Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Ja, det kanske skulle vara något! Får kolla om det finns kvar på ebay :angel:

Nackdelen med skiss 2 är att den inte är så showig. Men kan ju alltid sy flera :p
Mot tygaffär! Hmm, jag undrar var jag hittar en sån..
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Nästan färdig med min skjorta!




Ska bara sy till formen, fixa kragen (den är snorful nu!), kanske lägga något mönster på framsidan och kanske ha mer bling. Vet inte riktigt hur jag ska göra än.. Tips?
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

eventuellt mönster kan ju vara blingat, känns som att man vill markera kragen lite så den syns mer, lite tråkig nu. kanske en rad längst med kragens kant med likadana stenar som på armarna?
 
Senast ändrad:
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Ja jag har funderat på det jag med. Ska nog göra det tror jag. :d

Nu håller jag på att piffa upp benskydden, syr dit ett lila polyesterband i samma färg (nästan) som skjortan.
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Sådär, då har skjortan fått en blingad krage och benskydden har en lila kant. Bilder kommer.

Nu funderar jag på att sy en höpåse, en påse med nät för utfodring. Har inte riktigt kommit på hur jag ska göra än..

Har en tanke på att ta en stel kasse (typ såna de har på Clas Ohlsson), så fast ett nät på ovansidan och ha som hag-fodring. Tänker att man kan ställa ut den som den är. Fast det är klart, den lär blåsa bort.. Hmm.. Får fundera vidare.

Under tiden ska jag börja med en slinky, i ett baddräktsliknande typ med lila paletter. Får väl se hur det blir :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Inte sy fast nätet hela vägen runt förstås, utan ha så man kan knyta fast det i kanten. :p

Men så blev det inte. Jag sitter just nu och syr en annan pås-modell. Syr en fyrkantig påse i vaxduk, med nät i botten och en ruta i fram. Det kommer nog bli bra.
Men alla mina projekt får ligga på is ett tag.. Bröt av min sista nål för en stund sen :mad: Finns ingenstans att köpa i närheten och bilen är inte hemma så jag kan inte köra in till stan och titta.. Mutter.
Sätter mig och skissar på alla andra idéer så länge.

  • Skjorta i slinkymodell
  • Luva+hals till eksemtäcke
  • Sista detaljerna på skjortan jag redan sytt
  • Sista detaljer till benskydd

En bild på hur benskydden ser ut än så länge:
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

KL

Tittade egentligen in här för att se om någon hade gjort något så enkelt som att sy om en grimma men här är så mycket saker så jag blir helt inspirerad! Ni som har gjort sadelväskor, hur gör ni för att de inte ska glida? Tänkte att det borde gå att göra sadelväskor som både går att ha på unghästen till någon gjord men även tillsammans med sadel om man vill det. Frågan är om det bästa är att göra någon form av schabrak med sadelväskor på eller om man ska ha väskorna fristående? Med tanke på unghäst får de ju inte glida och vill man ha fika med sig blir ju termosen kvar även som tom och kommer att tynga ner lite på ena sidan om man inte har någon "motvikt" på andra sidan. En hovkrats är ju bra att ha med sig men den väger troligtvis inte lika mycket som en termos... hakar för små bärhinkar vore kanske en idé också (alltså typ youghurthinkarna man kan köpa på ICA). Vad har ni i era sadelväskor?
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Jag har äntligen fått klar mina linbärare, riktigt stolt är jag över dem faktiskt :D

WP_000405.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

KL

Vet inte om det räknas hit, men igår fixade jag mitt första egna arbetsrep till hästen! :D Blev riktigt nöjd, mycket förmånligare än att köpa ett färdigt 8 meters arbetsrep. Stumpen som blev över (köpte 10m rep) splitsade jag till ett vanligt grimskaft. :)





Grimskaftet:

 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

var hittar du dom små läder flärparna ? tänkt göra mig ett eget arbetsrep men har inte hittat flärparna att köpa :p
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Jag tog det från ett av mina andra grimskaft (ett sånt billigt från hööks), men det går säkert också att köpa någon restbit läder från tygaffär och klippa till själv. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 373
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 579
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 399
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
65 609
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp