Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Det blev en liten sväng i sällskap med sambon på marken idag. Solen sken och det blåste lite, men det var skönt :)
Trullan gick perfekt och vi passade på att trava korta sträckor så bonusen får lära sig att hålla in Lasse. Båda hästarna var så duktiga.

Imorgon, om inte LillLinus blivit mer snorig, så han måste vara hemma, så ska jag och sambon passa på att rida runt sjön när de små är på dagis.

32260311.jpg
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

hovis ar sjuk och kommer nasta vecka.. snickare var har och kommer 7 june for att riva boxar,,, saker hander woohoo..
nu skall jag sussa... nattis
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Hej allihopa.... Här är huvudet upp och fötterna ner, pelargonerna döda, och porslinet krossat..... så, då var ordningen återställd... Solen skiner på ganska fint, kanske, kanske att vi har barmark till midsommar... Jag och El Camel har i samförstånd samtalat och planerat igångsättningen av fläskpalten.... håller planen startar vi under helgen.... :D

Härligt att ni alla andra håller flaggan högt, ni rider och fejjar så man blir alldeles trött i ögonvrån.... :rofl:

Jag tackar för alla goa bananer och gröna bumps som jag får på fejjan i takt med att mina ciggfria dagar stadigt ökar.....:banana:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Cizma, du får bananer för det där med rökningen här också. Du är superduktig :banana::banana:

Tant Kat, aj ajaj aj. Jag förstår att du grät krokodiltårar efter den vurpan. Det hade jag också gjort. Men toppen med vattenkranen och med snickarna :)

lobell, vad strong du är! Och så du jobbat med din trilska Trulla :)

Vad gör jag då? Det här är min drygaste jobbarvecka på schemaperioden. Långa dagar varje dag. Det har inte blivit mycket stall eller hästar. Men när jag kom hem idag hämtade jag min Brunte och tog en promenad i skogen, backe upp och ner i kanske en halvtimme. Jag var nog svettigare än hästen efteråt :grin: Mer hann jag inte förrän det var dags att hämta maken inne i stan. Men å andra sidan hjälpte han till att fixa hästmaten och att ta in allihop när vi väl var hemma igen. Jag hoppas vädret är på min sida i helgen så att jag kan motionera både mig och Leo då. Det kan vi behöva :D
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Go kväll...

Nyss inkommen från stallet... Idag fick Bäcka en duvning på ridbanan. Vi har tränat lite övergångar mellan de olika gångarterna... Traven börjar bli taktfast och fin... Galoppen börjar likna galopp och inte .... vad det nu föreställde sist vi försökte oss på något liknande.

Passet blev inte så långt... precis lagom för att hon skulle börja bli fuktig i pälsen. Som vanligt hann klockan springa iväg och mörkret lägga sig... Så när jag väl kom på att ta fram pekofonen så var det för mörkt...

Men i morgon har jag faktiskt tagit ledigt.... Det ni... Jag skall vara ledig... Tre hela dagar.... Så risken finns att jag halar fram pekofonen i morgon i dagsljus och försöker få till några bra bilder.

Bäcka har i alla fall efter arbetspasset fått en ordentlig grooming... Gav mig på manen bland annat.... Nu har hon flätor i manen för första gången i sitt 4 åriga liv... Hon blev så fin så....

Nu skall jag unna mig ett glas rött... helstekt entrecote står på menyn ikväll.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Go kväll... Nyss inkommen ... nyligen hemkommen från jobbet....
På nått sätt har jag idag lyckats att sitta på tre stolar på jobbet...
Min stol.... chefens stol... och så nya stolen.... Vete fanken hur det gick till :confused:

Men jag SA ju att det skulle bli så! Och att det var lika bra att ta chefens stol eftersom du redan satt i den...... Been there......... s a s
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Nä men hej Ponnytant, jag tänkte på dej idag :D

Ja nu är det kväller och det snöar igen :mad: Nu är uteboxarna klara sånär som på krubbor och hinkhållare, bilder kommer så småningom. Jag ska gå ner innan jag lägger mej och ge flickorna hö och stänga boxdörrarna, få se vad dom tycker om det :angel: Får kolla i natt så det går bra, det var ju ett tag sen dom stog i box men dom har ju gjort det i flera år innan så det ska väl inte vara nån större omställning.

I morronbitti bär det av mot Uppsala och dr. Ursula igen för koll av handleden. Få se vad hon säjer, om det är nån op inplanerad än eller hur det blir.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Haha,så fort jag ser ditt "namn" så tänker jag "Nu har masken kommit!!"
Men nähä,inte ännu......

Hoppas det går bra hos tant doktorn!
Och kör försiktigt!!
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Hahaha nä inte än. Vi har ett riktigt skitväder så hon kniper nog ett tag till :D Fast......tänk om det bara är en mask........eller en fis på tvären........fast.......jag tror inte det men man kan aldrig veta :angel:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

I dag på jobbet halkade jag i trappan och tappade en spand såpvatten över mig. Hur faen kan det hända??:confused::angel:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Hoppas du inte slog dej!!!!
Annars måste det ha sett j-kligt roligt ut.....:D
Och du behövde ju inte duscha när du kom hem :angel:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Jag luktade ju bara grönsåpa, men det är ju inte illa.
Jag landade på armbågarna, men det gör inte mera onte än vanligtvis. Kanske är det inte så bra för tennisarmbågar med golvtvätt. Men allt jobb är bra jobb!:D
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Godmorgon!

Här är grått och dimmigt, och har regnat under natten. men nu börjar snön försvinna! Bara lite kvar i hagen och nästan borta på åkern. Sommarhagen är fortfarande vit men det börjar försvinna.
I helgen ska det bli mellan +10-13

Sambon är ledig fre-sönd vilket var längesen nu.
Får bli lite vårstädning ute. Ser för j-vligt ut :o
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

morrn har med.. maste aka och hamta ho, har nog for en frukost flake till var men det ar allt.. var uppe redan 530am men gick tillbaka till sangs da kroppen inte alls vara med.. den gor ONT...men sedan jag skall kora bil kan jag inte ta nagra goda piller.. min larkaka skulle nastan forevigas, tummen ar svullen, kna ar svullet, och det lilla skrapsaret pa vaden ser nasty ut.. sa har lagt om, MEN jag kan inte hitta mina sjukvards saker.. kompresser went poof, ngnstans i stugan..... man tager vad man haver, i detta fallet Lambie.. och papertape... Dock har jag nu lart mig att man sprutar inte Bluecoat/Bluespray pa oppet sar.. hahaha.. tala om ouch..

Bortsett fran det sa bestamde sig Mirri for en liten utflykt bakom stallet i gar kvall.. Tyckte det var jatteskoj att spring i gamla godselhogen.. mjukt och gott.. Sno pa marken ocksa har, dock inte sa kallt.. men ar radd for lera nu.. vill inte ha..
Ja ja. off till hohamtning ar jag.. ha en bra dag..

Karindk sapvatten ar great, dock inte over sig lol.. hoppas du inte har alltfor ont..
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

God morgon!
Här är det snöblandat duggregn, övergår nog till duggregn senare:(
Som vanligt inget att göra förutom pålle, ska dit i em. Först ska jag packa undan 2 vintertäcken på vinden.
Mocka, fixa käk och vatten. Ta in gubbe, borsta lite. Kanske gå en sväng om det inte är skitväder.

I morgon ska jag iväg på en hemlis på förmiddagen:angel: Sen luncha pållarna vid 13-tiden. Fixa allt till gubben, ta in och borsta en snabbis. Sen hem och klä sig snyggt för det traditionella årliga Kina-matbesöket:angel:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Kompresserna ligger till höger om kartongerna med diskgrejer, men till vänster om grimmorna bara skojar, jag såg inga sjukvårdsgrejer, såvde finns nog i köket nånstans, där är inte jag skyldig:o förlåt om vi tog "städningen" lite för allvarligt;)

Här är grått idag, och jag ska jobba en fredag för ovanlighetens skull. Vi har en stor begravning bokad, 100 pers på mat, lite jobbigt kan det nog bli, eftersom det är en väninnas mamma som gick bort hastigt och oväntat, bara 71 år.

Lade om Tages op.sår igår (eller dottern gjorde, tack!). Det såg fint ut, rent och snyggt, små fina stygn.

I kväll blir det puben med familjen. Bandet som vi bokat till 50-årsfesten till sommaren spelar, så vi ska dit och förhandslyssna:)
 
Senast ändrad:
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

KL
God morgon allihopa,här är det grått men i alla fall uppehåll.
Med min vanliga tur så brakar det väl loss lagom till när jag ska rida.
Lite fördel av att gå upp tidigt nu är vinterdäcken borta på släp o bil i alla fall:D
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

nej nej stadningen var helt ok, det ar bara jag som maste bli organiserad ...men med de lila korgarna skall det val ga. sjukvardssaker var utspridda i olika stallen och formodligen ihopblandade med andra saker.. jag hittar det sa smaningom ar jag saker..
kompis kommer kanske den har veckandan.. vi skall arbeta pa sadelkammaren och lagga in plywood for golvet.. da kan jag fa upp min hylla och lagga alla tacken dar.. de behover ju inte vara i huset.. och OM ngn skulle dyka upp den sista veckandan i april sa vill jag ha sa rent som mojligt i stugan.. har bestallt insattning av kaminen , de kommer i maj ngn gang... och da kan man ju elda dar ocksa..

nu skall jag hamta ho.. toots yalls
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 996
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 278
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
107 603
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 815
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp