Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mackor och fil i dagarna tre. Vi är sjuka och ynkliga.

Stackare! Krya på er!

Igår åt jag väldigt god korv, salsiccia tror jag - färsk korv, om man säger så. Eller rå, eller vad man ska säga? Tillbehören var mindre upphetsande, men korven var verkligen fantastiskt god. Högt köttinnehåll och inga krusiduller.

Strax ska jag äta en bit av min fantastiska laxlasagne till lunch: Tror jag. Det kan vara vegetarisk lasagne också, den var så frusen imorse att jag inte såg skillnad.
 
@Anna: Lunch a la surprise :D

Fy sjutton vad besviken jag blev en gång när jag hade tänkt mig pulled beef till middag men lyckades grabba en köttgryta i frysen :meh: inget fel på grytan givetvis men jag var ju sugen på något med chilidrag :D

Efter det har jag lärt mig märka det jag har in i frysen (för det mesta :o).
 
@Anna: Lunch a la surprise :D

Fy sjutton vad besviken jag blev en gång när jag hade tänkt mig pulled beef till middag men lyckades grabba en köttgryta i frysen :meh: inget fel på grytan givetvis men jag var ju sugen på något med chilidrag :D

Efter det har jag lärt mig märka det jag har in i frysen (för det mesta :o).

Haha, ja... jag har tagit med mig en bit rabarberpaj en gång som jag trodde var någon annan paj eller lasagne eller något. En kollega tog med sig köttbullar som hon trodde var kokosbollar till en fika...
 
Vegetarisk lasagne igår eftersom jag glömde ta fram något ur frysen. Har aldrig gjort veg.lasagne förr och hittade ett recept med spenat men så var det extrapris på zucchini så fyllningen blev zucchini, aubergine, morot, tomat och mozzarellaost. Gott med mozzarella men det blev lite för mkt så tar mindre nästa gång. Västerbottensost ovanpå bara för att jag såg påsen när jag handlade. Förvånansvärt gott.

Tidigare i veckan åt jag biffstroganoff (eller hur stavningen ska vara) av älgstek. Kanske lite för "fint" att göra gryta av men gott blev det. Sedan gulaschsoppa från frysen. Har inte tagit fram något idag heller så får så vad det blir, orkar iaf inte åka och handla. Kanske skav av den ena eller andra sorten eftersom det ju inte behöver tina först.
 
Jag ska äta julbord ikväll. Bohuslänskt sådant, på Novotel nere vid Klippan / Älvsborgsbron. Ska bli jättetrevligt, men känns lite... tidigt. Det är smygpremiären, så imorgon kör de alltså igång på allvar - och är redan fullbokade. Tokerier!
 
Jag ska äta julbord ikväll. Bohuslänskt sådant, på Novotel nere vid Klippan / Älvsborgsbron. Ska bli jättetrevligt, men känns lite... tidigt. Det är smygpremiären, så imorgon kör de alltså igång på allvar - och är redan fullbokade. Tokerier!

Ja, det är för tidigt med julbord även om det säkert blir/är trevligt att gå ut och äta.

Jag blev sugen på salsiccia efter ditt inlägg om det. Köpte nyss rå/färsk sådan, svartkål och potatisgnocchi. Det får bli middagen.
 
Lax under täcke gjort av fetaost, creme fraäche (vitlök och örter) och körsbärstomater. Potatis och grönsallad
 
Pasta med en sås innehållande trumpetsvamp, gula kantareller, lite köttrester från igår och en pesto på ricotta, valnötter och soltorkade tomater. Massa färsk timjan ovanpå och lite extra vitlök i såsen. En sallad vid sidan av.
 
Ja, det är för tidigt med julbord även om det säkert blir/är trevligt att gå ut och äta.

Jag blev sugen på salsiccia efter ditt inlägg om det. Köpte nyss rå/färsk sådan, svartkål och potatisgnocchi. Det får bli middagen.

Ja, det var det ju! Och så är det så stort fokus på fisk och skaldjur på just detta julbordet att det inte kändes så himla juligt, faktiskt. Ett annat sällskap som var där hade beställt luciatåg, så det blev ju juligt förstås, och musiken var julig, men det var inte det här kött-täta som jag förknippar med julbord. Jag var mätt och belåten efteråt men inte däst, så att säga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
112 934
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp