TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Cho, :bump: Vilken tur att hästapållen är frisk och kry. Bara att hålla tummarna att det inte blir något återfall.

Tajger. Inte behöver du skapa något anonymt nick. Du är bland vänner om du tror att det känns bättre av att skriva av sig. Jag hoppas att du snart mår mycket bättre. Kram ♥

Karindk
. Jag känner för dig! Jag vet att det inte är det lättaste att ordna, men jag tror att ett arbete där du har arbetskamrater skulle vända livet till något bättre. Jobbarkompisar är visserligen oftast "bara" ytliga bekanta men det blir en form av gemenskap i alla fall. Man får en känsla av sammanhang. Viktigt. Ge dig inte, sök sök sök! Du får också en Kram ♥
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Äsch. Hade tänkt skriva några rader till en till.

lobell. Vi bor inte allt för långt från varandra, synd det inte är ännu närmare. Jag saknar också någon att rida tillsammans med. Någon som är vuxen! Ett helt gäng tonåringar (dottern & co) finns ju i stallet och visst rider jag med dem ibland. Men det är inte det samma. En period delade en av flickorna och hennes mamma på samma ponny och då red hon och jag ihop nästan jämt, det var så kul. Nu har hon skaffat egen häst och den har hon hemma hos sig. Kul för henne, trist för mig :(


Wohoooo ... nu blev jag "Flygare" :)
 
Senast ändrad:
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Nu är vi hemma o pålle skötte sej exemplariskt!:laugh: Knallade på o stog som ett ljus i transporten! Han var glad att återse sina tjejer.

Jag är smått förbannad......Pålle är förs till örsnibbarna å nästan lite till.....men tog A***a det? Nä!!! Han var för frisk när han kom in......
Hur ska jag som hästägare kunna veta att blåsan inte var sprängfylld? Jag såg en superdålig häst som knappt kunde röra sej,och åkte på vet inrådan.Hade jag haft röntgensyn hade jag ju inte behövt åkt...... Ska blåsan vara sprängd innan? Då är det väl inte lönt att åka......
Har aldrig aldrig utnyttjat någon förs någonsin,har tack o lov varit lyckligt förskonad! Nä,man bara betalar..... Undrar vad man ska ha den till egentligen?
Då ringde jag förs.bolaget innan,tom....
Fy och usch!!Såhär arg är jag :devil::devil::devil:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Vad skönt att det gick bra :laugh:

Jag uttryckte mig nog lite klumpigt igår :crazy:
Vad jag menade med att jag var patetisk var att jag sitter här hela tiden istället för att ta kontakt med folk i närheten.
Jag har blivit så lat att det är lättare att umgås härigenom än att ta kontakt med dom som finns runt omkring.
Men det är ju också så att ni är så trevliga och har samma intresse som mig :love: Jag har blivit beroende utav att gå ut här flera gånger då jag är ledig.

Det som också var en tanke var att mina barn blir större och äldre och kanske inte vill umgås med sin mamma hela sin lediga tid :D
Jag började och tänka på vad jag vill göra av mitt liv. Det kan vara nog så knivigt att komma på.
Jag kanske har en början till 45 årskris eller separations ångest från mina barn som börjar bli stora :o

Men förövrigt så mår jag prima och solen sken när jag åkte hem från jobbet och det är fredag och helg :bow: Och jag kan vara här och prata massor med er :banana:

Kram till er alla.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Vilken skit! Har också A men har, peppar, peppar, aldrig haft något problem. Men de blir nog tuffare och tuffare. Sen beror det ju en del på hur vet skriver och säger...
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Men var det inte veterinären som rådde dig att åka in? Då var ju inte pållen frisk :confused:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Hemkommen från en ridstund i ridhuset. Jag är så lycklig!! Hästen jag nu rider har blivit ett under av lyhördhet och hennes spända gång och stoiga attityd finns inte kvar.Tänka sig att hästar är sååå lättlärda. Från att ha varit "ett dj..la sto" (aldrig i mina ögon, men jobbigt stressad och provocerande) så är hon nu som vilken ridhäst som helst, men ändå inte för detta fuxsto har tagit mitt hjärta. Vad hästar kan lyfta ens humör!!!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Min gubbe har bara A2 (begränsad vetvård) pga förra ägarens slarv med försäkringen...
Som tur var, betalade A när han stod på Ultuna en vecka för kolik, annars hade det gått på över 20.000 spänn.
Alla hältutredningar (många genom åren tyvärr), diarrér (hade mkt problem) mm har jag fått betala rakt ur min egen plånbok.
OM inte förra ägaren hade skitit i att betala in till försäkringen:mad:, hade han haft hel försäkring, A1
De sket i annat oxå, sådant som vaccination, han hade varken stelkramp eller influensavaccination när jag köpte honom 1996. Så jag fick grunda honom det första jag gjorde. Fick precis "in" honom igen i A, innan han fyllde 15 år det året.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

KL

-14,6 här nu, så det lär nog vara kallt i stallet.
I morgon åker pyjamasen (fleecetäcke) på igen under vintertäcket, så han inte fryser.

Har bokat betesplats till pålle i sommar, blir samma stall igen, där vi har varit de senaste 2 sommrarna.:bow: Blir bete med box.

I morgon har jag insläpp, så jag åker dit vid 16tiden först. Mocka, fixa käk och vatten. Lägga in middagsmat till alla 4. Ta in dem vid 17-17.30tiden. Klä på gammelman pyjamasen under vinterrocken. Ge flexijointen i munnen. Byta om, låsa och åka hem
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

kl - mår bättre nu, efter en lång pratstund med berörd motpart. Tänk vad viktigt det är att prata med varandra.

Helt OT, älskar Pinks nya låt http://www.youtube.com/watch?v=1LR2gyAIfUM&feature=related

Pretty, pretty please, don´t you ever, ever think, that you´re less than fuckin´ perfect...

Ja det är mycket viktigare än man tror. Det är skönt att få rensa luften ibland. Ha en skön helg. :bump:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Förövrigt så har vi -29 grader igen och ag orkar knappt bry mig längre... :(
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Bättre sent än aldrig, som man säger:o Hoppas att skadorna inte är för stora, dock är jag till fullo införstådd med: hålla sig lugn vad är det ? Trots det, ibland måste man hejda sig även om det tar emot;)

Karindk - ibland är djurs sällskap att föredra framför människors, men det går i vågor, i alla fall för mig

Cho3 Vad skönt att pållen är ok, som flera sagt, sjuka djur eller barn är det värsta

Tajger bara kommunikation kan ibland vara en nyckel

KL
Måste bara berömma min prinsessa, hon gillar ju verkligen när vi är ute själva. Igår var vi ute på egen hand ;) min pannlampa började blinka för dåligt batteri efter 500 m. Så den tänkta galoppfattnings övningen uteblev, jag såg inget och då fegade jag ur:o Så det blev träning på övergångar, skänkelvikningar, framdelsvändningar på en grusväg (en annan jämfört med den skogsväg jag tänkt mig) i månsken. När hon var riktigt med på noterna la jag till lite korta övningar på öppna. Och det gick kanon, efter en av öppnorna kunde jag inte hålla mig, jag var tvungen att krama henne, hon gjorde det helt perfekt :love:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

kl mig själv, kom på att jag måste visa min nya skrivbordsbild:d
beautiful-white-horses-wallpaper-1920x1080-1008067.jpg
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

häftig bild...:laugh: vad är de som gör att de är så häftigt att se hästar galoppera i vatten...de är bara så åhhhhh:) Kanske för attt jag fått någon fix ide om att en gång få pröva på de , men här uppe har vi ju inga sådana ställen o inte vet jag om man skulle få heller..

En annan dröm är att en gång få äga o rida en kolsvart häst ..

Kolsvarta välmusklade hästar aningens svettiga o se solen blänka på musklerna är bara så oerhört vackert...

vi har alla våra små fixa ideer men kyla är bara urk urk .... idag när jag kom hem från nattvakten var de 29.8 grader :eek: o 15 grader varmt inne ,,, va fan bor ju inte i norrland

till o med Lilleman stannade till i dörren innan han vågade sig ut o då är de något konstigt...

näha...nu är de bara att elda i kaminen inne för att snabbt få upp värmen o se till att pållarna har hö hela tiden....blir full dag i dag med innan de är dax o åka o jobba natt igen....

hoppas den här köldknäppen är den sista för den här vintern...brukar alrdig gnälla över vädret ,, de finns ju inget att göra åt de i alla fall...men nu börjar den här extrema kylan äta mig....

JAG VILL HA SLUT PÅ KYLAN O HA VÅR... kan man få de ...:)

hur de stackrna i norr pallar övergår mitt arma lilla förstånd...de är värda ett antal :banana:slut på gnället för idag...:)

ha en bra dag alla o glöm inte de långa benkläderna o mammeluckerna...:p
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Vi har "bara" -20 idag. Tyvärr är mina termoridbyxor på utflykt. Dottern ska vara hästskötare under en islandstävling hela dagen så hon lånade mina. Hennes egna var tydligen för fula. Tyvärr får jag inte plats i dem. Så ridningen får väl anstå i dag, jag har ingen lust att förfrysa mina stackars lår.

För övrigt, jag saknar Ciszma (stavade jag rätt här tro) och hennes härliga kamelrapporter. Hohoooooo, var håller du hus tant kameldrivare?
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Jaa, min första drömhäst var Emils Lukas och min andra var Svarta Hingsten! Så jag vet vad du menar. :) :love:

Vi har ganska prick -30 grader och jag är också skitless. Det måste ju ge sig. Jag har inte varit ut med hästen på hela veckan.
Jag vill ju inte förfrysa mig.

Men om alla som läser den här tråden tänker vår och värme samtidigt kanske vi kan mota bort kylan? Nu ska jag baka lite. Det är ett bra inomhusgöra iallafall.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

hoppas den här köldknäppen är den sista för den här vintern...brukar alrdig gnälla över vädret ,, de finns ju inget att göra åt de i alla fall...men nu börjar den här extrema kylan äta mig....

JAG VILL HA SLUT PÅ KYLAN O HA VÅR... kan man få de ...:)

hur de stackrna i norr pallar övergår mitt arma lilla förstånd...de är värda ett antal :banana:slut på gnället för idag...:)

ha en bra dag alla o glöm inte de långa benkläderna o mammeluckerna...:p
Har du skadats av tant tråden? Nu låter du precis som en tant!:p:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 100
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
125 801
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 287
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
140 680
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp