Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, borrelia är verkligen inte att leka med. Det var troligtvis borrelia som utlöste min akuta hjärtmuskelinflammation i somras. Tack och lov för pencillin. Jag var också supertrött @ameo , men det berodde nog inte på penicillinet i sig utan en kombo av psykisk påfrestning (akuten, inläggning, "fel på hjärtat" osv) och blodtryckssänkande medicin.
Jo, jag vet att borrelia kan vara påfrestande.
I mitt fall är jag tveksam till om det är det enda problemet dock, av flera orsaker. Dels för att jag har haft liknande trötthet tidigare, om än inte lika lång tid. Dels för att tröttheten kom först efter behandlingen (mitt röda märke hade jag haft i flera månader, då jag inte för mitt liv kunde tro att det handlade om borrelia - finns nån tråd om det här på allmänt-sidan). Och sen har jag ju, som sagt, flera andra sjukdomar som hjälper till att spöka.

Jo, självklart kollar man upp vad som man kan kombinera också. :) jag pratade bara rent generellt. :)
Och jag säger rent generellt att man INTE ska laborera själv med naturmedel samtidigt som man söker läkare och äter läkemedel.
Det är långt ifrån självklart för alla att kolla upp eventuella interaktioner. Och det finns flera direkt olämpliga kombinationer, som många missar för att de tror att naturpreparat är "ofarliga" eftersom de kommer från naturen...
 
Dear tjockis-friends :D
Helgerna är över och för min del är det en bra tid på året att påbörja viktnedgång eftersom julmat består av typ 90% kötträtter och jag äter inte kött...
Jag har också börjat lägga in naturdiet-shake som mellanmål då och då, bättre med en sån än en bulle eller påse godis.
Kör på med mina intervaller på crosstrainern 1-3 ggr/vecka och på måndag börjar jag min bassängträning igen efter ett års uppehåll (av praktiska skäl, maken har jobbat borta 3 dgr/vecka nästan hela förra året och då kan jag inte vara borta på kvällen och träna).
Våg har jag fortfarande ingen.
Men det känns som att kläderna sitter lösare i alla fall... :up:
 
Jag började med 5:2 den 1/1. Målet är att gå ner 20kg (Har mer än slå att gå ner men brukar gå ut för hårt). Vägdag på fredagar.
Har fastedag idag och det gör helt okej trots kaosdag.
 
Kära tjockisvänner.

27/12 började jag min diet för att göra koloskopi 3/1.
2/1 innan jag började dricka laxermedlet vägde jag 96 kg på den inköpta vågen.

Det var vidrigt men jag kommer att få vara med ett bra tag till och då tänkte jag att varför inte ta tillvara på den här chansen.

Sagt och gjort. Jag började äta igen, men mindre portioner och bra saker. Stoppar inte in några extra saker i munnen och tack vare diabetesen undviker jag socker.

2/1 vägde jag 96 kg
14/1 vägde jag 93,25

Det är skönt att se resultat.

Plus att jag orkar mycket mer. Igår åkte jag skridskor med dottern i en timme. Idag ska vi till simhallen.
 
jag strävar på... :)
fast tyvärr hade jag migrän igår, när jag skulle inlett bassängträningen... :meh:
Träna hade jag nog klarat, migränen brukar lätta lite av att jag rör på mig. Men köra bil 2½ mil i mörker med migrän är inte att rekommendera. Jag blev tvungen att hämta sonen på fritids på eftermiddagen för maken blev försenad. Och jag kände att jag inte var någon helt lämplig bilförare... (då är det tur att man bor på landet på en väg som är tämligen lågtrafikerad, så man kan krypköra utan att vara ivägen för någon...)
 
Jag ligger kvar på vikten men min kropp har ändrat på sig. magen ser konstig ut.
Midjan har smalnat av men inte bröstkorgen och magen har fallit ner. fult som fan.
 
Men fyfan vad jag ser ut.

Det blir bättre! En annan är ju inte så fager heller, men vi kommer att nå målen! Så fort jag är frisk igen så ska jag se till att träna mer regelbundet och få in andra rutiner. Tids nog kommer förändringen för oss alla! Jag har gått ned 25 kg, visserligen för drygt ett år sedan och under ett par år, men tidigare så trodde jag ju aldrig att det skulle vara möjligt!
 
Tack, jag segar på. Det är så tålamodsprövande bara.

Det är ju det som är det värsta.. att det tar tid, när man egentligen vill kunna trycka på en knapp och så har allt förändrats.

Jag är mer sjuk idag.. skulle åka till ett par vänner i en annan stad på fredag men det känns ju sådär. Vet ju att det då blir alkohol och mitt immunförsvar klarar inte det nu, måste nog se till att bli helt frisk först.
 
Vaknar upp till en ny dag!
En dag där man kan välja att göra
smarta val för hälsan och framtiden.

Låt det ta tid

Det tar tid och varje dag måste vi vakna upp till en ny dag, huvudsaken är att vi då varje dag försöker att göra smarta val och inte upprepa gårdagens överätande, godisätande, skräpmatsätande eller vad det nu kan vara! Om man inte klarar det dag två, så försök igen dag tre. Snart kommer den långsiktiga förändringen, bara man försöker! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 758
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
87 88 89
Svar
1 765
· Visningar
145 239
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 075
Senast: Whoever
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp