Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tjockistråden!

Fast nä, det tror jag inte på helt. Det är ju inte som att jag kommer gå tillbaka till tidigare matvanor heller. Jag gör det inte för en quick fix, jag byter livsstil.
 
Sv: Tjockistråden!

Tro på det om du vill ;) men det är därför man rekommenderar att inte använda VLCD under för lång tid. Risken är bara att det slår tillbaka med dubbel kraft, så att säga.
OM jag vore du så skulle jag köra en vecka eller två på superlågkaloridiet som kickstart, sen skulle jag nog göra den där livsstilsomläggningen kombinerat med nån typ av 5:2-variant där du kanske kan nyttja superlågkalorivarianten de två "fastedagarna". Mycket större chans att lyckas då, även om det kanske tar lite längre tid.
 
Sv: Tjockistråden!

Jag skrev ju att jag ska ta en vecka i taget, eller hur? MAX TRE VECKOR har jag tänkt! Lägg dig inte i det du inte vet och försök inte vara viktigpetter :mad:
 
Senast ändrad:
Sv: Tjockistråden!

Problemet när du går i ketos är att du sätter kroppen på svält och när du börjar äta igen kommer kroppen lagra på sig rubbet för att kompensera svälten.

Fast ibland så är pulverdiet precis vad som behövs och sen lever man lycklig i alla sina dagar. ;) I våras gick jag ned typ 20 kg på 10 veckor (kan ta fram exakta siffror om det är intressant) och sedan dess har jag inte bara legat still utan fortsatt långsamt minska, helt utan ansträngning. Det var skitjobbigt i början, visst, men det var i ärlighetens namn mest att bryta en massa destruktiva automatiska tankemönster som jag hade kring mat och där hjälpte det verkligen att slippa fatta några som helst beslut under en period.
 
Sv: Tjockistråden!

Jag skrev ju att jag ska ta en vecka i taget, eller hur? MAX TRE VECKOR har jag tänkt! Lägg dig inte i det du inte vet och försök inte vara viktigpetter :mad:
ber om ursäkt att jag feltolkade det du skrev, jag uppfattade det som att du skulle ta de tre veckorna och SEN ta en vecka i taget. Och DÅ blir det inget bra i längden, även om man kanske går ner det man vill gå ner.
 
Sv: Tjockistråden!

Tycker hon har rätt försvara sig. Hela poängen är att INGEN ska ifrågasätta vilka val man gör för att gå ner i denna tråd.

Jag har kört pulver förut utan problem. Gick inte upp igen och tappade 25 kg på några månader. Gick upp dem först när jag blev sängliggande sex månader och inte kunde träna pga min operation jag gick igenom. Låt henne köra pulver om det funkar för henne.

Citerar första inlägget i TS:
"Här peppar, pushar och stöttar vi varandra utan att folk ska komma med en pekpinne om vad vi äter, klagar på ev baksteg vi tar osv "
 
Senast ändrad:
Sv: Tjockistråden!

Fast ibland så är pulverdiet precis vad som behövs och sen lever man lycklig i alla sina dagar. ;) I våras gick jag ned typ 20 kg på 10 veckor (kan ta fram exakta siffror om det är intressant) och sedan dess har jag inte bara legat still utan fortsatt långsamt minska, helt utan ansträngning. Det var skitjobbigt i början, visst, men det var i ärlighetens namn mest att bryta en massa destruktiva automatiska tankemönster som jag hade kring mat och där hjälpte det verkligen att slippa fatta några som helst beslut under en period.


:bow::bow: Precis!
 
Sv: Tjockistråden!

Tycker hon har rätt försvara sig. Hela poängen är att INGEN ska ifrågasätta vilka val man gör för att gå ner!

Precis!
Stött och pepptråd oavsett vilken metod man valt som det står i trådstarten, idiotförklarande är inte peppning! Annars blir det bara ytterligare en tjafstråd om vilken metod som är bäst...
 
Sv: Tjockistråden!

Jag måste få försvara mig från att bli idiotförklarad av okända människor på internet. Om man själv inte vill göra nåt åt sin övervikt tycker jag att man kan låta denna tråd vara.
 
Sv: Tjockistråden!

Som de flesta trådar på buke! Kan man inte säga något snällt får man fan hålla tyst :arghh:

Annars låter det som min släkt och alla deras tusen åsikter om min viktnedgång!

För övrigt äter jag shakes med. Dock inte heltid pga min hälsa och jag peppar gärna den som klarar 24/7 på shakes!
 
Sv: Tjockistråden!

Jag pushar och peppar dig! Du kommer klara det och snart kommer jag vara sotis på dig när du trillat ifrån mig i viktnedgången :banana: !
 
Sv: Tjockistråden!

Jag måste få försvara mig från att bli idiotförklarad av okända människor på internet. Om man själv inte vill göra nåt åt sin övervikt tycker jag att man kan låta denna tråd vara.
Min avsikt var att hjälpa, så att det inte blir fel i längden, eftersom jag tolkade det du skrev fel - i mina ögon såg det verkligen ut som att du tänkte strunta i 3-veckorsrekommendationen och köra lite till. Jag har bett om ursäkt för detta och gör det igen. FÖRLÅT!!
Om du känner dig idiotförklarad av det jag skrivit av välvilja så ligger det problemet mer hos dig än hos mig.

Anklagar du mig för att inte vilja göra något åt övervikten - varifrån du nu tar den uppfattningen - så har du helt fel. Man kan bara göra på olika sätt...
Att kasta ur sig det i vredesmod är inte heller särskilt trevligt eller konstruktivt! :idea:
 
Sv: Tjockistråden!

KL

hoppar in här jag åxå då=) trots att jag inte kommit igång än:S vet ärligt talat inte vart jag ska börja.. men de blir väl att försöka sluta med godiset.. rör på mig gör jag på jobbet hela dagen å sen stallet efter de.. vet att de inte är tillräckligt men måste hitta ett sätt att kunna ha tid att stoppa in annat.. får bli lite hemma träninng.. men svårt med tiden.. usch.. vet inte hur jag ska bära mig åt:S tips tack
 
Sv: Tjockistråden!

Här hänger jag gärna på om det är OK?

Jag har 15 kg som ska bort. Jag började i måndags med en träff tillsammans med PT:n. Nu har jag ett träningsschema som varar i 6 veckor. Måndagens (styrketräning) och tisdagens (powerwalk) träningspass har gått bra! Idag står intervallträning på schemat. Korta intervaller som gäller men jag tror det kommer bli kämpigt att hålla ut hela tiden. Jag funderar på hur jag ska lösa det med att hålla koll på tiden? Jag hittar ingen funktion i iphonen som kan hjälpa mig, finns det nån bra app att ladda ner som kan hålla koll på tiden och pipa till när det är dags att ändra tempo?

I matväg är det vanlig hederlig husmanskost som gäller fast i mindre mängd. 500 gram frukt/grönsaker varje dag. Inget godis, läsk eller kakor (hej-å-hå! Godisråttan lär få kämpa för att klara det!). Precis ALLT som stoppas i munnen ska antecknas!
 
Sv: Tjockistråden!

Du bör tänka på din ton för det är inte bara jag som uppfattar dig som oerhört arrogant och oempatisk. Om du inte har något trevligt att tillföra tråden än att såra mig så kanske du kan lämna den?
 
Sv: Tjockistråden!

Gör som jag. Steg för steg. Jag valde denna ordning:
1. Få bort sötsuget
2. Ändra kosten
3. Börja träna :)

Tips är kolla på videos på nätet om du inte hinner iväg och träna. Finns ju zumba, yoga osv osv :) Sen finns wii tex.
Eller bara gå en lång promenad :)
 
Sv: Tjockistråden!

Välkommen jennis :) ! Du är så välkommen så!

Åh PT *avis* Jag får bygga min träning själv *suck*
C25K finns som app, den borde man kunna använda men i stället för varva jogga med gå så kan du gå i olika takter? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 105
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
88 89 90
Svar
1 785
· Visningar
147 158
Senast: Mirre
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 141
Senast: Whoever
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 890
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp