Bukefalos 28 år!

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Å vad jag tycker om såna gåvor! :)

Vi fick en get i Mucambiqe(eller hur det stavas..) för några år sen. Vi blev verkligen jätteglada :)

Ang att ses! Jag kommer gärna till Michellan den 29 december, och Tuva också såklart! Vad säger ni?

Ang jul... och stress... Jag lagar ju inte mat... Så jag har inte den stressen. Jag steker på lite korv å makaroner, eller fiskpinnar och andra enkla grejer i vardagen. Men julmat skulle jag aldrig få för mig att ens försöka med... Så kul är jag... Tur att jag har en sambo som är utbildad kock ;)
 
Ja jag känner mig döende minst sagt och sambon likadant :crazy: Jag sitter framför datorn nu och jobbar och kommer göra så fram till 00.00. Känns som en evighet dit. Sambon försöker underhålla Iggy under tiden, det var 48 timmar sen han kräktes nu så han är det full fart på igen. Han tycker vi är väldigt tråkiga. Han har fått göra lite vad han vill idag bla har han tryckt i sig 9 clementiner :eek: Jag hoppas de stannar där :grin:
 
Hahaha - 9 clementiner?! Det var inte illa det!

Här hemma har maken bakat julgodis mest hela dagen. Han bakar stora, han bakar små.. ;) ska bli kul att smaka, han brukar aldrig baka. (värsta rimmet :D)

Har lyft ner vår stora lilla gran från bordet och pyntat den med H's hjälp. Han skickade pumlor, jag hängde upp dem. Fast när det var slut i kartongen övergick han till att plocka ner dem som jag redan hängt och skicka dem, lite never ending story ;)
 
Ja han hade nog ätit mer om vi inte gömt dem :) frukttokig unge är han!

Fy jag mår illa när jag läser om ert julgodis ;) men är lite avis. Så mysigt att fixa och dona inför julafton. Den här kvällen (dagen innan julafton) är bättre än julafton tycker jag :)

Ni som jobbar, hur länge är ni lediga nu? Jobb i mellandagarna?
 
Min sambo är ju med kock, just därför gör han inget med julmaten hemma. Efter 3000 julbordsgäster och 200 timmar i dec är han glad att han är ledig i 16 dagar. Ska övertala honom att fixa grönkålen iaf,det kan jag inte
 
Jag badade en stund tills jag blev röd som en kräfta hela jag. Annars så tackade jag nej till allt annat. Lite dumt kanske men tror det enda som skulle fått bort det jobbiga för mig hade varit Epidural men jag ville verkligen inte ha den så då fick jag bita ihop. Innan badet så skakade hela jag och speciellt i värkarna. Gjorde inte det hela lättare att slappna av. Misstänker att det va så kallt eftersom vi va själva där så det va så lugnt. Nere på bb va det varmt kännde jag när vi va ner och åt och där va det halvfullt med folk iaf.

Fast du va ju hemma längre med värkar och utan någon smärtlindring!

*kl*

ghaa kattf*n! Han har redan hunnit hoppa upp en gång på mini när han låg i sin säng. Kommer bli tufft att hålla bort honom. :(
 
Har inte tänkt någon spec tid. Men ska vi inte öppna när vi vaknar då? Så kan man visa här när man har tid under dagen. :)
 
Får hoppas att det bara är tillfällig nyfikenhet. Hur reagerade Milton? Har ni något namn till Mini än?
 
Det är egentligen först nu som både katten och Vilgot inte är på Albin hela tiden. I början var det verkligen punktbevakning varje sekund och det var jättejobbigt. Jag kan såklart inte lämna dom obevakade tillsammans nu heller, men i 9 fall av 10 går V bara förbi A. I början var han på honom 9 ggr av 10.

Paketöppning direkt på morgonen låter som en bra idé. :D
 
Ja jag hoppas på det och att det lägger sig lite sen!
Nej vi är mer oense än nånsin igen :( ingen av oss vill ge sig heller så vi låter det nog vila en stund. Mini är så liten så han passar att heta det ett tag till! :D
 
Jo och jag tror det blir lättare när vi börjar släppa ut katten också så kommer han förhoppningsvis bara in och äter och sover. :)
 
Kl

Hur länge "får" barnen ha feber? Vilgots snuva och ögoninflammation börjar avta, men han har fortfarande feber och den går inte ner. Sen i måndags har han haft 38,5-39 på förmiddagen och över 40 grader på kvällen. Han sover mer än vanligt men annars verkar han inte direkt berörd, lite lugnare möjligtvis.

Känns inte direkt kul att dra iväg honom på julfirande imorgon...
 
Jag jobbar alla dagar :)

Oregano: tredygn brukar vara en riktlinje men ofta handlar det ju om allmäntillstånd. Tycker det är bra att man kan ringa 1177 och be om råd!
 
Stackars liten som får dras med det så länge, himla trist att vara det över jul. Var själv det rätt många gånger, hade tex körtelfeber julen när jag fyllde 5. Minns hur svårt det var att hålla sig lugn med spring i benen. Glömde av mig en gång och sprang genom hallen hos farmor och var sen rädd att jag skulle dö. Sammanföll ju rätt fint med den åldern när man börjar fundera på döden..
 
Oregano: tredygn brukar vara en riktlinje men ofta handlar det ju om allmäntillstånd. Tycker det är bra att man kan ringa 1177 och be om råd!

Har jag också hört, är det mer så rör det sig oftast om bakterier och då brukar man behöva pencillin! Stackars lilla V :( (ja å alla andra för den delen som ligger sjuka nu)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 416
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 660
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 409
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 160
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp