Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Bunkra lakritsfudge." Finn ett fel i den meningen! (ledtråd: det är inte lakritsfudge) :D

Jag tror att jag skulle vara bättre på att bunkra pulvermos, om den någonsin kom innanför min dörr.

Jag har övat på att bunkra Häagen-Dazs, men det går jättedåligt. För övrigt associerar jag numera alltid Häagen-Dazs med Grotescos otroliga flyktingkrisuppmaning a la Löfvens "medelklassen, snåla in på Häagen-Dazsen", så jag får väl försöka styra om till lakritsfudgen i stället.
 
"Bunkra lakritsfudge." Finn ett fel i den meningen! (ledtråd: det är inte lakritsfudge) :D

Jag tror att jag skulle vara bättre på att bunkra pulvermos, om den någonsin kom innanför min dörr.

Jag har övat på att bunkra Häagen-Dazs, men det går jättedåligt. För övrigt associerar jag numera alltid Häagen-Dazs med Grotescos otroliga flyktingkrisuppmaning a la Löfvens "medelklassen, snåla in på Häagen-Dazsen", så jag får väl försöka styra om till lakritsfudgen i stället.
Det är kanske det som är grejen? Bunkra äckliga saker som garanterat ingen äter i fredstid!

Men det förklarar inte ägget.
 
Dessa. Bunkra dessa.

exotic_lakrits_fudge_160g.jpg
Nä, isländsk lakrits ska det vara! Vilken sort en föredrar kan variera, men jag röstar solklart för Bingo (@VLMF har konstigt nog en annan åsikt). Men det ska oavsett vara från Island! :up:
 
Men hörrinini - nu har jag gjort en upptäckt! :bump:Ni vet blomkålen jag ville ha tips på vad man kunde göra med. Testade att koka den i buketter ihop med det mesta av bladen plus lite broccoli (för färgens skull) i några minuter. Hällde av vattnet och mixade med en grönsaksbuljongtärning (ingen buljong bara tärning) + en liiiten skvätt grädde. Kryddade med vitlök, salt och peppar. Alltså SÅ himla gott och enkelt!!! :d
Till det bara lite citronstekt laxfilé och sallad på tomater och rödlök. Och balsamvinäger.
 
Jag är också laglydig, men jag skriver böcker om sådana som inte är det. Research kallas det. Men i kristider är alla kunskaper bra kunskaper. :)

Åh, i tonåren hade jag mäsk under köksbordet och köpte hasch av grannen:D
När flaskorna med mäsk exploderade trodde jag det var krig:rofl:. Kan ev ha ”lånat” ett cykelställ från ett småländskt stadshotell också. Men det är återbördat.
 
Åh, i tonåren hade jag mäsk under köksbordet och köpte hasch av grannen:D
När flaskorna med mäsk exploderade trodde jag det var krig:rofl:. Kan ev ha ”lånat” ett cykelställ från ett småländskt stadshotell också. Men det är återbördat.

Jag är sannerligen inte mycket till kriminell. I 8-års åldern stal jag en ljusbrun plastshetlandsponny från en leksaksaffär eftersom mina föräldrar tvärvägrade att köpa den åt mig. Jag smugglade ut den ur affären genom att smyga ner den i min ena socka.

Väl hemma fick jag så dåligt samvete varje gång jag såg den jäkla shetlandsponnyn att jag inte kunde leka med den. Så nästa gång vi åkte till leksaksaffären smugglade jag in den via sockan och la tillbaka den. :D
 
Min man blev lite upphetsad (och hungrig) av det här klippet så han freestylade en modifierad variant till brunch idag:
:D Min käre särbo är lite lätt YouTube-beroende och det där är hans nya idol typ. Vi kommer strax att införskaffa och börja experimentera med en dutch oven :p :laugh:

Det vi åt var älgentrecote i kuber om nätt 1x1cm i en sås på färsk tomat, rödlök, Facing heaven-chili, en skvätt Jack Daniels Smokey bbq-sås, kycklingfond och lite svartpeppar. Det åts i tortillabröd med riven ost, hackad rödlök och skivad tomat samt lite creme fraiche. Löjligt gott, jag åt två fast jag var mer än mätt efter den första.

Han är rätt underbar faktiskt :love: speciellt nu när han hällt upp ett glas vin åt mig i väntan på maten :p
 
Jag är sannerligen inte mycket till kriminell. I 8-års åldern stal jag en ljusbrun plastshetlandsponny från en leksaksaffär eftersom mina föräldrar tvärvägrade att köpa den åt mig. Jag smugglade ut den ur affären genom att smyga ner den i min ena socka.

Väl hemma fick jag så dåligt samvete varje gång jag såg den jäkla shetlandsponnyn att jag inte kunde leka med den. Så nästa gång vi åkte till leksaksaffären smugglade jag in den via sockan och la tillbaka den. :D
Som Augustinus som i "Bekännelser" ägnar ett helt ångerfullt kapitel åt när han pallade äpplen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
9 168
Senast: em76
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
105 271
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
84 551
Hemmet Känns så hopplöst med sopsortering i en lägenhet med litet kök och liten klädkammare och även litet badrum. Vardagsrummet är vårt...
2
Svar
36
· Visningar
2 280
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp