Bukefalos 28 år!

Trädgården 2017 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man kan använda geologhammaren till mycket :angel:
Du menar att hon ska köpa en geologihammare istället för spade? Ja, det är säkert en tillgång i trädgården! :up: :D
@Mia_R :D men vad ska jag gräva med dååååå?! Min laptop kanske...

Om jag måste köpa en spade för det här är det nog det grövsta och mest överlagda fallet av Anfallande Blommor som inträffat.
På förvildade katter kan det funka med leverpastej, kanske samma sak med förvildade pioner? Testa och avlägg rapport. ;)
 
Så otroligt tråkigt med planer som går i stöpet. :( Hoppas att du hittar ett riktigt trevligt nytt boende som ersättning.

Väldigt trist, men stället jag kikade på igår går nog att få riktigt trivsamt med tid och hårt jobb så jag hoppas allt bara klaffar, så att jag kan slå ner mina bopålar för gott.

Nackdelen med att bo i mina trakter är att det ytterst sällan kommer ut lagom små hus och ännu mer sällan att läget är som jag vill ha det, men läget kan jag kompromissa lite med om potential finns.
 
Du menar att hon ska köpa en geologihammare istället för spade? Ja, det är säkert en tillgång i trädgården! :up: :D
På förvildade katter kan det funka med leverpastej, kanske samma sak med förvildade pioner? Testa och avlägg rapport. ;)
Jag inser nu vad det är meningen att jag ska ha i stora ryggsäckens hållare för ishackor. :idea:

Börjar bli orimligt nyfiken på vad det är för pioner egentligen.
Och om det finns fler roliga avstjälpningsplatser i närheten.
 
Du menar att hon ska köpa en geologihammare istället för spade? Ja, det är säkert en tillgång i trädgården! :up: :D
På förvildade katter kan det funka med leverpastej, kanske samma sak med förvildade pioner? Testa och avlägg rapport. ;)

Geologhammare, kära du, GEOLOGHAMMARE :p

Jag menade att man tager vad man haver och i mitt fall inkluderar det allra oftast en geologhammare när jag är ute i skogen :D

Provpåsar för sten/jordprover är eminenta att förvara svamp i också :up:
 
Har ni några tips på växter (inte typ Hosta eller funkia hellst) som funkar bra i skugga? Jorden är nog helt ok men just där är det otroligt stenigt så inget som behöver massa plats till rötterna.
 
Gullgröna? Nävor som är lämpliga för skugga?

Näva kanske man ska kolla upp. Min mamma försökte med nävor men dom trivdes inte där, här är det dock helt annorlunda jord. Hade varit bra med nåt som spred ut sig för det är inget rabatt som jag tror jag kommer lägga jättemycket tid på
 
Näva kanske man ska kolla upp. Min mamma försökte med nävor men dom trivdes inte där, här är det dock helt annorlunda jord. Hade varit bra med nåt som spred ut sig för det är inget rabatt som jag tror jag kommer lägga jättemycket tid på

Det finns ju nävor för praktiskt taget alla lägen så de är värda att kolla upp :)
 
Då är jag i dina trakter och jobbar nu, fy tusan så kallt det var igår! Helt horribelt. Har haft vinterjacka båda dagarna och såg snön från Kalmar på Nyhetsmorgon idag. Hu!! Tre ligare och mer sol idag men full vintermundering krävdes, förutom mössa.

Men trädgårdarna här är tusan på gång. Såg pioner som tagit sig i ett dike där folk slängt trädgårdsavfall. Får man gräva upp sånt? Är ju ingen vild växt och uppenbart ingen som ville ha dem. Är mitt emot lite villor så det lär inte vara en hemlis vad man gör i så fall. :angel: Har dock ingen spade...

Det har varit hemskt dom här dagarna!
I lördags låg jag och solade i bikini hela dagen och idag låg snön tung på backen på morgonen :confused::arghh:

Ang pionerna, fråga i husen, de kanske lånar ut ett grävdon av något slag :p
 
Finns det trädgårds- och odlingspoddar som jag har missat? :) Jag lyssnar på Två odlare emellan, Odla med P1 och Grönsakslandet, men jag vill ha mer!
 
Jag har också fått ett växthus!
Förvisso ett av mycket enkelt slag:

men det är ändå ett växthus! Så nu vet jag var mina tomatplantor ska bo i sommar!
Hur stora hinkar behövs för plantering av tomatplantor? Hur mycket utrymme vill de ha för fötterna? Förlåt, rötterna...
Tomater vill ha rymligt om fossingarna/rötterna, så jag skulle rekommendera murarbaljor.
 
Har ni några tips på växter (inte typ Hosta eller funkia hellst) som funkar bra i skugga? Jorden är nog helt ok men just där är det otroligt stenigt så inget som behöver massa plats till rötterna.
Har du kollat på Trädgårdstider? Ca 42 minuter in i programmet pratar de om sitt "stumpery" och vad de ska plantera där, kanske något som kan få lite tips där? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 081
Senast: Magiana
·
Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 490
Senast: Vallmo
·
Körning Jag börjar faktiskt vara orolig då jag hör så mycket konstiga historier. Jag har en 2-åring som jag tömkört en hel del och han har gått...
Svar
11
· Visningar
1 162
Senast: a_c72
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp