Bukefalos 28 år!

Niyama

Trådstartare
Deltagarlista
cirkus
Lenis
Mammas
quarter4ever
Gabby_Ossi
Mistimed
Snurrfian
fio
bollen__
Derring-Do
hemlig
Hedinn
Idahoe
Ferrari

Goda roller
*Givmild siare – siar natt 1 (nattDL), därefter ger hen bort sian varje dag (dagDL). Sian får ej ges till samma person två dagar i rad.
*Ängel – kan varje natt skydda en spelare (nattDL). Immun mot självmordsbombaren.
*Givmilda siarens ättling - om siaren dör tar ättlingen över siarens roll, första natten får ättlingen sia men därefter har den bara en sia att ge bort varannan natt. (Dvs precis som givmilda siaren men bara varannan natt.)
*Röstfifflare – kan varje dag avlägga en extra röst, pm:as till LL (dagDL).
*Borgmästare – om det blir oavgjort i en röstning, har borgmästaren utslagsröst, och lotten faller på den deltagare borgmästaren röstat på. Har borgmästaren inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning. Vid ett tillfälle kan borgmästaren avlägga en extra röst, som då pm:as till LL (dagDL).
*Välsignad – är skyddad mot en ulvattack.
*Bybor - förvirrade stackare utan extra förmågor.

Åskådare
Alla goda som dör kommer till åskådarlyan. De får full spioninfo varje natt och ska så snart som möjligt, senast till dag DL, välja ut en rad som skickas till en spelare. Raden skickas vidare direkt åskådarna gjort sitt val och jag hunnit se det. Om ingen god dör första dygnet når ändå spioninfon fram till åskådarlyan, så den finns där och väntar på en första mottagare (men någon rad delas förstås inte ut). Raden får inte delas ut till samma spelare två dagar i rad.

Onda roller
Ulvar
Psykopat - ingår i lyan, om denna lynchas drar den med sig en slumpvis vald god (LL lottar).
Självmordsbombaren - Ingår i lyan. Kan vid sin död ta med sig en annan deltagare och kan när som helst välja att dö. PM:ar sitt val innan sin död, annars går den döden tillmötes ensam.

Ulvarnas hyss
Ulvarna kan vid två tillfällen tjuvkika på en spionrad (LL lottar, vem ulvarna käkar tas bort) och vid två tillfällen välja att trolla en spelare så hen måste rösta så som ulvarna vill (den trollade får inte hinta om att den blivit trollad). Meddelar LL innan nattDL (gäller båda sakerna). (Obs! Trollningen får användas även i avgörande lynch.)

Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det).
*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg. Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Myrten". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget).
*Ulvarna vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
*Efter två missade röstningar kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på.
*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.

Ni får gärna pm:a om ni har frågor eller åsikter om någon roll eller fördelning. Om ni tycker att jag tänkt galet eller om ni tycker att någon hintar.
 
försten!!! :D att hitta leken dock inte att få roll och nu är det sängdags inom snart, hinner nog dock kolla lite till innan, och massa jobb imorgon ;)
Så ingen efterlyser mig bara för att.....
 
Andren!

Jag kommer ha lite knepigt med tid imorgon - ska på middag till mina föräldrar.
Har inte fått roll än och konstaterar att det är många roller!
 
Hittat hit!
Och funderar på vad i all världen jag har gett mig in på, hur 17 ska man kunna hålla koll på så många roller? :nailbiting: men kul!
Sova nu men återkommer imorgon!
 
för att vara en LL som ofta säger att den vill ha en enkel lek så har @Niyama snott ihop något som är långt ifrån enkelt - men jag uppskattar ju sådant så jag klagar inte :D:up:
 
Det känns som om lyan har starka kort iom att det finns två roller som också drar med sig en god plus att de kan göra hyss. Samtidigt så har goda starka kort med åskådarlyan som snabbt kommer kunna påverka leken.

jag vågar mig inte på att ens försöka gissa fördelningen

(fortfarande ingen roll)
 
Hittat hit, jobbar dag imorgon, kommer ha tid med leken en liten stund efteråt men kommer sen sitta i bilen på kvällen så varnar för dålig aktivitet imorgon.
 
Det känns som om lyan har starka kort iom att det finns två roller som också drar med sig en god plus att de kan göra hyss. Samtidigt så har goda starka kort med åskådarlyan som snabbt kommer kunna påverka leken.

jag vågar mig inte på att ens försöka gissa fördelningen

(fortfarande ingen roll)
agree . och har inte heller fått nån roll - än
 
14 deltagare.
6 namngivna goda roller
Två namngivna ulvar
Det ger 6 st roller till, fördelat på bybor och ulvar.
Om man ska räkna på 14/3 ger det 4,6 - så 4-5 ulvar borde det väl rimligen vara. I värsta (bästa?) fall 6.

Inte fått min roll än ;)
 
14 deltagare.
6 namngivna goda roller
Två namngivna ulvar
Det ger 6 st roller till, fördelat på bybor och ulvar.
Om man ska räkna på 14/3 ger det 4,6 - så 4-5 ulvar borde det väl rimligen vara. I värsta (bästa?) fall 6.

Inte fått min roll än ;)
nää det går ju inte när två ulvar har roller som kan dra med sig en god`? eller?
och förtydligande : vadå bästa fall 6? :rofl::rofl:
det är nog tur att rollerma inte är ute än :D
 
eller ja lite kortfattat
om två ulvar ( psykopat och självmordsbombare kan dra med sig en god när de dör så är det orimligt att räkna med 1/3 av lekdeltagarna från början som onda) :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 944
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 299
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 631
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 157
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp