Bukefalos 28 år!

Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tjockistråden!

Nej, gym då förstår jag att du inte hinner! :) Hmm, äter du ingenting alls mellan lunch och åtta-halvnio då? För hade jag varit du hade jag isf ätit jättestor middag och sedan fyllt på med småätande efteråt, men det kanske inte du gör? Men är du som jag finns ju förbättringspotensial där iaf! :)

Hemmaträning är bra, det finns ju rätt mycket man kan googla fram och göra bara med typ en matta och typ gummiband, då blir det inte så dyrt. Lägger du till lite hantlar på det kommer du riktigt långt på det. :)
 
Sv: Tjockistråden!

jag äter ett mellanmål kl 14 på jobbet... försöker att äta ett mellanmål till strax innan kl 16 när jag slutar men är inte alltid de blir så.. när jag kommer hem blir de inte att jag äter så mycket för att jag är så trött:/ men är de så att sambon jobbar kväll så kan de lätt slinka ner godis eller liknande.. är värre när han inte är hemma.. är han hemma så äter jag inget just för att de känns jobbigt då han är träninsfreak hehe..

jodå saker att göra hemma är lätt då sambon är utbildad instruktör å snart PT så de finns massor med grejer hemmaå band å bollar å annat:På så har vi börjat med lite box hemma åxå=) de är rätt skoj när jag väl kommer igång å inte kjänner mig så töntig.. känns så töntigt att stå där å slå:P men som sagt de största problemen är faktiskt när han jobbar kväll..både med mat träning å godis..=/ JOBBIGT!=/
 
Sv: Tjockistråden!

C25K fick jag inte att fungera med egna intervaller? Däremot hittade jag en app som heter Exercise Interval Timer som verkar fungera bra:)

När det gäller stoppa godissug som nån frågade efter så brukar jag gå en promenad eller borsta tänderna istället. Sen hjälper det om inget sött finns hemma i skåpen också;)

Mina knän pajade när jag började träna löpning. Jag hoppas att knäna ska hålla bättre när jag får ordning på vikten. Det är ett bra stöd med en app tycker jag.
 
Sv: Tjockistråden!

*Kl

Nån här som tänkt röra på sej idag? Jag har bara möjlighet på dagen när lillan sover. En liten uppklippt runda på vår täckt bakom huset. Varje varv tar i min och sonens takt ca 5 minuter.
15 minuter tänkte jag engagera där idag. Längre kan jag inte pga mina knän. Jag kan inte heller springa efter vägen då jag får så ont.
Sonen kommer troligen springa med och skrika väääänta på meeeej! Så får jag stå och springa på stället tills han kommit ikapp..

Väntar jag tills han somnat ikväll är det för mörkt och jag för trött.

Några tips på att slippa få håll?
 
Sv: Tjockistråden!

Problemet när du går i ketos är att du sätter kroppen på svält och när du börjar äta igen kommer kroppen lagra på sig rubbet för att kompensera svälten.

Du har helt rätt. Jag har gått i just den fällan. Gick ner mycket och snabbt och trots att jag tappert försökte hålla vikten så gick jag upp allt igen. Den berömda jo-jo effekten.

Jag var för otålig och ville ha snabbt och märkbart resultat. Sen föll jag förstås tillbaka i mina gamla invanda mönster och är tillbaka på samma vikt som tidigare.

Min man har bättre karaktär. Han går långsamt ner, 1 kilo i månaden och det syns verkligen på honom. Han har bara gjort små förändringar i sin livsstil och han har tålamod. Men tyvärr är det ju så att män har lättare att gå ner. Mer muskelmassa, annan förbränning.
 
Sv: Tjockistråden!

*KL*

Nu kör jag 5:2 sen i somras och trivs jättebra med det! Jag kan äta vad man vill(jag väljer oftare bättre mat nu), jag får mer energi, jag har minskat portionerna per automatik, är inte rädd för att vara hungrig och kroppen känns tajtare, men jag ser inga jätteras på vågen, men på kläderna känner jag stor skillnad!

Det där är jag nyfiken på. Jag är inte rädd för att vara hungrig, men jag blir helt yr och orkeslös när hungern sätter in. Riktigt yr alltså och jag börjar svettas och måste bara sätta mig ner. Men jag ska kanske läsa in mig på ämnet och prova igen. Får nog ta en dag när jag inte jobbar :sneaky:
 
Sv: Tjockistråden!

För mig hjälpte det mycket med längre uppvärmning och bättre andning under träningen. Andas djupt & lugnt med hela magen. Om jag redan har fått håll så brukar det hjälpa att sakta ner farten och bukandas rejält några minuter. Någon påstod att det hjälper att träna upp musklerna i bålen, ffa magmusklerna. Har du provat det gamla knepet med sten eller vattenflaska i handen? Hoppas det jag skrivit är till nån hjälp iallafall:)
 
Sv: Tjockistråden!

Tack, ska testa att värma upp bättre. Är nog dålig på det. Känner mej stressad att hinna innan lillan vaknar..
Ska oxå testa en sten. Bara för att :p
Jag tror att jag är duktig på att andas. Iaf tänker jag mkt på hur jag andas när jag tränar.
Gruvar mej iaf nu när jag sitter med kläderna på och ska bege mej ut. Är ju göörtrött som vanligt:cautious:
 
Sv: Tjockistråden!

Jag ville inte mobba ut henne, jag vill att hon tänker på sin framtoning eftersom jag tog väldigt illa vid mig. Men jag tänker inte diskutera frågan mer, eller svara på något gällande mitt val att använda mig av pulver för att gå ner. Däremot kan jag diskutera viktnedgång i övrigt, och framförallt peppa eftersom det var intentionen med tråden från start! :)

Fast ameo föreslog ju typ samma tillvägagångssätt som du kommer använda? Dvs att du ska använda påsarna som en kickstart och sen byta till bra matvanor. Hon trodde ju bara att du vecka efter vecka skulle gå på påsdieten och utvärdera en vecka i taget.

Och ärligt talat var hennes inlägg ingenting som jag tyckte var otrevligt. Att du reagerade så kraftigt beror nog mer på dig och eventuell känslig punkt än ameos faktiska inlägg..
 
Sv: Tjockistråden!

Jag brukar "lura" mig själv när jag ska ut och gå. Jag ska bara gå upp och vända vid den punkten. Jag vet innerst inne att när jag väl är där så går jag längre om jag bara har tid. Om inte så har jag iallafall gått lilla sträckan.
Jag är annars inne i den onda cirkeln. Jobbar mycket och har görkul, svårt att äta ordentligt då jobbet är oregelbundet och jag är för lat för att göra matlådor. Trött när jag kommer hem, sover för långa nätter för kroppen behöver vilan och jag gör bara precis det nödvändiga hemma. Att lägga till träning känns övermäktigt (säger jag och tittar på crosstrainern som står framför tvn).
Äter dock inte godis eller kolhydratstinna maträtter. Försöker åtminstone hålla vikten och inte gå upp mer.

Jag vet att motion gör att jag mår bättre men för att komma åt vikten krävs kostomläggning - så jag samlar mig för en LCHFomgång.
 
Sv: Tjockistråden!

tack wysiwyg, du har fattat vad jag menade!

Jag tror att de flesta av oss som bär runt på alldeles för många kilon har varit i fällan att vilja gå ner fort för att bli av med överlasten, för att det är så himla mycket som ska bort. Man vill se resultat direkt!
Det är så oerhört lätt att då kasta sig in i diverse dieter som gör att man förvisso kanske tappar vikt fort. Men är det någon av oss som aldrig har hört att långsam viktminskning är det bästa för ett långsiktigt varaktigt resultat? Förmodligen inte...
Jag tror inte på pepp och applåder vid snabb viktminskning, för jag tror inte på själva konceptet. Pepp är väl snarare vad man behöver när man har hamnat på en tröskel där man står stilla ett tag, för att orka ta sig vidare istället för att ge upp. Och applåder för att man gör så gott man kan...
*Kl

Nån här som tänkt röra på sej idag?
Jag!!
Jag kör förvisso minimalistiskt, men lite är bättre än inget i min värld...

Jag är glad att jag lyckats byta till mig en crosstrainer, för den kan jag ställa mig på "en låt eller två" när andan faller på. Jag trampar på ganska intensivt när jag väl står där, så jag kommer upp ordentligt i puls = borde vara betydligt bättre än en promenad på samma tid. Och jag kan avsluta precis exakt när kroppen säger ifrån, behöver inte släpa mig hem nånstans ifrån med värkande leder...
Heller 2-3 ggr 5 minuter/dag än inget alls, liksom.

Jag såg en dokumentär på tv, i våras tror jag, där nån snubbe testade lite olika saker och en av grejerna var att trampa hysteriskt intensivt på en motionscykel, jag tror det var 30 sekunder en gång om dagen. Han kunde göra det iklädd kostymen på kontoren för han hann inte bli svettig på den tiden - men det gjorde underverk på hans blodvärden.
Nån som vet vilket program jag syftar på?
 
Sv: Tjockistråden!

Har du fått på dig kläderna så är ju hälften gjort:) Tänk på vad skönt det är efteråt när träningen är gjord? Heja dig!
 
Sv: Tjockistråden!

Har du fått på dig kläderna så är ju hälften gjort:) Tänk på vad skönt det är efteråt när träningen är gjord? Heja dig!

Och det blev hela 20 minuter idag igen!! Men håll fick jag redan under uppvärmningenO_o:D. Men det va inte så illa så jag inte kunde fortsätta. Jag sprang ändå (i ösregn). Det märks att jag sprungit ett tag nu då 15 minuter va precis vad jag klarade av och då va det nästan så jag tuppade av. Nu klarade jag 20 minuter i bra hastighet samt att jag bröt med lite andra övningar 2-3 gånger varje varv..
 
Sv: Tjockistråden!

Jag!!
Jag kör förvisso minimalistiskt, men lite är bättre än inget i min värld...

Jag är glad att jag lyckats byta till mig en crosstrainer, för den kan jag ställa mig på "en låt eller två" när andan faller på. Jag trampar på ganska intensivt när jag väl står där, så jag kommer upp ordentligt i puls = borde vara betydligt bättre än en promenad på samma tid. Och jag kan avsluta precis exakt när kroppen säger ifrån, behöver inte släpa mig hem nånstans ifrån med värkande leder...
Heller 2-3 ggr 5 minuter/dag än inget alls, liksom.

Jag såg en dokumentär på tv, i våras tror jag, där nån snubbe testade lite olika saker och en av grejerna var att trampa hysteriskt intensivt på en motionscykel, jag tror det var 30 sekunder en gång om dagen. Han kunde göra det iklädd kostymen på kontoren för han hann inte bli svettig på den tiden - men det gjorde underverk på hans blodvärden.
Nån som vet vilket program jag syftar på?

Kämpa på :) En låt eller två är ju kanon. Jag har min undangömd då mina små barn klämmer sej på den annars. Dom tar just ingen hänsyn till att jag säger låt bli den eller till att dom kan göra illa varandra. Den är ju gööörspännande:D

Intressant om 30 sekunder gör skillnad. Ska se om jag kan googla nåt på det. Kanske jag kan gå i i skrubben och tok-kämpa då och då när ungarna är sysselsatta:p
 
Sv: Tjockistråden!

Det var vetenskapens värld och han visste att det räckte för honom efter att ha gjort ett dna-test. Det finns såna test för vanliga svenssons också. Det går på några tusenlappar men då får man veta vad man har för genetisk grund till vikten och hur mkt man måste kämpa för att vara normalviktig.
 
Sv: Tjockistråden!

Lite bredvid men ändå...

Någon som vet om det funkar att ha en crosstrainer i ett uthus? Mitt hus är skapligt minimalistiskt men jag har gott om plats i uthusen. Dessutom - där kan ingen se mig....

Jag har tänkt tanken mer än en gång. Skulle funka bra att bra gå ut dit och sedan gå in och duscha.
 
Sv: Tjockistråden!

det gör det säkert
den jag har bodde på logen i ett stall i flera månader innan den flyttade hit...
 
Sv: Tjockistråden!

Det funkar utmärkt att ha en crosstrainer i ett uthus:) Det har jag haft och det gick bra förutom när det var väldigt kallt utomhus!
 
Sv: Tjockistråden!

tack wysiwyg, du har fattat vad jag menade!


Jag tror inte på pepp och applåder vid snabb viktminskning, för jag tror inte på själva konceptet. Pepp är väl snarare vad man behöver när man har hamnat på en tröskel där man står stilla ett tag, för att orka ta sig vidare istället för att ge upp. Och applåder för att man gör så gott man kan...

Tråkigt att du kände dig tvungen att hårdlansera ditt tyckande i den här tråden, där det uttryckligen inte ombads. Du kunde inte ha startat en egen tråd om det istället för att göra så att mina viktminskningskompisar försvann? Jag reagerade inte på dina ursprungliga inlägg, men nu tycker även jag att det räcker. Det är vad du har uppnått med ditt skrivande. Inte någon hjälp i bantandet, utan att folk blir trötta och ledsna, trots att vissa faktiskt bevisligen klarat att gå ner snabbt och hålla vikten. Inte schysst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 576
Senast: tott
·
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
90 91 92
Svar
1 828
· Visningar
152 205
Senast: Sel
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 675
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp