Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Å hjälp vad jag är bakfull. Firade kollegas födelsedag igår, med alldeles för mycket dålig öl. Tog typ en timme att mocka hästens box. Skall strax avvika från vegankosten och beställa en enorm pizza med ost inrullad i kanten! Enorm, I tell you! Och små pizzadegbröd med vitlöksdipp. Pringles skall jag bannemej också inhandla. Hujedamej, frosseri.
 
Inspirerad av (delar av) den svendka djurhållningen har jag idag festat loss på lupinbönsyoghurt med skivad banan, nötter och torkad frukt. Kaffe med havremjölk.

Middagen kommer att bestå av fantastiskt god svensk sparris, fänkål samt örtbiffar på Anammas formbara färs. Alltså, sparrisen! Änglarna gråter, så god är den.
 
Till middag idag spaghetti med kyckling, zucchini, champinjoner och bacon i ädelostsås. Mycket smarrigt :d
 

Bifogade filer

  • FF0D5E8A-EE50-4391-90BB-2F48740AE2DE.jpeg
    FF0D5E8A-EE50-4391-90BB-2F48740AE2DE.jpeg
    157 KB · Visningar: 13
Middag blev nudelsallad, sen rosé och marsipan på balkongen:D

Älskar att Ernst som jag har på kontorsdörren nu även syns här! Jag hajade till :D

dricka_5b03bef22a6b22343a5fc708.jpg


Här är min middag från igår - strimlad skinka, helt knippe sparris, keso. Ville ha haft ett lagom mjukt ägg egentligen men de var nog för gamla så jag chansade inte.

Och uppdatering på rabarberdrickan! Nu är den både god och vacker, fem dygn har den stått när bilden togs :)
 
Matjessill, färskpotatis, gräslök, lite gräddfil och kokt ägg. Det kunde ha varit gott om inte sillen smakat parfym och potatisen varit smaklös och lite svampig.

Bättre lycka en annan gång.
 
Hilfe, hur gammal är jag egentligen? Fortfarande dunkande värk i bakhuvudet och suspekta små skrubbsår (i ansiktet?!) och blåmärken? :confused:

Tidigare idag tröstade jag mig med köpesallad på bovetenudlar, spiralade morötter och gurka med misodressing, till efterrätt rökt SOY JERKY. Dögott. Strax hemma, skall fortsätta tröstäta latmat i form av pasta och pesto. Och dricka kolsyrat vatten. Är inte i rätt skick för vinslatten i kylen ännu, trots att den beskrevs som (fritt översatt) "verkligen jätterolig" på etiketten.
 
Flera timmar senare än vanligt lunchade jag i panik på en uteservering. Det fanns salladsbuffé kvar. Picklade, juliennade morötter samt osannolikt god linssallad blev överraskningarna. Resten var gott som alltid på det fiket, och brödet också. Hemma drunknar jag under studenters uppsatser, och åt - padam! - kokosyoghurt med torkad frukt och nötter. Ska sätta på kaffe och rätta lite till.
 
Jag funderar på en sak som jag gärna resonerar lite med er om.

Jag undrar, upplever ni att ni tänker på mat mycket mer än de flesta andra omkring er?

Och så undrar jag om andra omkring er påpekar att ni tänker väldigt mycket på mat?
 
Jag funderar på en sak som jag gärna resonerar lite med er om.

Jag undrar, upplever ni att ni tänker på mat mycket mer än de flesta andra omkring er?

Och så undrar jag om andra omkring er påpekar att ni tänker väldigt mycket på mat?

Ja och ja. Tyvärr härstammar ju mitt matintresse från värsta anorexitiden även om det blivit förskjutet mot att vara intresserad av smaker och själva matlagningen snarare än kaloriräkning.

För mig är mitt matintresse inte helt okomplicerat.

Edit: Särbon är också väldigt intresserade av matlagning men där är det verkligen från början en önskan om god mat, hälsoaspekten/kalorimängden finns inte med i ekvationen. Kanske inte helt positivt heller men någonstans sundare.
 
Jag undrar, upplever ni att ni tänker på mat mycket mer än de flesta andra omkring er?

Och så undrar jag om andra omkring er påpekar att ni tänker väldigt mycket på mat
Både ja och nej. Min familj är otroligt matintresserad så där är jag ”normal” (nåja :D) och många av mina vänner är också intresserade av mat så det är inget konstigt intresse. Men sen har jag då min sambo som inte är särskilt intresserad och som tycker att jag lägger för mycket tid på att planera, laga, tänka på och prata om mat och hans familj/vänner har ungefär samma inställning så där är jag verkligen inte i rätt sällskap :o

Inte heller i mer allmänna sammanhang, som jag liksom inte valt, typ jobbet finns intresset för mat. Så jag ses som lite ”udda” för att intresset (och snobberiet för all del) sträcker sig längre än till planksteken på en av stans tråkiga restauranger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 445
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
319
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 121
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 632
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp