Bukefalos 28 år!

Tips om bra insektsmedel (Sammanslagen)

Sv: Äntligen ett som FUNGERAR!!

Bra i ca en timme tycker jag, sedan avtar effekten, särskilt om hästen blir varm.
 
Sv: Äntligen ett som FUNGERAR!!

Den heter inte citronella men är baserad på det. På min flaska står det EJ myggdeo utan bara MD-konc. Du kan kolla på follingeprodukter.se

Där jag köpte min kostade den 249:- men det kan kanske variera?
 
Sv: Äntligen ett som FUNGERAR!!

Equimin Sommarspray fungerar bäst hittills, men som vädret är nu så har jag inget större behov av insektsspray öht.

Hur fungerar sommarsprayen mot broms och blinningar?

Hos mig funkar det superbra mot bromsarna :bump: Men tyvärr kan det vara lite svårt att få tag på eftersom det innehåller citronella och affärerna får bara sälja slut på sina lager. :(
 
Sv: Äntligen ett som FUNGERAR!!

min equimin sommarspray snarare drar till sig broms än får dom att försvinna. eller så har den ingen verkan alls. Och nu när jag fick reda på att den inte är godkänd längre så har jag slutat med den helt .. Ingenting blir som man vill.
 
Sv: Tips om bra insektsmedel (Sammanslagen)

Det där är ju jättekonstigt :confused::confused:

Vi har tre broms-plågade hästar i vårt stall och det blir nästan omedelbart lugnt i hagen när vi sprutar dem med denna spray.

Just nu har jag 7 flaskor hemma i skåpet på lager och en i stallet! :D

Fattar inte vad jag ska göra när de är slut :eek:
 
Sv: Äntligen ett som FUNGERAR!!

Equimin Sommarspray fungerar bäst hittills, men som vädret är nu så har jag inget större behov av insektsspray öht.



Hos mig funkar det superbra mot bromsarna :bump: Men tyvärr kan det vara lite svårt att få tag på eftersom det innehåller citronella och affärerna får bara sälja slut på sina lager. :(

Får inte affärerna fortsätta sälja citronella? Mao, kommer tex MD vara omöjligt att få tag på snart?
 
Sv: Äntligen ett som FUNGERAR!!

Konstigt, har samma erfarenheter som Ashira. När jag sprayat mina två med sommarsprayen blir dom kolugna i hagen, svansen rör sig inte över huvud taget.
 
Sv: Äntligen ett som FUNGERAR!!

Det fungerade lite i början på ena hästen men sen så slutade den verka helt och hållet:crazy:
Min andra pålle fick dessutom allergisk reaktion av den (också!) så på honom vågar jag inte ens prova den igen.

Förra veckan så tog jag på sommarsprayen när jag skulle ut och promenera med hästen eftersom jag skulle gå på ett ganska bromstätt område. Första halvan av vägen är det massor med broms, men sen på andra halvan så försvinner dom. Vet ej varför men det är väl för att det är fuktigare på första halvan.
När vi börjat gå så blir hästen bara hysterigare och hysterigare. Han hatar broms och myggor och blir nästan som blockerad av insekter. Men jag fortsatte eftersom jag visste att när vi kommit in på andra halvan så blir det ju inga bromsar kvar.
Men tror ni att dom försvann eller? Nej då, dom var värre än någonsin och jag tror det berodde på sprayen.

Kan tillägga att jag red samma sväng igårkväll och struntade då i sprayen. Knappt en enda broms satte sig på honom! Och igår var det ändå varmt här! Han var kolugn och visade inga tecken på att bli biten. Så nåt med den där sommarsprayen måste det ju vara.

Tur jag inte har särskilt mycket broms i hagen iår, eftersom inget jag har testat har fungerat, förutom mitt hemmagjorda insektsmedel, och det är det olja i så jag är försiktig med den i solen.
 
Sv: Tips om bra insektsmedel (Sammanslagen)

KL

Ang. Equimin.

Har börjat med Equimin för några dagar sedan, verkar fungera superbra.
Men, funderade lite när jag läste på flaskan att det var långtidsverkande. Men HUR lång tid då? Någon som vet?
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, en häst jag rider och sköter om har exem som hon får av knott m.m. Hon får köttsår över hela manen och svansen och hon går och...
Svar
12
· Visningar
887
Senast: Belethien
·
E
Hästvård Nu börjar flugorna o myggen komma o jag behöver guide hjälp genom flugmedels djungeln! Vilket flugmedel är bäst, :confused...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Nora
·
S
Hästvård hejsan! jag tänkte höra med er andra exemhäst ägare om ni har några tips på hur man kan lindra exemen för våra små söta pollar? jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 696
Senast: PrittePuff
·
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
3 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp