Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Grattis till nya kommande barnbarnet! Spännande! Nästan lika spännande som Brimmis föl;)
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Det var ju inte så länge, du är ju snart ridande igen.
Det är iallafall bättre än när han var halt och du inte visste vad det var fel. Så snart du kan skrita för hand går tiden snabbt. Det värsta är ju när man inte kan göra något. Speciellt nu när man har längtat efter att komma ut och rida i vårsolen.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Voff, va du ser liten ut på Kelly! Men så tjusiga så

Jag är liten. Bara 160 ½ cm i strumplästen och Kelly är ju hela 163 cm...

Har ju alltid sagt att jag ska ha en maxad D-ponny nästa gång. Om det nu blir någon nästa gång. Som flera av er sett på facebook så har jag blivit väldigt plötsligt blivit singel och det är nog tveksamt om jag kommer att klara av att ha häst alls. :cry: Det skär i hjärtat när jag tänker på det. Det kommer väl att visa sig efter sommaren hur min ekonomi ser ut osv. Ni får hålla alla tummar ni har för att jag får jobbet. Det är den enda chansen jag har för att ha råd att behålla Kelly........

Plan B a´la panik- bara för att köpa mig och Kelly tid, är att låna ut henne till avel till någon jag känner nått år. Hon har i alla fall en kanonstam som borde vara intressant. Säljer gör jag aldrig! Jag måste veta var hon är till sin sista dag.

Usch vad det här är jobbigt. Trodde aldrig att jag skulle råka ut för det här....
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Ja jag såg det på fejjan :( Jag hoppas att det löser sej för dej på bästa sätt och att du får jobbet och att du kan behålla Kelly men framför allt att du och grabben din mår bra!!

Du får en stoooooor varm tröstekram för det behöver du nu!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

ja satt och funderade pa det harom kvallen och kom fram till han maste vara en kriger mustang (??) med den fargen, enda rasen dar de har dun forekommer med such frequenty
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

God morgon!
Eller inte? Regnet hänger i luften. Var tog den fina dagen igår vägen? Vi hade väl kunnat få en sån dag till iallafall!


Voff, vad trist! Hoppas att du under omständigheterna mår bra och Filip oxå förstås!
Det kommer säkert att ordna sej med Kelly!
Det kanske inte blir precis som du tänkt men med lite omprioriteringar o så,så brukar det gå!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

det snoar!!!! jag villinte ha mer sno, jag vill se tussilagos i dikena och torr grusvag med INGEN ice pa dem.. \VValdemar vill ut i skogen och sa vill jag... jag tror jag en bit kladdkaka a la tant tajger.. se om det trostar mig ngt..

inga news pa torpet.. pallar ar ute och jag maste fa pa klader.. gjorde min "vackra tomat morgonrock med gron grotrock och gummistovlar" vid hast utslapp, tack och lov det inte finns nagra grannar som kan se mig..

ha en bra dag all, hoppas regn/sno/daligt vader haller sig borta.. toots.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Nu tänker jag svära så håll för ögonen om ni inte vill se eländet, HELVETES JÄVLA SKITVÄDER :devil::mad::devil:

Det snöar och det är alldeles vitt överallt igen! Man kan kräkas för mindre :mad: Men flickorna verkar tycka att det är helt okej med snö igen för dom skuttar glatt omkring och buffas och knuffas och bits och härjar som bara den där ute. Knasbollar!

Har talat med vet Torkel nu på morron om avmaskning av Ina och han skulle skicka lite brochyrer till mej så jag fick bilda en egen uppfattning om det sen skulle vi höras igen. Han tycker det är jättespännande det här, han har aldrig varit med om att ett dräktighetstest visat fel.

I dag ska jag väl åka till GG och inhandla lite mat till dom och lite inredning till dom nya uteboxarna och gubben ska fortsätta med boxdörrarna.

I kväll är det dax att skaka fram volangerna igen och dansa Zumbaaaaaaaa:D
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Ja, hoppas att ordnar sig för dej. Är jobbigt när hela livet vänds upp och ner och man inte kan göra så mkt åt det. Håller tummarna att du får jobbet.

Ja, här snöar det :mad:
och än en gång får jag skjuta upp inskolningen på dagis, för jag började spy igår :crazy:
Har mått bättre under morgonen och hoppas att det var en snabbvariant av kräksjukan.
Kunde inte ens vara med och ta in hästarna igår, e nog första gången på flera år.

Grattis till nytt barnbarn McMarco!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Här snöar det oxå...:mad:

Idag är det gamla vanliga på schemat som gäller, stallet i em;) Blir mockning, fixa käk och vatten. Ta in och pyssla lite med gubbe. Släppa ut och åka hem.

Eftersom min telefonfobi slog till rejält igår i kväll, så blev det inga samtal:cry: Hoppas att jag "vågar" i kväll.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Oj en tröstkram kommer men ta det nu lugnt och gör inget överilat,det mesta brukar fixa sej.

McMarco Grattis till nya barnbarnet.

Cho3
Novell ska skrivas ikväll;)

Sen hälsar jag till alla ,för att inte missa ngn mkt att läsa när man varit borta ngr dagar,och ja fb är på väg får god hjälp av en här som får stå ut med mina korkade frågor:o
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Hmm, hemliga samtal... du har gjort mig otroligt nyfiken!!
Hoppas fobin släpper ikväll så du kan ringa.

Kom igen nu, gumman, det fixar du! Många kramar och lycka till!!



Här är det också ett jävla skitväder!!! Hatar verkligen snö nu, våååååren, var äääääär du????!!!!

S.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

ja satt och funderade pa det harom kvallen och kom fram till han maste vara en kriger mustang (??) med den fargen, enda rasen dar de har dun forekommer med such frequenty
Han liknar lite en Kriger mustang.:D
Många tror han är fjording på grund av färgen, men dessa ser jag inte som hästfolk längre!:crazy:
Hans mamma är en liten brun arab och pappa är en palomino quater.
Han har nästan tretti avkommor där bara två inte är dun.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
113 334
Senast: Tajger
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 618
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 102
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 142
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp