Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

hoppar snabbt in for att saga, woohoo jag fick present fran tant cho idag.. tack tack.. nu skall jag ivag och hamta hampa... men forst mer vatten till kuseriet.. en viss madame dricker som om det inte ar ngt i morgon.. onskar hon kunde forlagga kisseriet ute ocksa..
och sen vantar jag att fa hora hur gar med masken. eller skall det kanske vara Masken?? LOL..
Och for alla tanter som stadade sa flitigt.. det ser faktiskt ortfarande bra ut har.. har inte gjort nagon rora annu.. och gatt igenom en av minna purple baskets.. slangt mer stuff, skrivit in saker dar de hor hemma (inte pa kuvert och lappar alltsa)och skakat mattor och sopat.. jag kann ju allt sant har, bara nar den dar deppigheten satter in blir man handlingsforlamad och vill inte gora ngt..
Skall ta tag i "hornet" vid frysen i morgon och fa tvattmaskinen tillbaka i plats.. det far nog koket att se storre ut..
hoppas ha borjat pa sadelkammaren har snart, jag borjar bli trott pa att ha saker i huset, och vill fa ordning aven i stugan.. forresten, jag tog magasin karran, satte den under kamin och fick faktiskt den flyttad in till stugan.. woohoo nu skall den bara monteras..

off flyger jag till gg.. ha en bra dag..
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Tack för peppkramen :) Nog är det sant att det är verkligt för mig förstås.
Jag borde kanske ta ett blodprov och se så att jag inte har nån brist. Sen undrar jag om jag fortfarande har en inflammation i munnen. Jag har haft det ett längre tag och hållit på hos tandläkaren massor. Två penicillinkurer och två rotfyllningar senare så känns det ändå inte helt hundra. Kan man kolla det med nån sorts blodprov tro?
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Du har så rätt när det gäller hästen och stallet. Förr var det min absoluta källa till energi och glädje.
Tyvärr med barn, familj och eget företag så är det jättesvårt att hitta nån tid till hästen så numer är det mest bara dåligt samvete. Men nu är det ju ljust på kvällarna iallafall så det känns lite roligare att hinna ut.

Och tack för lycka till sparken. :D Sen kan väl en torpare vara nog så klok som en psykolog. :)
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Har du testat B12? Jag var rejält hängig och deppig när jag fått de 2 små. Allt var jobbigt och jag ville egntligen bara ligga i sängen.
Inte ens hästarna var roliga.
När de till slut började rota runt och tog blodprov hade jag rejäl B12-brist.
Köpte Behepan receptfritt på apoteket, tog dubbel dos i en månad, och efter nån vecka märktes det skillnad!
Nu äter jag dom dagligen och får nog fortsätta hela livet.

För övrigt håller jag med gubbtjyv: egentid med hästarna i lugn och ro gör ju verkligen susen!
Är jag trött och grinig och går ner och fixar i lugn och ro och sen tar en ridtur så är det tråkiga som bortblåst, nåja, kanske inte de dagar Trullan stannat på stallplan :) men annars blir mitt humör verkligen på topp.
I deppiga perioder när jag säger till sambon att nu säljer vi hästar och flyttar till lägenhet, så blir det tvärstopp från honom för han vet att de ger mej det jag behöver för att må bra!

Och nu vänder det kanske med ljusare kvällar så du kan ta dej lite mer tid. Jag tycker att vintern ofta kan ge en perioder där man inte ser ljuspunkterna med hästar men väntar man ut våren så kommer lusten tillbaka.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

hästen var bara ett exempel...v de är är inte viktigt bara de ger dig ro o egen tid...

de lustiga är att de finns tid eller rättare sagt man måste , organisera o proritera tid till de....gör man de går de andra måstena så mcket lätare o snabbare så även de blir gjorda..de liksom bara följer av de andra...

så tittar du noga o ärligt så finns de tid för dig att gulla med dig själv....organisera o prioritera om....vinsten är mycket större än de du missar..

ofta tror man att man inte har tid .....men de är för att amn är så inrutad i de vanliga...tid finns allatid. i synnerhet för de som får en att må bra....behöver inte vara något stort eller ta mycket tid ....

vad gör dig glad , vad får du energi av......tänk igenom de o se sena att du har faktiskt tid till de......om du ändrar o pillar lite här o där....lovar:laugh:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Oj oj, vad det var deppigt här idag. Fast jag förstår er. Kramar till er som känner att ni behöver dem.

Här skiner solen, och jag är faktiskt ovanligt pigg, brukar ha en svacka när jag kommer hem och sätter mig vid datorn, men nu är jag på väg ut i stallet. En av inackorderingarna har redan varit här, hon hade mockat hela paddocken:) Och maken, som är hemma och vårdar sin förkylning, har varit ute och fyllt upp vatten till alla hästarna:)
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Tack alla!:bow:
Igår kväll lyckades jag med att ringa ett viktigt samtal. I morgon fm får jag se om det blir något resultat av det:angel:
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

KL
Här skiner solen, men det är kallt i skuggan.
Idag har jag äntligen träffat en JC efter ca 1 månads jagande. Men blev inte mer än det...:(
Sen en snabblunch på McD, innan jag tog bussen ut till stallet.
Mockade, fixa käk och vatten. Nu får gubben 1 kg lusernpellets, 1 kg gg originalpellets (tills den tar slut), 0.9 kg lusernhack + 10 kg hösilage.
Hämtade gubbe från hagen, plockade av täcket så han kunde sola sig lite medan jag borstade av lite päls ute. Tvättade av hbkotan som blir lite geggig av arnikan. In i boxen och äta lite mellanmål. Sen fick han sin flexijoint i munnen, arnika hb och ut i hagen igen.
Bytte om och åkte hem.
Ska försöka ringa lite samtal i kväll med.

I morgon fm ska jag iväg på en hemlis (än så länge;)). Sen till Citygross och shoppa hästkäk, havre och betfor. Sen till stallet vid 16tiden, har insläppet vid 17.30tiden.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Du ser Lyrik, de va inte så farligt att ringa det där samtalet :banana:

Jösses Gubben, du är ju klok som en gammal uggla du :D Får jag problem vet jag vart jag ska vända mej :idea:

Och Maiagull, ALLA problem är verkliga inte minst för den som är drabbad av dom och då är det bra att man kan ösa ur sej nånstans och få lite tips och råd. Det är alltid lättare att se lösningar för dom som står bredvid, om du förstår hur jag menar. Tycker som Lobell, gå till doktorn och kolla upp dej själv :bump:

Nu har jag varit iväg till GG och inte fick jag tag på nå inredningsgrejer inte :mad: Dom har i det närmaste tömt hela butiken för dom ska flytta till en nybyggd affär nästa vecka eftersom IKEA ska byggas där dom är nu WHIIIIIIIEEEE :bump::banana::bump:

Nej, nu går jag ut och hjälper Byggare Bob i stället med boxdörrarna!!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Hejja Lyrik!!! Snyggt jobbat :)

Kram till alla som behöver det också. Jag är helt slut, suttit och lyssnat på förhör hela dagen så energin är 0:crazy:...är inte helt ok än heller så det bidrar väl. Ska slänga ikull mig i soffan och njuta av att vara ensam då maken jobbar natt :o ...bestämma själv över tv:n o.s.v.

Middagen är intagen, blev spagetti och köttfärssås. Gott! Fridens:D
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Den finns ju inte än ju ;) (gissar att du är på G att starta upp den). Men än ryms här över 80 inlägg så ingen panik :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
113 332
Senast: Tajger
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 613
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 094
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 142
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp