Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var på kurs där man fick en övning. Man skulle låtsas vara ute på öde hav i en plastbåt, med en flaska rom, fiskelina, bacon och en handduk samt massa gem typ. Sen skulle man berätta vad man skulle göra.

Alla byggde segel, fiskade och tvättade sår, utom jag som drack upp rommen och sen ströp mig med fiskelinan. Är en dålig Preppingtyp.
 
Jag var på kurs där man fick en övning. Man skulle låtsas vara ute på öde hav i en plastbåt, med en flaska rom, fiskelina, bacon och en handduk samt massa gem typ. Sen skulle man berätta vad man skulle göra.

Alla byggde segel, fiskade och tvättade sår, utom jag som drack upp rommen och sen ströp mig med fiskelinan. Är en dålig Preppingtyp.
:rofl::rofl::rofl:
 
Jag var på kurs där man fick en övning. Man skulle låtsas vara ute på öde hav i en plastbåt, med en flaska rom, fiskelina, bacon och en handduk samt massa gem typ. Sen skulle man berätta vad man skulle göra.

Alla byggde segel, fiskade och tvättade sår, utom jag som drack upp rommen och sen ströp mig med fiskelinan. Är en dålig Preppingtyp.
Bihustrun är på!
 
Har ni för övrigt sett listan över mat som en ska ha hemma i händelse av samhällskris? Maten ska räcka en vecka. Det är rena skräckläsningen. Kolla!

  • 1 litet paket pulverpotatismos
  • 1 påse torrmjölkspulver
  • 500 gram okokt pasta, nudlar eller ris
  • 2–3 paket hårt bröd och kex
  • 1 litet paket havregryn, rågflingor, mjöl eller frukostflingor
  • 1 tub mjukost, eller annat hållbart pålägg
  • 2–3 burkar kött- och fiskkonserver, t.ex. köttfärssås, tonfisk, makrill i tomatsås, ravioli, laxbullar, köttbullar, kokt kött
  • 1–2 burkar soppkonserver
  • 2 burkar frukt- och bärkonserver
  • 1 påse pulversoppa
  • 2–3 burkar grönsakskonserver
  • 1 burk eller tetra med bönor och linser
  • 3–4 deciliter olja
  • 1 ägg
  • 1 mindre burk sylt, fruktmos eller marmelad
  • 1–2 påsar mandel, nötter eller frön
  • 1 påse torkad frukt
:eek:

Alla listor som börjar med pulvermos innebär en samhällskris.
 
Saltlakritsen?

Dessa. Bunkra dessa.

exotic_lakrits_fudge_160g.jpg
 
De där är ungefär det godaste som finns! Mitt Ica brukar ha två för 30:-

Köper alltid två för att kunna ge bort en, eller ha till när någon kommer på besök. Och äter sedan upp båda två själv.
:D:D

Ja de är fantastiskt goda! En tjej på Ica tipsade mig för ett tag sedan. Jag köpte tre påsar på en dryg vecka. (Jag är tjock)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
10 023
Senast: manda
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
105 494
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
84 707
Hemmet Känns så hopplöst med sopsortering i en lägenhet med litet kök och liten klädkammare och även litet badrum. Vardagsrummet är vårt...
2
Svar
36
· Visningar
2 326
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp