Bukefalos 28 år!

Tävlingar 2016

Blir Hovdala första int då?
Ne, Kalundborg 10. Juni. Ja, internationella tävlingar är sjukt dyra... Inte så att någon ska tycka synd om mig eller så, jag är sjukt glad för att jag har två hästar på den nivån och jag hade haft råd, men väljer att prioritera andra tävlingar ;)
 
Det är bara lönt att vara med på internationella tävlingar om man kan typ vinna, annars kan man lika gärna rida nationellt. Det var så bra med Hille i slutet av hans tävlingskarriär då jag faktiskt kunde tjäna lite pengar på honom äntligen ;)

Så egentligen så kvalar man vidare till sin ekonomiska undergång, sen att det är sanslöst mkt roligare att tävla internationellt (utanför Sverige då vill säga) är ju en helt annan oförnuftig sak :D

Nu är ju du ung och vill vidare , det är ju såklart en annan sak än mig själv som har min karriär bakom mig men alltså jag tror fan inte det skulle vara försvarbart för mig själv att lägga dom pengarna igen.. och då är jag jäkligt oförnuftig när det gäller pengar :angel:
 
Nej, jag fattar att jag inte kommer gå i vinst. Jag vill ju rida internationellt för att just de banorna oftast är mer krävande, och det är väl därför jag valde bort Strömsholm också. Den banan såg ju mer ut som en 100 förra året... Jag vill helst inte ens tänka på hur dyrt det blir utanför Sverige:nailbiting: Kanske bättre att fortsätta hänga med som groom där, fast förra gången blev jag bara tjurig för att jag inte fick tävla själv, så det funkade ju heller inte så bra:rofl:
 
Nej, jag fattar att jag inte kommer gå i vinst. Jag vill ju rida internationellt för att just de banorna oftast är mer krävande, och det är väl därför jag valde bort Strömsholm också. Den banan såg ju mer ut som en 100 förra året... Jag vill helst inte ens tänka på hur dyrt det blir utanför Sverige:nailbiting: Kanske bättre att fortsätta hänga med som groom där, fast förra gången blev jag bara tjurig för att jag inte fick tävla själv, så det funkade ju heller inte så bra:rofl:

Jag minns knappt längre när jag sist ville att banorna skulle vara mer krävande... Nu vill jag bara ha det så enkelt som möjligt :rofl:
 
Alltså på vissa hästar känns det läskigt att rida.90, så jag förstår ändå

Fast det handlar nog inte om hästarna i detta fall :laugh::laugh:

Var inte så många som vågade rida Hille back in The days... Men det var bara att bromsa sig igenom 3* hade jag haft råd hade jag fått bromsa mig igenom Badminton oxå... Det var en cool känsla.. den hästen alltså...MEN det var innan jag fick självbevarelsedrift... Jag förbannar den dagen jag fick självbevarelsedrift!! Jag kämpar dagligen för att komma över det... :(
 
Fast det handlar nog inte om hästarna i detta fall :laugh::laugh:

Var inte så många som vågade rida Hille back in The days... Men det var bara att bromsa sig igenom 3* hade jag haft råd hade jag fått bromsa mig igenom Badminton oxå... Det var en cool känsla.. den hästen alltså...MEN det var innan jag fick självbevarelsedrift... Jag förbannar den dagen jag fick självbevarelsedrift!! Jag kämpar dagligen för att komma över det... :(
Hoppas det aldrig händer mig, att jag får självvarelsebedrift alltså
 
Detta är ju helt sjukt... Bara för att jag råkar missa en tävling nu så känner jag mig helt stressad???

Stressad till ekonomisk undergång :D
 
Tittade in på klubben i em. KRK alltså, dom hade elithopptävlingar. Egentligen skulle jag varit groom på fm men det hade jag glömt :angel: men det löste sig vilket var tur då groomen var tvungen att rida fram en häst vilket jag hade vägrat.... Här rider vi minsann inte i onödan :D Jag var på öl och whiskeymässa istället!
Iallafall så åkte jag förbi sen för att kolla på lagkapten men fastnade på framhoppningen istället då det var där alla trevliga människor befann sig sen när åkte hem så insåg jag att jag inte ens sett en enda ritt på tävlingsbanan :eek: men iallafall... Jag blev faktiskt riktigt sugen på hoppning!! Även på min som är livrädd för färgade bommar...

Kanske åker och kollar 150 klassen i morgon. Det trista är att det bara är 4 starter :meh:
 
Detta är ju helt sjukt... Bara för att jag råkar missa en tävling nu så känner jag mig helt stressad???

Stressad till ekonomisk undergång :D

Och nu är jag sjuk oxå och missar stilterrängen på söndag så nu känner jag mig superstressad de lux... Men jag åkte iväg och vaccinerade istället så nu är det gjort!!!
 
Och nu är jag sjuk oxå och missar stilterrängen på söndag så nu känner jag mig superstressad de lux... Men jag åkte iväg och vaccinerade istället så nu är det gjort!!!

Jag blev jättestressad när jag missade första stilterrängen med Max.. Alltså obviously hade jag inte ens behövt den..
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: ufot
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 167
Senast: corzette
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
459
Senast: hamilton1
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 383
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp