TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.

moholmarabs

Trådstartare
Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna, vilka är ni och vad håller ni på med? OM ni vill updatera era "profiler" med bilder pa hastar och att inte forglomma PALLEN... Men vi kanner ju varandra ganska bra.. Sa om ni vill, annars ar det ok..


lat oss kora vidare med DEL 5!!!!!!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Mindre an en manad.. vi ar bra pa det har med skrivande.. Men det ar sa kul att hora fran folk, och det kanns som vi har kant varandra for evigheter..

Alla nya ar forstas valkomna, skriv och beratta om era hastaventyr, posta bilder av hastar, hundar, andra djur och framfor allt av era Pallar!!! For det ar nastan ett maste eller hur for tanter. Vi ar ju radda om vara hastars rygg och alla dyra sadlar..

Sa knattra ivag med alla news..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Men gode gud :eek:

Nu får vi väl skaffa oss ett liv. Hur hinner vi med jobb, familj och hästar egentligen :o
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

det gör vi inte så därför haar jag skippat allt utom hästarna o tanttråden:laugh: så du menar att livet består av andra saker med :eek:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Jag sitter faktisk och fördriver tiden här i väntan på att gubben ska komma hem så jag kan få åka till stallet utan barn i lugn och ro.

Men det är klart...jag kunde ju dammsuga, leka med Filip, pyssla med smådjuren, vattna blommor, städa, skura ugnen eller torka ur kylskåpet istället :cool:

men det här är mycket bättre :banana:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Jag börjar med min.
Gammal köksstol som jag kom över för 7 år sen, när jag och dottern satt ute och solade och såg att dagiset slängde alla sina stolar i soprummet.
Dottern gick då över 6 ggr och tog med sig en stol varje gång :o på mina order, för jag vågade inte
Till slut skämdes hon och gick över och frågade om vi kunde ta dom :)

Sen gav jag bort dom till en granne, men en blev kvar som jag tog ner till stallet för ca 4 år sen, när jag upptäckte att jag inte var så smidig längre och för att den bomlösa sadeln skulle hålla sig kvar.
Har tänkt köpa en såndär fin ikeapall, men gillar min stol ganska mkt ändå.

32034723.jpg
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

idag tyckte Ädle Springaren att de var jobbigt , skaren bar inte helt utan ungefär vart 3 steg bar de igenom....men en gallopp var ju tvunget att avnjutas :) samt några hopp o snabba steg när 2 tjäderhönor lyfte med ett brak....:D

efter turen var de dags att hämta o lasta in ett antal storbalar med hö..sp nu är skafferiet fullt några månader.. .. förhoppnigsvis är de vår o barmark nästa gång...
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

har ingen bild men som helst med Bekvam kan satta in, Passar perfekt for palle Valdemar, och forhoppnings vis de andra nar det ar sa dags.. Jag kan inte klara mig utan den, den fungerar ocksa till andra saker sa val vard 99 kronor investment..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Åh vilken söt och personlig pall/ stolhistoria du hade ;)

Jag har en sån där väldigt opersonlig historia. Jag åkte till IKEA och köpte pallen Bekväm för många år sen. Den var till Filip. När han inte behövde den mer hamnade den i stallet. Den kommer aldrig där ifrån igen.....
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Jo, jag får nog behålla den, så jag kan minnas gamla dagar när man vara så fattig att man fick sno kökstolar från soprummet.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Vi är ju förvisso några som är stammisar och skriver i tråden, men om man kollar på den gamla tråden så är den öppnad över 23 800 ggr :eek:

Så många följer oss alltså...Är vi så underhållande? :D

Undra hur många som följer oss i det dolda egentligen. Vore kul om någon gav sig till känna (en smygläsare poppade iofs upp i slutet av förra tråden...)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

GOD a manga ganger.. och visst ar vi underhallande.. tror nog vara aventyr av olika sorter ger folk goda skratt.. Men som sagt, kanske mer smyglasare skulle ta sig in och ge sig till kanna..

NU skall jag ut tillpallar.. toots
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Eller så är det yngre som vill påminna sig 100 ggr om dan, hur de inte ska bli, när de blir så gamla :)

Kom på nu att jag hade en stol till kvar! I köket vid fläkten där jag sitter och "smygröker", hur kunde jag glömma den!?
Den målades när jag hade en "ko-period" i köket, men orkade bara göra en som tur är:)

Sambon fick lite ångest när han såg den.
Men den börjar bli lite skranglig och rasar snart för pinnarna under har gått sönder. Lika spännande varje gång och ta en cigg.

Tittar ni lite extra, ser ni färgen på våra 20 köksluckor, som vi inte målat, men som vi vant oss vid nu :)
Svarta skåp med lilarosa luckor :o

32034760.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

:eek: slår mig för pannan.....:eek:kan inte bestämma mig för vilket som är värst....stolen eller luckfärgen :laugh: mja sätter en peng på färgen....lila o rosa .....ryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyser:crazy:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Säjer som gubben, allt utom hästarna och "tanttråden" är bortrationaliserat ur mitt liv :D Behövs det nåt mer?? Nää tror inte det.

Jo, jag har ju för 17 skickat i väg ett mail om plats på Zumba träning och jag hoppas att jag får va med!! Jag hoppas jag hoppas så :bump:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

ähhh vi är säkert något att skratta åt o är säkert varnande exempel på hur de kan gå om man inte stoppar i tid o rättar in sig i ledet :laugh:

men kan man glädja sina medmänniskor får man säkert en liten guldstjärna i slutbetyget ---

( gubbtjyv som aldrig gått i ledet )
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Jag hade ångest i flera månader och tjatade på sambon att vi måste måla snabbt, men då det är 20 luckor + en massa lådor och överskåp, så blev det inte riktigt av. Så då löste jag det genom att matcha istället :)
Jag gillar inte ens rosa. Men det är bara de små som äter frukost i köket, vi har ju som tur är ett matrum :)

32034798.jpg
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Åh Zumba verkar sååå kul. Och då hatar jag egentligen att dansa. En jobbarpolare Zumbar och hon är helt lyrisk över det. Men i min värld så är det omöjligt att få in för träningen är inte här i Färgelanda :(
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Gör förstås som du säjer och springer genast ut och fotar pallen:):

32034816.jpg


Någon direkt historia har den inte men den började väl som allmän bra-att-ha-pall.Egentligen är den lite för ostabil,benen sjunker gärna ner om det är blött i marken men den får hänga med så länge.

När jag ändå hade kameran framme passade jag på att fota dagens inköp.Är tänkt som packväskor.Köpte två av väskmodellen och ska fixa lite så de kommer att hänga ihop när det är klart.En liknande den avlånga påsen använder särbon på mc:n och den är bra.

32034819.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 099
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
125 801
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 287
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
140 679
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp