Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åt lite bönchilirester till lunch efter en mils pulsade i snön i skogen. Sen åkte jag och handlade (planen är att göra brutalt mycket lasagne nån dag) och när jag kom hem var jag rovdjurshungrig igen. Så jag orkade inte följa planen och ugnsrosta jordärtskockor till min lax utan kokade lite bulgur istället. Rörde ihop lite gröna sojabönor och ett tärnat äpple med lite cf och dijon och lite lime och åt till. Gott!
 
Jag har överlevt IKEA och IKEAs restaurang! (Inväntar trådens applåder)

Startade besöket med middad i form av panerad spätta med potatis, örtcreme, ärtor och vitlöksbröd. Jag har ätit sämre mat, men framförallt är jag så glad över att det finns restaurang så en slipper släpa runt på en hungrig oxh därmed grinig sambo :D

Nu sitter jag och okynnesäter mandelbiskvier från påse bara för att jag kan och för att det är gott.
 
Hipstersyndromet!

Jag snöar lätt in på saker. Låg och googlade gambisk mat halva natten, så det riskerar att dyka upp massa märkligt.

Jag skrev först "typiskt hipster", men eftersom jag är så finkänslig raderade jag det ...:D

Blev inte torskrygg utan torskfilé när jag kom hem. Dubbelpanerad i panko, potatismos,broccoli och någon sorts nyuppfunnen remouladsås som var himla fräsch och god, till skillnad från all annan remouladsås jag ätit.

Brasan tänd och vinet upphällt när jag kom hem. Kände mig härligt ompysslad. :heart
 
Blev keso med kiwi och äpple till lunch. Och 20 min efter det en överbliven pannkaka från ungarnas lunch :nailbiting::angel:

Till middag blev det hemmagjord pyttipanna med resterna från häromdagens kottlett i lergryta. Till det stekt ägg och rödbetor :d

Min frystömning går förjävla bra faktiskt. Har plockat fram två påsar omärkt kött och upptäckte att det är sönderskuren flintastek( vi fick en låda kött från vår grisbonne som han hade fått i retur då köparen tyckte det var för mycket fett :confused: men då hade han redan förpackat det) varför i helskotta man nu skär sönder en flinta stek och lägger alltihopa i en påse. Iaf den ska antingen bli färs eller så gör jag grillspett av det imorgon:up:
 
Jag har överlevt IKEA och IKEAs restaurang! (Inväntar trådens applåder)

Startade besöket med middad i form av panerad spätta med potatis, örtcreme, ärtor och vitlöksbröd. Jag har ätit sämre mat, men framförallt är jag så glad över att det finns restaurang så en slipper släpa runt på en hungrig oxh därmed grinig sambo :D

Nu sitter jag och okynnesäter mandelbiskvier från påse bara för att jag kan och för att det är gott.

High FIVE sistah!
De har numer trendig pokebowl också.
Vi kör ikea sommartid när vi är på road trip, bättre än 99% av miserabla vägkrogar när man dessutom har barn. Alterntivet är thai.
 
Det där lät ju intressant! Jag behöver göra något med min varmrökta lax. Det kanske skulle funka? Om man gör riset utan socker, eller tänker du salta till det på något mer sätt :D
Eftersom man brukar koka ris med enbart salt, tänkte jag salt istället för socker. Kanske visar det sig att någon mer krydda behövs, men det är då, det.
 
High FIVE sistah!
De har numer trendig pokebowl också.
Vi kör ikea sommartid när vi är på road trip, bättre än 99% av miserabla vägkrogar när man dessutom har barn. Alterntivet är thai.
Pokebowlen verkade kul men kände att snö och is och kyla tarvade något som iaf var ljummet :D

Btw älskar jag sambons koncept på födelsedagspresenter - han frågar mig vad jag önskar, jag berättar och sen åker vi och köper det. I år ska jag få något så spexigt som ett STÄDSKÅP :love:
 
Pokebowlen verkade kul men kände att snö och is och kyla tarvade något som iaf var ljummet :D

Btw älskar jag sambons koncept på födelsedagspresenter - han frågar mig vad jag önskar, jag berättar och sen åker vi och köper det. I år ska jag få något så spexigt som ett STÄDSKÅP :love:

Åh:love:

Förra året fick jag lakan, som jag beställde och betalade själv:heartheart:heart

Vi gick nog ut och åt också. Men om vi snackar Materiella ting.
 
Jag åt skinkfyllda crêpes igår. Inte det minsta egengjorda! Jag blev bara så himla sugen. Är inne i en så ofantligt trött period just nu och då är det liksom lite såhär att det viktigaste är att äta, gärna varm mat, ett par gånger om dagen. Så får det vara halvfabrikat om det är det som krävs helt enkelt. Men imorgon ska jag få finmat på lokal med jobbet (en avtackning), någon som varit på Swedish Taste i Göteborg?
 
Jag snöar lätt in på saker. Låg och googlade gambisk mat halva natten, så det riskerar att dyka upp massa märkligt.
En bekantings man kommer från Gambia och bekantingen lägger ibland upp hans matlagning på instagram. Trots att det ofta är bilder med dålig ljussättning och maten inte är särskilt snyggt upplagd ser det ändå alltid väldigt gott ut.
 
Till middag blev det hemmagjord pyttipanna med resterna från häromdagens kottlett i lergryta.

Häftigt! Vi käkade också hemmagjord pyttipanna till middag igår :D:d med potatis, gul lök, morötter och korvbitar. Stekt ägg, smörgåsgurka och rödbetor till.
Sååå gott!! Har varit så himla sugen på det i veckor! Jättekonstigt eftersom jag egentligen inte ens gillar det så jättemycket :D så jag skyller på gravidcravings!
 
Jag åt skinkfyllda crêpes igår. Inte det minsta egengjorda! Jag blev bara så himla sugen. Är inne i en så ofantligt trött period just nu och då är det liksom lite såhär att det viktigaste är att äta, gärna varm mat, ett par gånger om dagen. Så får det vara halvfabrikat om det är det som krävs helt enkelt. Men imorgon ska jag få finmat på lokal med jobbet (en avtackning), någon som varit på Swedish Taste i Göteborg?
Nej, men jag ser fram mot en rapport!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
317
· Visningar
12 903
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 016
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
106 527
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
85 565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp