att steka dem medan jag rullade. Nu väntar jag bara på att julduken ska gå klart i tvättmaskinen (för 5e gången sen 1a advent...) så att jag kan slänga upp den på bordet så får den torka där.

Hoppas att ni andra har en bra dan före dan. :)
 
Visste inte riktigt hur jag skulle kommentera det igår för att inte oroa aneka innan mini var ute. Finns nog ändå inte så mycket att säga annat än att det är otroligt sorgligt :(

Ang julisar så har jag och maken struntat i det de senaste åren. Vi lägger pengarna på något vi gemensamt vill ha eller behöver. Lite småtrist eftersom jag gillar paket ;) men passar oss bra.
 
Emmah, jag hade med tänkt att skriva nåt om era vänners bebis. Men jag är mållös. Det är för många bebisar som dött senaste året nu, så himla tungt och onödigt!
Först syrrans lilla flicka. Sen va det en tjej här i byn som va med i en MC olycka i vecka 30, bebisen dog i magen och föddes fram på Oscars 1-års dag.
Läste artiklen om lilla Hilda och såg att killen som va pappan är en gammal skolkamrat till mig, även Hilda dog på Oscars 1-års dag.
Stallkompisens lilla kusin föddes i november förra året med nån obotlig muskelsjukdom, blev bara 2 månader.

Och här sitter jag och gör allt för att bli gravid igen. Och livrädd är jag inför det, men väljer att satsa ändå (har förresten gått bet två gånger nu. Vet att det är helt normalt. Men man kan ju inte låta bli att undra vad som gör att det inte går)
 
För oss tog det 4 försök andra gången.

Jag kan förstå alla er som är rädda inför det här med att skaffa barn, för allt som kan hända. Jag är också rädd. Inte för att få missfall, för det händer och jag ser det som ett tecken på att fostret inte var friskt, men just för vad som kan vara fel på barnet när det kommer ut. Cancer, hjärtsjukdom, hjärnskada osv.

*kl*

Är det någon här som varit gravid efter ett ks? Jag har en grym smärta i mitt ärr vid vissa rörelser, är det någon som upplevt det? Första gången blev jag livrädd och trodde att det var mini i magen, men det sitter i ärret. Är rädd för att det är ärrvävnad och att moderkakan fastnat där, då kan det ju bli problem. :(
 
Det behöver inte vara något avancerat, utan mest en liten julklapp helt enkelt.
Vi ska på skavlan, som är makens favoritprogram, som jag har ordnat. Men det vet han ju om.
Kanske kan kombinera ihop något....



GOD JUL PÅ ER!!!
 
GOD JUL!
Detta måste väl bli 3e julen vi "Vårmammor" Firar ihop? Iaf för vi som hoppade på tåget tidigt :laugh:


Nu kan jag ju helt lagligt gå och öppna mitt ss-paket;)
Men jag suger nog på karamellen liiite till:D
 
God Jul! :)

Vi var hemma hos mina päron hela dagen igår, skulle ta julbilder på Bellan... Hmmm, ja vi säger så här. Får se om det blev någon bild att visa upp :p

AKB: Kul att ha dig tillbaka i tråden!

Zody: Bussen går faktiskt utanför mig från Köping så du kan inte ursäkta dig med att du inte kan ta dig hit :devil: ;) vi är ett snällt gäng som brukar träffas så man behöver inte alls fundera på om man törs :idea:

Zazza: Jag är ledig nu två veckor (fast vi har privattandläkarjouren imorgon) och tanken är ju att det ska gå åt till att mysa med Isabella men ja, vi får se. Finns ju en risk att vi är blir mest osams eftersom hon testar gränser och har knäck i lurarna.

Bollen: Jag är sämst att hitta på julklappar, jag nästan skäms över det, men min man ska idag få 60 dagar till att spela wow och en rengörare (ser ut som en gigantisk piprensare) till hans dekanterare (tror jag att det heter).

Åter igen God Jul mina vänner!​

PS. jag är världens mest bortskämda snorunge, blev stolt ägare till en iPad2 igår :love:
 
God Jul!!


Här hemma har livet som tvåbarnsförälder kickat in direkt. Både Milton och Mini har varit vakna tidigt. Milton har varit otröstlig så han fick komma upp fast kl va tidigt. Men nu fick vi i han välling så nu har han nyss somnat om. Mini har även han somnat i sin säng så nu ska jag försöka få några minuters sömn. Hoppas på det iaf.
 
När T's ena kusin hade öroninflammation så sa doktorn det att om han hade feber mer än 3 dagar så skulle dom åka på apoteket och hämta ut pencillin som doktorn skrev ut för då rörde det sig med största sannolikhet om bakterier och inte ett virus. Nu gick som tur febern över så det behövdes aldrig.

Vi får väl hoppas att dom är snabba på akuten i morgon!

Fast nu har han ögoninflammation och det beror oftast på virus enl 1177. 39,5 har han nu och är uppe och jagar katterna som vanligt. :eek:

Ang julklappar till mannen så har jag i år bara köpt tråkklappar. En tröja, en fm-sändare till iPhone och en bok. Fast när jag köpt boken började jag fundera på när han ska hinna läsa den. :o

Nu har Albin ätit klart, så nu ska jag gå och hugga in på min Ss-klapp!! :banana:
 
Jag skickade visst aldrig iväg förra inlägget när jag skrivit det. Nu har vi iaf haft lite paketöppning på morgonen. Vilgot fick småkastruller och köksredskap från Ikea och efter frukosten ska jag montera ihop miniköket han fått från samma ställe.

Jag fick tidningen Runners World av maken, som inspiration inför kommande övningar. Han fick senaste Kepler-boken av mig.

Ss-paketet var bara bäst!!!! :love: :love: En hel vällingförpackning full med godis! :banana: Ska visa bild senare.
 
Men tyckte dom inte det var konstigt att han haft feber så länge? Ju mycket väl hända att det är olika "riktlinjer" på ögon och öroninflammation.

Passar på att önska er alla en

Riktigt God Jul!!! Hoppas ni får en fin dag!

Oj, nu ska jag öppna mitt SS-paket! Tror jag vet vem som är min tomte!
 
*kl*

Nu är jag lite fundersam. Sonen hade jätteont i huvudet och kräktes igår vid elva. Sen sov han fyra timmar och efter det åt han och mådde som vanligt. Är dessutom hård i magen. Kan det verkligen ha varit kräksjukan?? Eller är det bara migrän. Vågar jag låta honom följa med idag? Hur skulle ni gjort?
 
Så länge han är uppe och leker och är med och har åsikter om saker, så är det ingen fara. Däremot så ska vi försöka få i honom mer vätska, så maken har varit iväg och köpt saft och piggelin. Saft tyckte han inte om, men piggelinen äter han. Hon sa också att eftersom det är ögoninfl så var det med all säkerhet virus.

Har aldrig ringt 1177 innan, men de var ju bra! :idea:
 
Nu har jag äntligen hunnit öppna mitt SS-paket!

Tusen Tack min SS för dom fina vantarna! Jag håller lite på vem paketet är ifrån så att ni andra har fler att gissa på! :)

1c96f70a-7079-459a-bd91-b36016629e629.jpg


878c912a-9d1b-47d1-9371-41929ffb5fc511.jpg


Milton ska få sitt morgonpaket när sambon kommer upp. Ska låta honom sova ett tag till så han förhoppningsvis orkar med lite julfirande idag. För han har lyckats gå och bli dyngförkyld med feber :( misstänker att även M håller på att bli krasslig.
Ang. Paket till mig och sambon så hoppade vi det iår och lägger pengarna på kaminen vi satte in.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 416
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 660
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 409
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 160
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Bärstol
  • The Eras tour Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp