Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tjockistråden!

Youtuba! Det finns massor av bra träningar där :) Jag gjorde flera av de här övningarna igår http://www.youtube.com/watch?v=YfLpnAWyvRM och övertala dig själv att göra nåt varje dag i en vecka, då börjar det bli en vana som sätter sig och man behöver övertala sig mindre. Jag upplever iaf att det är lättare att börja med träningen och ta tag i maten sen, tvärtom mot vad Ackio säger alltså ;) Men träningen ger mig den där energin och endorfiner som ersätter sockersuget.
 
Sv: Tjockistråden!

+ ameo. Sluta diskutera det. Gå vidare nu.. hepp och pepp!! Inget annat :)
 
Sv: Tjockistråden!

ja de får nog bli så.. har som sagt en sambo som är gyminstruktör å pluggat lite kkost å ska bli pt så de är ju bra med han som hjälp..men får koncentrera mig på godiset först=)
 
Sv: Tjockistråden!

okej tack hehe.. ja jag vetinte.. börja med allt på en gång hahah:P som sagt de är tiden jag kkännerär jobbig just med träningen
 
Sv: Tjockistråden!

Lyx ;) Ja ta godiset bort först.. töm skåpen på godsaker och fokusera åt annat håll så fort suget kommer. Promenader, duscha, vad som! :D
 
Sv: Tjockistråden!

*KL*
Jag hoppar in här då jag har tappat 12kg och har 7kg kvar till målvikten...
Dom första kg körde jag lite GI tänk och minskade portionerna. Men så orkade jag inte leva hela livet, jag fick skuldkänslor när jag åt något gott och då kan jag lika gärna fortsätta....
Nu kör jag 5:2 sen i somras och trivs jättebra med det! Jag kan äta vad man vill(jag väljer oftare bättre mat nu), jag får mer energi, jag har minskat portionerna per automatik, är inte rädd för att vara hungrig och kroppen känns tajtare, men jag ser inga jätteras på vågen, men på kläderna känner jag stor skillnad!
 
Sv: Tjockistråden!

Jag väljer aktivt inte skriva mer på Buke om detta. Då vissa inte kan låta bli hoppa på folk och ifrågasätta för deras val och tillvägagångssätt att gå ner. Jag klarar inte det. Hela syftet med tråden var att vi skulle få stöd och pepp att ta bort de där kilona som störde oss utan få skit på ett eller annat vis. Så jag håller mig till FB från och med nu.
 
Sv: Tjockistråden!

Du bör tänka på din ton för det är inte bara jag som uppfattar dig som oerhört arrogant och oempatisk. Om du inte har något trevligt att tillföra tråden än att såra mig så kanske du kan lämna den?

Fast ameo hade ju börjat skriva i tråden innan du kom in, vem är du att bestämma vem som får vara med i tråden?

KL

Jag kanske inte får vara med då jag bara har tio kg kvar tills jag är på min målvikt, men jag kände att jag måste gå in och ifrågasätta att ni inte ska låta det bli någon diskussion alls i tråden? Min erfarenhet som överviktig är att jag haft en hel del tvångsbeteenden/tankar kring mat, och både under denna och min tidigare viktnedgång (jag tappade 20 kg som jag sedan gick upp igen, det är de jag jobbar med nu). Och det är inte som att de tvången bara gått upp i rök för att jag lagt om min kost och börjat träna, jag har flera gånger varit på väg in i mycket destruktiva beteenden, som jag lyckats uppmärksamma och jobba med. Men att då ha en tråd där ingen får ifrågasättas alls och det applåderas att vara rejält otrevlig när någon inflikar att det kanske inte är så hälsosamt känns ju bara som att det uppmuntrar till att inte kunna ifrågasätta när/om någon/några börjar skaffa sig tvång kring maten. Det är ju trist om tråden triggar anorexia, bulimi och andra sjukdomar, och det är emot normen i tråden att diskutera huruvida tankesätt och tillvägagångssätt är positiva i längden eller inte. Dessutom, att uppmuntra en otrevlig stämning känns kanske inte heller som att det ger en speciellt trevlig tråd i längden?
 
Sv: Tjockistråden!

NÄÄÄÄÄÄJJJJJJ! Det får du inte! Skit i tråkiga kommentarer! Nu kör vi här!

Jag har tappat 600 gram på tre dagar. 14,4 kg kvar. Duktigt va?

Pilatesen igår var sjukt tråkig, men effektiv. Blir sååå fnissig av asiatiskinspirerad harpa-regn-spel. Alla ser superseriösa ut och jag ligger med ögonen i kors och stönar över pretton. Men jag ska tvinga mig att fortsätta gå, det var jobbigt.

Allevotabletterna på eftermiddagen var bra mot sötsuget. Eftersom jag vill leva ett roligt liv också, inte bara en kamp, har jag bestämt mig för att jag får äta EN godsak varje dag på kvällen. Och det har räckt dessa dagar. Tidigare har jag bara tryckt i mig mer och fler. Konstigt det där, jag har inte dålig karraktär annars, men där och då...
 
Sv: Tjockistråden!

C25K fick jag inte att fungera med egna intervaller? Däremot hittade jag en app som heter Exercise Interval Timer som verkar fungera bra:)

När det gäller stoppa godissug som nån frågade efter så brukar jag gå en promenad eller borsta tänderna istället. Sen hjälper det om inget sött finns hemma i skåpen också;)
 
Sv: Tjockistråden!

Men varför ska mitt val att hantera vikten med pulver ifrågasättas? Varför är det så enormt mycket sämre än mat? Jag vet att jag kan gå ner i vikt med mat också, har tappat nästan 6 kg på 5 veckor genom bra kost, men jag behöver verkligen tappa med, ska ju ner 50 kg till. Att då få av nästan hälften av det med pulver kan ju inte vara helt galet?
 
Sv: Tjockistråden!

Fast nu har ju Ameo skrivit att hon missuppfattade dig och trodde att du tänkte köra 3 veckor och sen hålla på ännu mer.

KL

Jag tycker inte heller det är sunt att aldrig få ifrågasätta och skapa diskussion. Även om det är ett känsligt ämne för många tror jag det är nyttigt att ibland få stanna av och reflektera över varför man gör som man gör. Om ingen tillåts ha en åsikt eller dela med sig av sina erfarenheter kanske det bromsar andras utveckling eftersom de fortsätter i samma gamla spår (bara för att man inte tänkt efter varför man faktiskt gör som man gör).

I en gemensam och artig diskussion tror jag man kommer längre än om alla bara kör sitt race utan att någon (konstruktiv) kritik från andra.
 
Sv: Tjockistråden!

För mig har det funkat (nåja, sådär iallafall) att börja i tanken. Dvs jag tänker att först måste jag veta varför jag gått upp det jag gått upp för att veta vad jag ska förändra, sedan kan jag börja fundera över vart jag ska börja.

Jag gick upp till dryga 80 när jag var höggravid, tappade nästan tio direkt vid förlossningen, knappt ett år senare var jag uppe på samma vikt som höggravid. Minskade portionerna, slutade småäta och började träna 2-3 gånger i veckan och de där 20 var borta på ett halvår. Sedan slutade jag träna, började slarva mer maten och så insåg jag några år senare att jag var uppe på ett kilo under högstavikten igen. Valde en annan taktik och har inte gjort så mycket åt maten utan börjat träna omkring 7 gånger i veckan istället. Planen var att komma igång med maten men har inte lyckats ännu. Men nu har jag tränat mycket under ett års tid tänker jag att jag etablerat den vanan och inte kommer att kunna sluta med det, som jag kunde när jag bara tränade lite. Så min plan har alltid varit att tänka att jag ska förändra så att jag får till en långsiktig förändring, tyvärr höll det inte förra gången.

Btw störde jag min som fan när jag fick hem Sats tidning sist, det var en sida full av hurtiga råd för att hinna med att träna, i stil med "titta på TV en timme mindre så hinner du gå en rask promenad". Min erfarenhet är att det oftast inte är tiden som ställer till det på riktigt, det handlar om att vara motiverad och vilja träna, vill man så hinner man. För att vilja måste man hitta en träningsform som passar en och som man verkligen tycker är rolig. Kan du hitta någon form av träning som du tycker är rolig och som kommer att bli av? :)
 
Sv: Tjockistråden!

Tråden skulle vara pepptråd utan att ifrågasätta andras val. Är det så svårt att respektera? Vill någon ha input så frågar man efter det, punkt.
Även jag lämnar ser inget givande med att försöka skriva här, med tanke på hur det redan har spårat ur och håller mig till det andra stället.
 
Sv: Tjockistråden!

Ameo bad om ursäkt för att hon hade missuppfattat dig, och jag tycker inte att hon var så otrevlig att det inte hade kunnat lösas med att du förklarade hur du hade tänkt och varför? Jag tänker att det är bra att fundera över varför man gör som man gör, för att man behöver veta hur man tänkt för att hitta ev tankevurpor i sitt tankesätt.

Jag säger ingenting om hur du väljer att gå ner i vikt, det var diskussionen efteråt jag reagerade på, speciellt att det uppmuntrades att all diskussion ska kväsas.
 
Sv: Tjockistråden!

Fast hon påpekade med ett besserwisserinlägg om hur fel jag gör och jag tog oerhört illa vid mig. Varför ska bara hon få ha rätt? För att hon är moderator?
 
Sv: Tjockistråden!

Läser du vad jag skriver? Det var grejen att det inte skulle diskuteras öht i tråden jag vände mig emot. Sedan tyckte jag att du var otrevlig i diskussionen igår men det kommenterade jag inte för att det inte kändes så viktigt, det jag kommenterade av dig var att du ville mobba ut henne ur tråden idag. Men som sagt, det jag vände mig emot var att det inte ska få diskuteras alls. Eftersom jag läst av dig i beachtråden vet jag att du inte har destruktiva tankesätt du skriver om iaf, men det kan ju komma andra som börjar skriva och det kan ju trigga ätstörningar om ingen får säga emot och det ska stå oemotsagt. Både hos den som då skriver och andra som kommer efter. Jag vidhåller att en viktnedgångstråd utan öppenhet till diskussion är en väldigt farlig sak, det är väldigt lätt att det går överstyr. Varför öppna för att vi ska ha en pro-ana-tråd liksom?

Btw hänger jag inte där ameo är moderator, så jag ser henne inte som det. Det spelar alltså inte in alls.
 
Sv: Tjockistråden!

Du bör tänka på din ton för det är inte bara jag som uppfattar dig som oerhört arrogant och oempatisk. Om du inte har något trevligt att tillföra tråden än att såra mig så kanske du kan lämna den?

Här kryddar vi tråden med lite klassisk härskarteknik. "Det är inte bara jag..." Stå för vad du själv tycker så får andra stå för vad de tycker. Just nu finns det fler än ameo som undrar vad 17 som hände i den här tråden...
 
Sv: Tjockistråden!

Nej det ska definitivt inte vara en pro-ana-tråd, men jag tycker inte att man ska ifrågasätta andras beslut om de inte är rent hälsovådliga. Och det med tre veckor på helfart är att man sen bör ha en läkarkontakt för att kolla upp sina värden, inte att det är livsfarligt att fortsätta längre. Jag ville inte mobba ut henne, jag vill att hon tänker på sin framtoning eftersom jag tog väldigt illa vid mig. Men jag tänker inte diskutera frågan mer, eller svara på något gällande mitt val att använda mig av pulver för att gå ner. Däremot kan jag diskutera viktnedgång i övrigt, och framförallt peppa eftersom det var intentionen med tråden från start! :)
 
Sv: Tjockistråden!

Btw störde jag min som fan när jag fick hem Sats tidning sist, det var en sida full av hurtiga råd för att hinna med att träna, i stil med "titta på TV en timme mindre så hinner du gå en rask promenad". Min erfarenhet är att det oftast inte är tiden som ställer till det på riktigt, det handlar om att vara motiverad och vilja träna, vill man så hinner man. För att vilja måste man hitta en träningsform som passar en och som man verkligen tycker är rolig. Kan du hitta någon form av träning som du tycker är rolig och som kommer att bli av? :)

grejen är att är man hemma kl 20 efter jobb å stall så behöver man äta lite å träna direkt efter att man ätit är ingen höjdare:S å går å lägger mig 2130-2200:-/ de är de jag menar med tiden:S så åka till gym hinner jag inte göra:S så målet är iaf att försöka träna nåt hemma varje dag.. eller ta en extra lång promenad med hästen i stallet när man ändå tömkör eller liknande.. sen helgerna har man all tid i världen:P
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 114
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
88 89 90
Svar
1 785
· Visningar
147 178
Senast: Mirre
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 142
Senast: Whoever
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 891
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp