Bukefalos 28 år!

Med tanke på att cirkus drog igång mot Hedinn ikväll så känns hon trygg att hålla som god.
Art tycker jag också har vettiga tankar.

Karamell placerar jag som ulv i nuläget. Har inte sett nåt som tyder på ärligt grävande tycker jag.
Vill hellre hålla Ceta som god då, men tycks vara ensam om det :confused:.


Jag har inte kollat på antal deltagare på ett tag och kan inte räkna enklaste matte utan panik, så nej ingen konstig fundering tycker jag.
Ärligt grävande? Har du läst tråden :confused:?
 
Med tanke på att cirkus drog igång mot Hedinn ikväll så känns hon trygg att hålla som god.
Art tycker jag också har vettiga tankar.

Karamell placerar jag som ulv i nuläget. Har inte sett nåt som tyder på ärligt grävande tycker jag.
Vill hellre hålla Ceta som god då, men tycks vara ensam om det :confused:.


Jag har inte kollat på antal deltagare på ett tag och kan inte räkna enklaste matte utan panik, så nej ingen konstig fundering tycker jag.

Jo jag tycker att Karamell har jobbat på som tusan idag och kommit med många bra reflektioner. Bland att GA pekat ut ett antal spelare som jag tror är goda - helt enkelt för att förtydliga att hon (GA) var ledare. Smart reflektion som jag inte tror en ulv skulle gjort offentlig.

Jag tror att Hedinn la sin röst på Ceta idag för att om möjligt skaffa sig ett alibi.

Jag reagerade ganska tidigt på Ceta och att hon var slarvig när hon läste och gjorde lite väl grova missar bland annat Elos hela teoriinlägg - förklaringen var mobilspel osv - men jag undrar om hon inte har en lya att ha koll på också. Om hon är god så tror jag inte att hon är bybo utan har en annan roll. Efter ditt utspel igår så tror jag att jag har fyllt i alla bybor som rimligen borde vara kvar.

Hurrudu @Artline varför tror du att Ceta röstade på LenaH i DL3? Kan det varit ett litet alibiförsök? Både GA och Hedinn röstade sen på Elo, jag undrar varför när GA ändå var rökt
 
Jo jag tycker att Karamell har jobbat på som tusan idag och kommit med många bra reflektioner. Bland att GA pekat ut ett antal spelare som jag tror är goda - helt enkelt för att förtydliga att hon (GA) var ledare. Smart reflektion som jag inte tror en ulv skulle gjort offentlig.

Jag tror att Hedinn la sin röst på Ceta idag för att om möjligt skaffa sig ett alibi.

Jag reagerade ganska tidigt på Ceta och att hon var slarvig när hon läste och gjorde lite väl grova missar bland annat Elos hela teoriinlägg - förklaringen var mobilspel osv - men jag undrar om hon inte har en lya att ha koll på också. Om hon är god så tror jag inte att hon är bybo utan har en annan roll. Efter ditt utspel igår så tror jag att jag har fyllt i alla bybor som rimligen borde vara kvar.

Hurrudu @Artline varför tror du att Ceta röstade på LenaH i DL3? Kan det varit ett litet alibiförsök? Både GA och Hedinn röstade sen på Elo, jag undrar varför när GA ändå var rökt
Japp jag tror Ceta alibiröstade.


Problemet med denna leken är att ingen är jätte skum förutom hemlig möjligtvis. Men jag tror inte att hon hade varit så skum om hon hade varit ulv. Tänker alltså på hennes karamell misstanke. Hade hemlig varit ulv så hade hon nog prioriterat att rädda sig själv framför en kollega. Så jag tror hemlig är god trots skumhet.

Jag tror att lyan haft otur med tidsbrist.
 
Det är inte alltid bra att det går för bra, gör då är det lätt att man slappnar av och blir mindre vaksam. Så var det också här, och det är ingen vacker syn som möter dom på morgonen.

Cirkus var bybo

Dubbellynch ikväll, DagDL 21.30
Kan ske tidigare om alla vill.
 
Oavsett så tror jag ändå på Lena som tredje ulven.

Hemlig kändes som en desperat god så jag tror inte att hon är ulv.

Lobelia tror jag har en annan roll om man ska se på hennes teorier. Jag tror inte Lena har den rollen.


Elo känns mest som en nybörjar god som kämpar med att teoria och sätta ord på det hon tänker och jag tror inte att GA hade röstat på henne om Elo varit ulv.


Karamelldrottningen tycker jag har kommit igång nu idag och teoriar på bra sätt.

Jag står fast vid det här inlägget.
 
Jag tror Lena och Ceta är de två kvarvarande ulvarna. Jag tror inte att jag kommer ändra mig så jag kan lika gärna rösta nu.

Lena ville igår ha hemlig som den tredje ulven. Jag tycker det är ett typiskt ulvsätt att försöka sprids misstankar mot den som är lättast att få ut. Jag tror också att Lena trodde Q var vargen i DL 2.

Artline röstar på Lena.

jag är mer osäker på Ceta men jag tror hon är en nybörjarulv som har tyckt att det varit svårt att luras. I GA lynchen så valde hon att inte ta ställning så jag tror hon istället valde att alibirösta.

Artline röstar på Ceta.
 
Jag tror Lena och Ceta är de två kvarvarande ulvarna. Jag tror inte att jag kommer ändra mig så jag kan lika gärna rösta nu.

Lena ville igår ha hemlig som den tredje ulven. Jag tycker det är ett typiskt ulvsätt att försöka sprids misstankar mot den som är lättast att få ut. Jag tror också att Lena trodde Q var vargen i DL 2.

Artline röstar på Lena.

jag är mer osäker på Ceta men jag tror hon är en nybörjarulv som har tyckt att det varit svårt att luras. I GA lynchen så valde hon att inte ta ställning så jag tror hon istället valde att alibirösta.

Artline röstar på Ceta.
Bra idé med dubbellynch! :up:
Leken har pågått tillräckligt länge för mig nu och jag är för trött för att uppbåda mer energi för den. :)

Jag kan dock bemöta dina misstankar med att @hemlig är den enda hos mig som jag inte pusslat in på en god roll vilket gör att hon för mig är det enda alternativet, @Ceta bör vara ulv för det finns ingen annan kvar.

Jag trodde inte q var ledarvargen i DL2 utan jag trodde att hon hade snappat upp cirkus som god med någon form av info, först trodde jag att q var ulv som spelade just så följsamt men sen blev det för crazy tom för att vara q och då klarnade det väl inte helt men tillräckligt för att jag inte skulle vilja rösta där.

För att förtydliga det ovan, när cirkus la röst på mig så tyckte jag det var märkligt och med märklig motivering och när q följde tyckte jag att det var ulv som tog chansen att framstå som följsam god. När sen cirkus ändrade och q följde med tyckte jag det var ännu skummare tills det blev just FÖR skumt och blev då rädd att hon var ängel med spioninfo och "panik"-ändrade, tyvärr för sent.

Jag måste erkänna att jag inte riktigt hängt med igår och jag är verkligen apjävla trött så:

LenaH röstar på ceta

LenaH röstar på hemlig
 
Jag mår fortfarande kass, så ber om ursäkt i förväg för dåligt motiverade röster.

I mina ögon är Lena mest misstänkt, och jag röstade ju på henne redan i DL2. Hon har spelat mystiskt hela rundan och det känns som att hon medvetet förvillat många av oss!

Ceta röstar på LenaH

Utöver det håller jag med om att Hemlig varit lite fram och tillbaka under leken. Uteslutningsmässigt blir hon den sista ulven i lyan.

Ceta röstar på Hemlig
 
Jag mår fortfarande kass, så ber om ursäkt i förväg för dåligt motiverade röster.

I mina ögon är Lena mest misstänkt, och jag röstade ju på henne redan i DL2. Hon har spelat mystiskt hela rundan och det känns som att hon medvetet förvillat många av oss!

Ceta röstar på LenaH

Utöver det håller jag med om att Hemlig varit lite fram och tillbaka under leken. Uteslutningsmässigt blir hon den sista ulven i lyan.

Ceta röstar på Hemlig


Jag tycker motiveringen är bra och att du skött dig bra genom leken. Jag hoppas du vill vara med och leka fler gånger.
 
Jag tycker mig ju förstå att Art är god, så jag väljer att följa hennes röst.


Hemlig röstar på LenaH
Hemlig röstar på Ceta


Cirkus var god och gav i sitt sista inlägg motivering för mig att även karamell tycks vara god. Det lämnar LenaH och Ceta som de sista ulvarna. Dessutom försöker de sprida misstankar mot mig och det är för att de vet att jag är förvirrad och lätt att misstänka som ulv. Därav att de även sparat på mig som käk. För jag har svårt tro att ängeln skyddat mig :p.
 
Lobelia röstar på LenaH

Jag har misstänkt henne en tid, dels för den skmma andralynchen och så utifrån hur hon röstat och teoriat. Dessutom verkar hon som en uppgiven ulv som givit upp.



Lobelia röstar på Ceta

Här är jag mindre säker men vill samla rösterna,. Men uteslutningsmetoden säger att ulven bör vara någon av de jag inte är tämligen säker på att de är goda.
 
DL4
Artline röstar på LenaH och Ceta
LenaH röstar på Ceta och hemlig
Ceta röstar på LenaH och hemlig
Hemlig röstar på LenaH och Ceta
Lobelia röstar på LenaH och Ceta

LenaH 4
Ceta 4
Hemlig 2
 
Karamelldrottningen röstar på LenaH då hon verkar ha gett upp och inte längre ids förklara sin teori. Dessutom har hon -spelet igenom gjort märkliga saker - och iofs mindre märkliga. Men sammantaget är det troligt att LenaH är ond.

karamelldrottningen röstar även på Ceta då jag misstänker att Ceta sitter i lyan tillsammans med Lena dådå. Cetas första (?) lek och att då behöva vara ond blir liksom extra knepigt.

Väljer att följa Artlines röstning då jag är 99,5 % säker på hennes roll i leken 🐸
 
DL4
Artline röstar på LenaH och Ceta
LenaH röstar på Ceta och hemlig
Ceta röstar på LenaH och hemlig
Hemlig röstar på LenaH och Ceta
Lobelia röstar på LenaH och Ceta
Karamelldrottningen röstar på LenaH och Ceta

LenaH 5
Ceta 5
Hemlig 2
 
Nu blev det ju jätteläskigt ju.

Har gjort annat under dagen, ska läsa igenom så snabbt som möjligt.
 
Elo röstar på LenaH och Ceta

Dels för att samla rösterna och dels utifrån hur de röstat tidigare.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 619
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 535
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 202
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 059
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp