Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppskattar snabbmat! Hade kvar varmrökt lax i kylen. Och färdigkokt bulgur. Värmde den ihop med lite gröna bönor i micron och tärnade ett äpple under tiden. Blandade det med cf och dijon. Klart! (Värmde alltså inte laxen. Jag är inte galen). Samma som igår. Minst lika gott!
 
Imorgon ska jag för övrigt äta en GIGANTISK hamburgare på lokal till lunch. Och sedan blir det smörgåstårta på årsmötet på kvällen :D Jag är väl ingen smörgåstårteälskare, kanske, men just de här brukar vara riktigt bra. En styrelsemedlem som gör dem och hon blandar ICKE kött och fisk. Kallrökt lax och räkor är ju typ gott vad man än gör med dem :angel:
 
Jag åt skinkfyllda crêpes igår. Inte det minsta egengjorda! Jag blev bara så himla sugen. Är inne i en så ofantligt trött period just nu och då är det liksom lite såhär att det viktigaste är att äta, gärna varm mat, ett par gånger om dagen. Så får det vara halvfabrikat om det är det som krävs helt enkelt. Men imorgon ska jag få finmat på lokal med jobbet (en avtackning), någon som varit på Swedish Taste i Göteborg?

Jag har inte käkat i matsalen på Swedish Taste men varit i studion. Alltså där man lagar mat i grupp tillsammans med krogens kockar. Klart trevlig grej. Så om jag inte varit i matsalen så har jag varit i köket på besök.
 
Jag åt på Pinchos igår. Och tappade en maträtt i knät på en trettonårig kille. Skäms fortfarande! Men det är svårt att bära i trappor på plankor utan kanter... ja. Det är sådant som händer...

Men jag fick mat i mig i alla fall. Halloumifries, chèvre inlindad i serrano (det var en sådan jag tappade på ynglingen), små kycklingspett och något mer. Vad sjutton var det, då? Jo en liten biff med bakad potatis och vitlökssmör var det ju.

Till efterrätt, en liten glassanrättning baserad på sådant där bubbelgumsgodis. Mycket fräscht och gott!

mobiluppladdning_5a8e93289606ee01efebe385.jpg
 
Jag hade tänkt äta thaimat igår, från den ypperliga vagnen i Enviken... men det visade sig att hon dragit ner på öppettiderna :( Det blev allmän kylskåpsrensning istället och ikväll blir det räkor med plock (vi får se om jag orkar gräva fram röken). Imorgon blir det thai iaf! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
9 741
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
105 435
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
84 679
Hemmet Känns så hopplöst med sopsortering i en lägenhet med litet kök och liten klädkammare och även litet badrum. Vardagsrummet är vårt...
2
Svar
36
· Visningar
2 326
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp