Tanter och gubbe traden part 7

moholmarabs

Trådstartare
Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen, allt ar av intresse..
Sa lange vi trivs.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Å här kommer vi att börja tråden med att dissekera pelargonernas sexualliv., porslinsmålningens vara eller icke vara , knypplingens mysterier , utbyta bakrecept o våra strävanden o vedermödor att komma i fjolårets badutstyrsel utan att göra allt för stort våld på diverse volanger samt bästa sättet att bli av med celluliter....

so go for it ladies:D
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ok, då börjar jag med att stolt berätta att idag tog jag och bonusen en runda runt sjön på 2 timmar!
Egentligen tänkte jag vända efter en halvtimme, men eftersom det gick bra så fortsatte vi hela rundan. Helt underbart, fast Lasse testade rejält ett par gånger och Trullan var foglig som ett lamm :love:
Inne i skogen hörde eller såg de pötsligt ett djur och Lasse började låta som en hingst och blåste upp sig. Bonusen påstådde efteråt att hon såg stora tassavtryck på marken :crazy: .
Ingen av dem ville gå fram på 15 min, så till slut fick hon hoppa av Lasse, leda förbi honom, så fick jag hålla hans tyglar och hon hoppade på. Yes! Barar man inte ger sig :D
Vi mötte bilar ,blev omkörda av bilar, en granne hade traktorn igång, igen, och en spolade av bilen med högtryckstvätt :eek:
Men vi klarade det utan problem!
Jippie!!

Här är vi inne på skogsvägen som går runt en sjö

32258676.jpg


Och ett på Trullan förstås efteråt, hm, notera min snygga hållning, började bli mör. Trullan hade högar av lös päls bakom paden som såg ut som 2 hamstrar :D

32258798.jpg
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Go kväll... Nyss inkommen ... nyligen hemkommen från jobbet....
På nått sätt har jag idag lyckats att sitta på tre stolar på jobbet...
Min stol.... chefens stol... och så nya stolen.... Vete fanken hur det gick till :confused:

Nog om jobbet... Vi tragglar på... jag och Fröken grå...
Här en bild från i vintras när hon står i öppningen till lösdriften och solar sig.
32062662.jpg


Fokusen i träningen för tillfället är att sätta muskler på den här damen så hon rimligen orkar med att bära sin något bastanta husmor...;)
Detta sker för tillfället med långa raska tömkörningspass i terrängen.
Riktigt givande för både häst och vidhängade tant.... som har rätt mycket att hålla reda på....

En eldig dam av kallblodstyp, som på kallblods vis håller ett frisk tempo, oavsett underlag...
Långa tömmar som envisas med att trassla ihop sig... och hotar med att även trassla in sig i diverse ris och elände som vi passerar på vår vilda färd över hyggen och ungskogsgallringar.

Dessutom skall den här tanten försöka hålla ordning på sin egen kropp så det inte bli plattfall i en rishög från Gudruns dagar ...

Garanterat svettigt är det i alla fall... för både häst och tant....

Under tiden försöker Fröken Röd... på alla tänkbara sätt klura ut hur hon skall bete sig för att klättra över boxväggen i stallet...
Presenterar här båda damerna.. även den bilden från i vintras...
Ber att få påpeka att båda damerna faktiskt går på skaren....
32062349.jpg


Fröken Röd jobbar bara som sällskapsdam för tillfället...

Fröken Grå har i alla fall fått jobba i genomsnitt varannan dag nu... Egentligen var det dags för jobb ikväll.... Men det blev alldeles för många timmar på de tre stolarna....

Det får bli i morgon....
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ja, helt underbart, fast om jag inte minns fel brukar det inte kännas helt underbart i musklerna, dan efter den första långa ridturen :p

Det som är så skönt, är att jag vågar rida ut med bonusen på Lasse, vilket varit helt otänkbart innan. Jag har ju trots allt ansvaret över att hon kommer hem helskinnad. Hon har ju aldrig ridit mer än på shettis och seg ponny här hemma innan.
Så nu känns det som att allt har släppt äntligen!!
Och jag tror att Trullan lämnat över till mej nu, för hon gick på hela tiden utan problem, även om Lasse ibland backade in i oss och försökte gå hemåt.
Sen gjorde jag 2 nya hål på lädren, och vilken skillnad. Innan satt jag och spjärnade för att känna stigbyglarna.

Inatt sover jag och hästar gott , tror jag :D
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

lobell faktiskt, jag tror det var nar du blev forbannad pa trullsan och rot i at henne. DA forstod hon att de ar DU som bestammer i alla fall. Tidigare visste hon nog inte vem som var boss sa att saga.. Och med din radsla/angest/vad det nu var, sa tog hon overhanden..
Du gor great.. tank fortfarande pa komma med till skagern..

alla andra, hugs och woohoos till er alla.. har skall snusas i schlafen... natti natti
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Bravo!!:banana:
Visst är det en härlig känsla när det lossnar och pålle äntligen tycker att man är en värdig "ledare"!
Så underbart att slippa alla onödiga diskussioner!:laugh:


Syrran; sicket slit att hålla på å byta stol hela tiden!
Det gäller att hålla reda på vilken stol man sitter på, o svara på rätt fråga, på rätt stol!
Fy vilket bestyr! Vill inte byta....(stol :p)

Fina bilder på fina pållar från er båda,förresten!!
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

lobell, du har fortfarande for korta lader. du skall INTE ha en boj pa knana som du har, utan benet skall vara mer rakt.. sank stigbygel minst ett hal om inte tva.. sen nar du sitter i sadeln, pressar du ner framandan i stigbygeln och du sitter gott..
en westernsadel ar en helt annan sak an engelsk.. googla John Lyons och las pa hans hemsida. manga bra tricks..
ok natti igen
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Tacka för att ni kommer att sova gott....

Det är en sån skön känsla i kroppen efter ett sånt pass... och när det bara är positivt hela vägen så är känslan ännu bättre...

Vi som fått följa din vånda här vet vilken oerhörd seger du skördat...
Gotta dig ordentligt... det är du värd....
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Å här kommer vi att börja tråden med att dissekera pelargonernas sexualliv., porslinsmålningens vara eller icke vara , knypplingens mysterier , utbyta bakrecept o våra strävanden o vedermödor att komma i fjolårets badutstyrsel utan att göra allt för stort våld på diverse volanger samt bästa sättet att bli av med celluliter....

so go for it ladies:D

:eek:...Trodde jag kommit fel:crazy:

Åter en ny tråd, alltså...jisses vad vi skriver. Kör ett par bilder i repris så ni kommer ihåg vilka vi är...
Lilly och jag
32185758.jpg


Rocket
32185759.jpg
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

den där bilden på Black& White är grann....för att inte tala om utsikten...lagom tripp till bortersta kullen.....packa sadelväskorna o filten...:D
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

lobell, du har fortfarande for korta lader. du skall INTE ha en boj pa knana som du har, utan benet skall vara mer rakt.. sank stigbygel minst ett hal om inte tva.. sen nar du sitter i sadeln, pressar du ner framandan i stigbygeln och du sitter gott..
en westernsadel ar en helt annan sak an engelsk.. googla John Lyons och las pa hans hemsida. manga bra tricks..
ok natti igen

Fast jag kortade lädren idag :)
Just nu kändes det skönt, kanske jag länger dem senare.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ta inte illa upp nu Lobell...men håller med Kat läng lädren...ser ut på bilden som du hamnar för lånt bak i sadeln....därav hårbollarna av padden....sadeln har för mycket tryck bak..du kommer o få skav som de ser ut på bilden...du kommer för långt fram med benen....kolla med Piraja hon äär bättre på de där än jag....:D
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Avundsjuk,jag blir så avundsjuk:mad:!Kunna rida 2-timmarstur runt en sjö vill jag också göra!

Har tyvärr ingen sjö i närheten så det är bara att drömma om.

Jag rider för tillfället bara på grusvägarna och markerna strax hemomkring och det blir liite enformigt.

Har ju några längre rundor men vill inte rida i andras marker och göra spår, stigarna hos oss är väldigt mjuka just nu.

Här har varit underbart väder.Jag kunde sluta en timme tidigare och red ut på H.idag.

Även om vår ridning är väldigt enkel,mycket långa tyglar,bara skritt och trav så har det ändå gått framåt.

För något år sedan fick jag stå ut med oändliga stopp,överallt.Visst händer det ibland nu med men inte på samma sätt.

När vi var tillbaka på gården efter en runda idag red jag bara vidare förbi för ytterligare en sväng och hon tittade inte ens mot stallet där D.stog och gnäggade:).
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Syrran bytte inte stlar...hon hade en permamobil o körde mellan skrivborden...inte en chans hon hade hunnit annars ju :laugh:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

heja duktiga ni är :banana: de släpper mer o mer ju mer ridning de blir...tyvärr finns de ju inga qick fix....bara tålamod o nötande....

de torkar snart upp så ni kan utsträcka turerna o leta nya ridstigar o plocka vårblommor...:laugh:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Jo, jag tyckte oxå att det såg skumt ut på korten. Men det kändes skönt :)
Nu har jag ju ridit med andra stövlar med tunn sula under vintern, så kan ju testa med de jag red med idag ( jodphurs med lite uppbyggd sula) 2 hål ner, kanske det inte känns så långt ner då :)

Fast sen rider jag inte på kortet, utan slappar och pratar med granntjejen, så jag brukar inte sitta riktigt så, hoppas jag :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 981
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 272
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
107 568
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 613
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp