Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blev det matig sallad med löskokt ägg, burktonfisk :o och en fransk dijondressing. Kommer bli samma till lunch imorgon, välbehövligt efter helgens utsvävningar.
 
Jaja, idag blev det ju den där pizzan ändå. :o Men det är å andra sidan en av de bästa i mina trakter, och ett ställe som jag inte besöker så ofta - så när tillfälle ges är det liksom ett måste. Jag har i alla fall kompenserat min ohuslighet på matlagningsfronten med att producera två stora burkar äppelchutney. :d Nu ska jag göra EN burk äppelmos till och frysa in, sedan får hästarna ta resten av årets äppelskörd för sedan tyar jag inte mer skalande och kärnande.
 
Idag har jag letat efter seitanmjöl i en asiatisk livsmedelsbutik utan framgång. Men jag hittade alla vegetariska "köttprodukter" man kan tänka sig, från "sidfläsk" till "räkor" och "helstekt pekinganka", företrädesvis av olika sojaprodukter. Ankan var riktigt vulgär!

Jag hittade lite fryst färdig seitan i neutral formgivning som jag köpte.

Till middag lagade jag lax med soja, ingefära, lime och sesamfrön. Fräste ihop broccoli, lök och spenat med diverse kryddor och blandade i udonnudlar - mina favoritnudlar. Det blev gott, men jag kan verkligen inte laga sådan där elegant och lättsam japaninspirerad mat! Det blir alltid jättefult!

Långkok och annat fult är snarare min melodi.
 
Jag har, efter over ett halvar av hamt mat och frysta ratter, borjat laga mat igen.:eek: Haromdagen sag jag lasagne plattor (utan de vagade kanterna och TUNNA) som jag kopte for lange sedan i sverige. Jag kopte flera paket.:o

SA har ni nagra bra recept pa en akta "Svensk" lasagne? Har ar det sa mycket konstig ost i ... inte alls som jag vill ha det. Helst med kottfars, men aven vegetariska lasagne recept mottages tacksamt.:p
 
SA har ni nagra bra recept pa en akta "Svensk" lasagne? Har ar det sa mycket konstig ost i ... inte alls som jag vill ha det. Helst med kottfars, men aven vegetariska lasagne recept mottages tacksamt.:p
Det här är nog mitt favoritrecept när det gäller lasagne
http://www.ica.se/recept/vegetarisk-lasagne-med-kryddiga-rotfrukter-698538/

Faktiskt så tycker jag bättre om den varianten än en klassisk med köttfärs. :up:

(Och det var intressant att försöka googla fram det receptet - vegetarisk lasagne med kryptonit var ett av alla bra förslag jag fick när jag höll på att skriva in sökorden :up: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
112 970
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp