Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Tyvärr har vi inte oändliga skogar häromkring som du(med flera) verkar ha.Jag har inventerat varenda stig så några nya lär vi knappast hitta men man tager vad man haver:)blir det bara torrare ska jag förlänga.

Och blommorna får jag nog plocka någon annan gång när inte hästen är med,hoppar man av måste man ju upp igen,vet du;)!
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

KL

Vilka fina bilder och hästar ni har :love:
lobell vad kul att det har lossnat efter allt slit.

Här var det ett underbart väder när jag vaknade. Solen sken och det var vindstilla :laugh:
Men jag kände mig inte i form, trött och det gör ont i hela kroppen.
Var ute och gjorde stallet medans dottern red, börjar se riktigt trevligt ut :D

Sen har jag inte gjort så mycket mer än att funderat på hur jag ska hålla mig vaken i natt. Bra om det krånglar mycket, då hinner jag inte bli trött. Men kroppen blir sliten dagen efter om den springer runt på betonggolv hela natten utan att sitta något....Är ju ett lyxproblem då man har tur att ha ett jobb :D

Men har nu slängt i mig två stora koppar kaffe, så får vi se om ögonen vill vakna till ;)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

ja finns de inte så är de inte mycket man kan göra...:laugh: men nog kommer du upp på pålle ute....finns ju alltid någon sten eller stubbe o med ett raskt o vigt hopp sitter du där....med näven full av vitsippor...:D

Springaren brukar bli rätt irriterad på mig när de är svamptider...leta kantareller är perfekt från hästryggen....men han tycker de blir för många stopp :laugh:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Måste vara bra att ha bred rumpa om man ska få plats på tre stolar i taget. Fast du kanske sätter dem ovanpå varandra och balanserar på toppen. :D
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Det första alternativet är nog mest med sanningen överensstämmande...
Jag är rätt bred i den kroppsdelen ja.... Akrobat är jag definitivt inte ;)
Men det var nog mest några minuter på varje stol.....
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Kl.

Ny tråd igen :eek: Ja, det går fort när man har roligt :D

Trodde som piraja att jag hade hamnat i fel tråd när det stog om pelargoner och porslinsmålning :angel:

Vi hann inte få färdigt boxdörrarna så det fortsätter vi med i morron. Dom verkar då trivas i sina boxar som bara den och det har blivit lugn och ro när det är frukost och kvällsmat.

Innan tog Ina 2 tuggor sen kom hon runt hörnet i 200 för att sno Winnies mat och Winnie i sin tur hetsåt för att hinna få i sej så mycket som möjligt innan Ina kom dundrandes runt hörnet. Nu står dom i varsin box och mumsar i godan ro :laugh:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Godmorgon. Här var det uppstigning och utsläpp för en timme sedan. Gäsp, gäsp. Killen som brukar släppa ut åt oss på vardagar är sjuk så nu var det bara att snällt kliva upp. Förvånade och sömniga hästar lunkade med ut i hagen och är nog rätt nöjda att de får muffla hö nu. Vilken fin morgon det ser ut att vara! Det är synd att man måste jobba också.

Ha en bra dag!
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Hurra!
Nu har Felia äntligen lyckats knepa ihop vår bredbandstråd så nu ståtar även jag med internet hemma igen. Kontakten med omvärlden försvann i söndags - så nu har jag insett hur mycket jag använder internet och hur mycket tid jag faktiskt hinner spendera framför datorn, trots heltidsjobb och häst..
Nu blev jag ju "tvungen" att ta fram min julklapp och börja träna Zumba-steg framför tv:n. Konstaterade snabbt att jag inte är någon talang på området, lyckades inte ens lära mig grundstegen trots tusen upprepningar i slowmotion men skit samma - det var kul! Katterna glodde från soffan - nu har kärringen blivit heltokig sa deras miner :D
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

och morrn fran torpet dar jag har lyckats lagga mig raklang pa golvet med kaffefilter i handen, ok det flog i diskhon tack och lov men forstas spillde coffegrinds overallt..och sen slog jag mig, ett stort jack i tummen, mitt forut inte helt lakta kna forsade det blod ur och sen lite scrubsar pa benet.. hoften ar varre med. den kom i narkontakt med "palleten" som min tvattmaskin star pa.. som star mitt pa golvet..jag skall tvatta lite mer..fick mig nog en ordentlig larkaka sa nu tycker jag synd om mig sjalv och grat lite crocodile tarar.. mest att jag blir sa forbenad nar jag inte kan sta pa benen.. och nu ringde neurologen igen och det finns inga tider..doctor skall ringa mig i alla fall.. alltid ngt..
nu skall jag sent om sider dricka mitt coffee och sen ge pallar vatten. och hamta badding och vanta pa hovis som kommer efter lunch..sen blir det ho.. de pratar regn/sno i eftermiddag.. usch inte vad jag vill ha...

hoppas alla knypplingskurser och begonia sexlektioner gar bra for er alla.. sjalv skall jag leta syrenbuskar for min bersa... totos yalls
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ja men du kommer säkert på stegen efter hand :)
och du rör ju på dej, är ju huvudsaken.

Bonusdottern är hemma med ont i halsen, men ville ändå ta en ridtur :angel: och lite luft skadar väl inte.
Sambon är och skolar in idag, så vi tänkte passa på och rida innan han hämtar de små kl 12. Solen har precis tittat fram och lika bra att passa på.
Är ganska taggad nu och se hur de är idag.
Igår var det Trullan som bestämde att vi skulle gå åt andra hållet så därför tog vi rundan runt sjön.
Men smart som den hästen kan vara så har jag en känsla av att hon idag inte väljer det hållet, då den turen ju var lite längre :)
Och gör hon det, så tyckte iaf hon att det var roligt.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Men aj Kat, du får ta det försiktigt. Låter inte kul.

Regn, usch, vi ska få på söndag, men det skulle bli 11+ så kanske den sista snön ryker sen.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ja den snö som kommer nu tar med sej den som ligger kvar sen förut så det gör inte så mycket med lite vitt från ovan. Hoppas ni får en skön tur :D

Var försiktig Kat så du inte slår dej alldeles fördärvad!!

Inte gör det nåt Starling att du inte hänger med, det gör inte jag heller alla gånger men jag flaxar lite med armarna åt ett håll och benen åt ett annat och vickar lite på rumpan och det blir såååå bra så :rofl:

Solen skiner och dan började med -13 men nu har det stigit till -5 och fort gick det :laugh:

Mindre kul är att jag ska till tandläkaren kl 11.40, fick ringa om en akuttid för jag har bitit sönder en gammal lagning :mad: Är det nåt jag är rädd för så är det tandläkare :cry: Usch, jag är alldeles slut när det är klart. Jag ligger som en sprättbåge i stolen med bara hälar och skuldror i kontakt med stolen. Och sen ska man betala för eländet oxå :crazy:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

ajaj tandlakare ar inte skoj.. du far gora som mig, ha tander som stjarnor, de kommer bara ut pa natten haha.. skamt asido, jag tycker om mina tander, och behover inte ga och sitta i stolen mer an nar det ar poleringsdags.. och da kan jag lamna in dem och ga och handla och sen hamta dem..sparar massor av tid..
och nej, jag har inte dem pga lathet, de riktiga blev utslagna.. av en hast.. men hade mkt problem med de riktiga sa dessa ar en lattnad pa satt och vis..

Nyheter dock!!! Jag fick ringt till rormokaren. och skall nu fa en kran pa utsidan av huset woohoo!!! Inga mer dunkar att slapa pa.. Slangen kan bo i duschen vintertid.. och endast 2500 for hela jobbet.. Sant tycker jag om. NAR det hander vet jag inte, men forhoppningsvis snart.. Ingen mer slang i koket och risk for fountains..

Nu skall jag ivag och hamta badding.. totos igen.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Godmorgon alla !


Starling Zumba ja...skickade efter .. och är på ungefär samma nivå. Ett evigt flaxande och funderande på om man är helt under isen i sin koordination. HUR svårt kan det vara :eek:
Bara att kämpa på, det lossnar väl så småningom. Just nu känns det som om man kommer att stanna på beginners läääänge :o

Lobell vad härligt det är när det lossnar men tjurig pålle :banana:

Syrran hoppas oxå att du får 3 löner. Var rädd om dig!

Kat vilken skitmorgon.. :(

Brimmis tandläkare, och bilverkstad = en :devil: ångest
särskilt när man ska betala..
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Näee nu får de allt fixa en tid åt dej innan du slår dej sönder och samman.
Kan de inte ge dej tid inom vårdgarantin så är de skyldiga att skicka dej ngn annanstans.

Brimmis Usch tandläkare är det värsta som finns,men varför inte be om att få lustgas?

Lobell
Härligt att höra att det går bra med Trullan
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Lobell - vad härligt att det funkar nu. Det kan ju bli en härlig sommar med långa turer runt sjön!

Starling - Får lite dåligt samvete, får nog plocka fram gummibandskitet jag köpte innan jul, kartongen är nätt och jämt öppnad. Behöver träna nacke och axlar...bland annat:angel:

kat - var försiktig, hoppas det inte var alltför illa. Skönt om du får till en kran på utsidan, det underlättar ju mycket:)

Syrran - var rädd om dig du med, fast på annat sätt. Det finns bara EN av dig - så ta hand om dig.

och Gubbtjyv - pelargonerna kan du fetglömma, här har du kärringar med fart i!

Fast inte just nu, när Tage står där med sitt ben i bandage:( Men bara det blir bra, så får det väl ta den tid som behövs.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Tjihoooo, jag är tebax :D Tanden är fixad och det gick på 180 svenska riksdaler :bump: Har hunnit vispa ihop en pannkakssmet och slängt in i ugnen oxå.

Gubben drog ner vatten till ligghallen i somras men det får jag njuta av längre fram i vår när det har tinat i slangen :grin:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Stackars Tage :( Ge honom en extra morot och släng in en asp så han har nått att gnaga på så blir han nog glad :laugh:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 000
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 278
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
107 610
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 823
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp