Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

KL

Massor av peppkramar och bananer till er som behöver :bump::banana::bump:

Sen grattis till er som har glada saker att se fram emot :laugh:

Själv ska jag försöka få fram mitt hus underall röra här och sen blir det nog att jogga lite om det inte fortsätter att ösa ner massa hagel som det började med nu.
Känner annars mest för att sitta här vid datan och slöa, men det går inte så bra ;) Då kommer jag nog inte ut ur skiten för att kunna ta mig till jobbet i kväll :D
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Kl.

Jaha och inte blev dagen som jag planerat den inte. Men det kommer väl en dag i morron med :laugh:

Maten räcker några dagar till och dörr har inte flickorna haft på hela vintern så det är ingen direkt panik det heller.

Nu skiner solen iaf och snön som kom på fm håller på att tina undan :bump: Och snart drar jag på Zumbaaaaaaaaa :D
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Hoppas att du får jobbet och att du hittar en lösning - på ett eller annat sätt - massor av styrkekramar

McMarco - Grattis till barnbarnet som komma skall - ju fler dess bättre så länge ens barn inte får för sig att man alltid skall vara barnvakt ;) Dock vill man ju gärna ha de små liven för sig själv ibland, så att man kan lära dem lite hästvett utan en stissig mamma i släptåg:p

Brimmis - jag är så nyfiken på vad det blir, skall vi ha en liten vadslagning om hingst eller sto?:angel:

Lyrik - du fixar det, go tjejen:bump:

Och sen var det säkert massor jag glömt:o

Jag har i alla fall tagit fasta på promenader på kalhyggen för att få till lite benlyft :bow: (Pinto tror jag)

För tillfället har vi hagel, snö och drivis, jag fryser :mad:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

KL*

Och jag packar, jag trodde inte jag hade så mycket, bara böckerna blev 25 kartonger - så jag har massor av grejor och inte ens en säng att sova i:rofl: Jag lämnar alla möbler och tar bara det som är mina personliga saker - trodde att jag begränsade flyttlasset på det sättet - ack vad jag bedrog mig:p

Så sista packningen nu i veckan, dop på lördag, flytt på söndag och sedan får man se när uppkopplingen kommer igång, jag hyser en viss skepsis till att det skulle vara enkelt och snabbt:angel:

Så om ni inte hör något av mig på ett tag så är det helt normalt
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

ha jag skulle vara helt nöjd med en stissig svärdotter , tyvärr är min helt rabiat när de gäller barnbarnet o hästar...:devil:

önskade och beställde en liten tjej o fick de enbart för jag tänkte att chansen var större då rörande hästar....( sbacka om föutfattade meningar ):p

Å så har hon en morsa som totalvägrar att låta dottern hålla på med hästar:eek:

Där rök min vision om att farfar o barnbarn ridande i skogen.....:cry:

Funderar på om man låna någons barnbarn tralla runt med hästeriet....o dricka hallonsaft med o äta glass efteråt...:D

har sagt att jag köper o håller häst åt branbarnet men nope...istadig som en äkta surmärr i kvadrat.....är morsan...:devil:


nåja livet blir inte som man tänkt sig med drömmarna emellanåt.....
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

full av beundran...de är till att vara organiserad o på tå...:bow:

du får stapla böckerna o en madrass ovanpå...annars finns de ju et golv o har man bara lugn o ro..så går allt....

lycka till med allt.....de är snart vår o sommar...:laugh:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Gubbtjyv :Tråkigt det där:(,för många svärdöttrar skulle ju det vara drömmen-en farfar/svärfar som är hästgalen:D!

Voff :vet inte något om det som hänt men hoppas och tror att du klarar upp det.Och snygg häst förresten:)!

Lyrik :Ring,bara ring-vad kan hända?Du klarar det:)!

Tajger :Härligt att Tage verkar må bra:).

Här är sannerligen ett omväxlande väder!Ena stunden strålande sol och sedan dyker ett kolsvart moln upp och vips så haglar det.Hann precis packa färdigt fodret innan skuren var över oss:crazy:.

Hästarna är ridna och promenerade både igår och idag:).Jag tog också efter(syrran var det!)och red på hygget,mitt är visserligen "städat" men stubbarna får bli naturliga koner att snirkla runt,man behöver ju inte rida på stigen hela tiden.D.var piggelin idag,riktigt roligt:)men höll ändå skritt hela tiden,ska ta det lite easy med honom tänkte jag.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

och har ar det kvall pa torpet.. pallar ar inne och blev borstade. ja de gula blev mer avryckta..lol.. det ar har overallt..de sma faller ocksa.. men deras har ar mer som taxhar, fastnar overallt.. men det var skont att kunna gora ngt med dem utan att frysa ihjal.. en anledning till ombyggnad av stallet. jag har da electric dar och kan ha en varmeflakt gaende nar jag ar dar.. och spendera mer tid pa pallar..
skulle till gg och kopa mer av de dar hampa stro, men de hade slut och skulle fa i morgon.. torsdag blir hokorning igen, denna gang ett fullt lass da min backe har nastan tinat.. da skall jag val komma upp hoppas jag.. plus jag har hjalp av petra hasttjej ocksa.
nu vantar john blunder.. nattis yall
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

KL

Jobbat som en tok idag med. Omdömmerna om mig är possitiva och svar om jag får jobbet kommer förmodligen nästa vecka. Har räknat på blivande lön mm och någon häst rymms inte i den kalkylen:cry:

Tur är att :devil: vill lösa ut mig ur huset. Det ger ett litet plus på kontot.

Det som har hänt är att jag har blivit bedragen. Big time! I fyra år.....

Känns ordentligt chockande och förnedrande:(
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Jag vet inte vad jag ska säga, inte kul alls. Kram på dig!

Värre är det ju med hästen... Hoppas att det löser sig. :(
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Vilken :devil: GRIS!

Grrrr. Se till att det blir ett DYRT utköp! Jag menar man ska dra nytta av att det är höga priser! Hoppas att det funkar för dig.

Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Man blir nästan mållös.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Vilken chock det här måste varit för dig. Jag förstår om du mår piss just nu och jag lider verkligen med dig. Nu måste du försöka ta hand om dig själv och din lilla grabb så ni mår så bra ni bara kan. Njut av Kelly så mycket du hinner och fundera på lösningar. De kanske finns?

Jag kramar om dig så här i cyberrymden.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

orgon morgon med sol och minus grader.. pallar ater inne i dag, en kaka var och sen ar det full fart ut i hagen.. En av vattendunkarna dog till slut i gar kvall, jag kunde inte lyfta den langre utan att handtaget foll av.. sa nu ar den i skraphogen lol.. den som vaxer varje dag..

Tess, det ar klart att kelly far plats i din budget. Du far dra ner pa din livsniva, och krav om stall och sant.. Anvand biblan att hyra filmer till skrutten, gronsaker istallet for chps pa myspys.. gor egen saft. och andra saker.. manga har har ju flera barn och kanske kan komma med forslag.. det GAR att ha palle och vara fattig.. Bra att han den dar vill losa ut dig.. Cash i hand, han far sta for shiten nu.. och spendera inte en krona till pa huset.. riv upp rabatter och buskar.. behover han cash kan han salja en gammal moppe...

Kanske du kan fa stallis med rabarben att ga halv foder med dig tills hon har hittat en ny hast?? Ville de inte ha ett halvblood? Hor med tant Cho, hon kanske har ngt som passar..

Jag ar valdigt pigg i dag, det ar bra skall aka och hamta min hampa och sen borja pa waldemar sang.. Tant fjantas badd verkar att fungera bra. kanske behover en pase till for att fa det som jag vill.
Ivag flyger jag, ha en bra dag all... toots
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

God morgon!
Trött efter en jobb natt! Men solen tittar fram o det verkar bli en fin dag.


Voff,håller med tant Kat. Se över din budget en gång till o dra in på allt onödigt.
Vet ju inte hur mkt du tjänar,men du måste ju ändå få en "normal lön"
Vi är ju en del ensamstående med barn som har häst och vi både bor o äter varje dag!
Ok,du måste kanske planera lite mer,men det som jag gör är tex att köpa in i större kvantiteter. Spån kostar ju tjugo kronor mindre balen att köpa på pall i större mängd än enstaka bal.Samma om man köper kraftfoder,att man köper pall.Ok större utgift just då men lönar sej i längden och man kan ju gå ihop flera stycken.
Jaga billigt men bra hö är oxå ett alternativ. Jag kör storbal ensilage under den kalla årstiden o vår o höst kör jag hö i småbal. Ofta fodrar jag ju oxå hela sommaren,då spec när jag har sto o föl som tas in nattetid.

Man får ju även planera inköp till sej själv.Storhandla på lågprisvaruhus lönar sej i längden!
Dyra kläder,hårfrissa,bio, resor mm kanske man får dra ner radikalt på....
Men det går!!
Svårt i början men man vänjer sej o nu är det inget jag ens funderar på!

Tänk på att ta ut det du har rätt till,i hus osv!
Gör inte som jag,ta ditt pick o pack o gå, utan att ta ut en krona av det vi hade gemensamt!
Kändes rätt då men man ångrar sej sen....... Har man hus o en massa prylar kan det bli mkt pengar!!
Å det kostar ju att sätta ett helt nytt bo!

Tänker på dej o förstår att du genomlider ett helvete just nu.......
Men det som ser nattsvart ut just nu kanske "bara" är grått om ett par månader.
En styrke kram till dej!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Åhhh Voff, skickar en STOOOOR tröstekram till dej och en hel storsäck med jävlaranamma i!!!

Håller med Cho helt och hållet i allt hon säjer till dej. Ta hjälp av nån som kan sånt här med delning av grejer så att du inte bara lämnar allt du har rätt till för det är ju inte bara huset som ska delas. Det blir ju inte billigare för dej att köpa nya grejer bara för att du är snäll och lämnar saker kvar.

Kämpa på och ge inte upp! Allt löser sej till slut hur nattsvart och jävligt det än ser ut. Kram till dej och Filip.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Och jag håller med de andra.
På nåt sätt ska det säkert ordna sig att ha kvar Kelly.
Nu vet jag ju inte hur du är van att leva, om du köper mat i små dyra affärer eller storhandlar billigare.
Om du handlar kläder och lägger pengar på "onödiga" saker.
Om du redan lever på tight budget, så kan jag förstå om du är orolig, men annars finns det många sätt att leva billigt.

När jag och sambon köpte första hästen ( nu får man väl bassning av folk) så var vi arbetslösa båda två.
Sambon pluggade taxi och lastbilskort och jag pluggade kärnämnen.
Vi hade hästen på lösdrift för 1700 i månaden inkl allt.
Hade begagnat av allt. t om mina ridbyxor var begagnade i början :)

Nu tjänar han ju betydligt mer men så har vi 4 barn hemma oxå, och behöver mer pengar för ved, hö, halm, bensin osv.
Vi storhandlar 3 ggr i månaden. Fryser in och gör matlådor.
Vi dricker inte alls så lägger inga pengar på krogbesök och sånt.
Jag klipper mej själv, vilket funkar då jag har långt hår i tofs :angel:
Ibland köper jag klädpaket på Tradera till de små. Kan få 10-15 plagg för dagisbruk för 2-300 vilket duger utmärkt för att skita ner på dagis. Många kläder ser som nya ut. Detta var otänkbart för mej för några år sen, men varför inte använda hela fina kläder en omgång till när de ändå kommer att växas ur innan de slits ?

Om det är du som ska ha Filip hemma hos dej mesta tiden? Han jobbar väl borta? så ska du ha allt det du behöver ha för att hans levnadsstandard ska vara komplett, dvs möbler, tv, tvättmaskin osv.

Framför allt se till att du får prata och älta och må bra igen. Låt inte detta sänka dej. Du har inte gjort fel.
Du är värd mer.
En stoor kram!
 
Senast ändrad:
Sv: Tant och gubbe traden part 6

kl

Ni som vet allt ;) Finns det nåt som jag kan äta för att liksom peppa upp mig? Jag känner mig låg, negativ och lite ledsen och ser bara bekymmer och problem överallt. Sen har jag tom fått påsar under ögonen :eek: . Jag sover visserligen inte så bra men det beror nog till stor del på ovanstående.
Det känns liksom "fysiskt" på nåt sätt, och jag går ju till en kurator redan. Fast hon börjar tycka att jag är färdigbehandlad. :cool:

Fast det känns lite fånigt att klaga när jag läser om er med "verkliga" problem.
Kram till er alla!

Förövrigt så är jag skitless på att det är svinkallt ute. Vi har -15- -18 grader på morgnarna när jag stiger upp. Och det blir ju bara nån grad kallt på dagen men det känns i luften att det egentligen är svinkallt. Jag vill ju ha vår och sommar! Jag har inte trott att det ska gå och köra snöskoter till påsk men än så länge ser det inte ut att vara några problem. :cool:

Nä nu ska jag försöka samla ihop mig och jobba igen. :crazy:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Vaddå,verkliga problem???
Alla problem är väl verkliga,så även dina!!!!!
Du mår dåligt,verkligt i allra högsta grad!

Tyvärr kan jag inte ge dej ngt råd ang kost o sånt då jag själv är riktigt usel på att äta "rätt"
Men nog borde du kunna få hjälp i t.ex en hälsokostbutik eller liknande om du beskriver ditt problem?
Kanske skulle du behöva ta ett blodprov för att utesluta nån brist eller något?

En peppkram kan jag iallafall skicka över!!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

svårt sånt där men jag tror ju på att psyket spelar stor roll , o de gäller att komma på eller hitta de där små sakerna som man tycker är kul....sen va de är har ingen större betydelse..

jag har ju mitt stolpskott till häst för att jag mår bra av att syssla med dem....dagen må vara hur trälig o jag känna mig som skit men då tar jag mig i kragen o sadlar upp o ger mig iväg . Efteråt mår jag kanon....

så försök hitta små guldkorn som gör dig glad..eller som gör att du mår ra....o en viktig sak se till att få tid o utrymme för dem sedan vid behov...

kan vara tight med tid om man har barn o förhållanden.....men jag tror att en av hemligheterna med ett bra förhållande är att man ger varandra tid o utrymme för att ...gulla med sig själv....:laugh: att få känna att nu är de enbart jag som gäller en stund..den här tiden är min enbart...

att ha ett eget liv så att säga i det gemensamma livet....för att kunna ladda batterier o hämta kraft....

men jag är ju ingen psykolog enbart en torpare....:laugh:

hur som helst ...ta tag i grejorna o en lycka till spark :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
113 334
Senast: Tajger
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 615
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 098
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 142
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp