Bukefalos 28 år!

Fast samtidigt, vet goda lyan vilka som är goda och onda? Eller kan dom råka skicka spioninfo till en ulv?
Det har jag svårt att tro att de gör. Iaf efter den första dagen. Då borde ängeln vara mottagare förutsatt att ängeln skyddade sig själv första natten
Däremot igår finns det ju risk att de skickat till en ulv då de inte får skicka till samma mottagare två dagar i följd. Men är man osäker på vilka som är goda skickar man ju enkelt raden ulvarna käkar ....istället för ängeln skyddar.
 
Ja och nej säger jag.
Om man har snöat in på nån man tycker är skum så är det sjukt svårt att se något annat och det är så jag uppfattat att det var för henne i DL2. Men jag vet inte - det är väl också min permanenta misstänksamhet mot Q som gör att hon lätt hade kunnat låtsas vara ängel.
Det gäller liksom alla och inte bara ängeln.

Och jag är inte på något vis säker på MikaTela. Det är mer att det var någon jag hade något på som är skumt. Jag var misstänksam mot Art också men efter attt ha pressat lite där beslutade jag att inte hoppa på tåget, något i hennes sätt att svara fick mig att tro att hon faktiskt var god, men det var inget jag kunde peka på utan mer en känsla som visade sig vara rätt.
 
LL vill också uppmana alla deltagare att tänka på reglerna ang outning av roller och att kanske diskutera lite mindre tydligt om vem som har vilken (god) roll :)
 
Det har jag svårt att tro att de gör. Iaf efter den första dagen. Då borde ängeln vara mottagare förutsatt att ängeln skyddade sig själv första natten
Däremot igår finns det ju risk att de skickat till en ulv då de inte får skicka till samma mottagare två dagar i följd. Men är man osäker på vilka som är goda skickar man ju enkelt raden ulvarna käkar ....istället för ängeln skyddar.
Alltså jag tror nog att goda lyan skulle kunna chansa även när de inte är säkra, sen så finns det ju inte så mycket spioninfo kvar så det kan vara svårt för dem att få bra koll
 
Ja och nej säger jag.
Om man har snöat in på nån man tycker är skum så är det sjukt svårt att se något annat och det är så jag uppfattat att det var för henne i DL2. Men jag vet inte - det är väl också min permanenta misstänksamhet mot Q som gör att hon lätt hade kunnat låtsas vara ängel.


Snöa in går ju att göra oavsett roll så jag har svårt att se att det i sig tyder på någon specifik roll. Möjligtvis sättet som det snöas in på.

Låtsas ha en roll som en inte har kan ju både goda och onda göra
 
DL 1
17:43 cirkus röstar på LenaH
19:09 Artline röstar på hemlig
19:37 Emtherlia röstar på Niyama
20:46 Ceta röstar på Artline
21.11 MikaTela röstar på ceta
21.12 qitis röstar på Emtherlia
21.17 hemlig röstar på Artline
21.23 Niyama röstar på MikaTela
21.23 Lobelia röstar på Breaktown
21.28 Breaktown röstar på LenaH
21.30 LenaH röstar på Emtherlia

LenaH bybo

Ceta brevbärare


DL2
17.22 hemlig röstar på breaktown
18.40 qitis röstar på breaktown
19.29 emtherlia röstar på hemlig
19.53 Mikatela röstar på breaktown
20:09 Artline röstar på Lobelia
20:2? Blacksmithfarm röstar på Artline
20:37 cirkus röstar på MikaTela
20.51 Lobelia röstar på breaktown
20.58 Niyama röstar på breaktown
21.28 breaktown röstar på hemlig

Breaktown, psykopat
Hemlig, siare
Emtherlia bybo


Dl 3

15.32 cirkus röstar på Artline
16.29 Blacksmithfarm röstar på Artline
18.32 MikaTela röstar på Artline
20.39 Lobelia röstar på MikaTela
21.24 Glömmerallt röstar på lobelia
21.24 Qitis röstar på cirkus
21.28 Niyama röstar på MikaTela
21.29 Artline röstar på cirkus

Artline bybo


Försöker få ner lite tankar så det finns ifall jag inte är kvar efter dl

En tanke är att Niyama och Mikatela inte borde sitta i lyan ihop
niyama känns kanske mer åt det onda hållet av de två -men inte säkert
Men har en tanke att om Mikatela är god så ville niyama i så fall om hon är ond ställa två goda mot varandra. Och då ligger cirkus lite risigt till att vara ulv hon med
Niyamas röst igår känns som att till varje pris förhindra att ingen av cirkus eller lobelia ska kunna komma att ställas mot artline ?

Lobelia känns skum hon också , en av mina potentiella ulvar hon med baserat på röstningen och ffa gårdagens Lynch av Artline

glömmerallt är väldigt svår att placera iom att hon kom in i leken vid dl2 precis då tiden för röstning närmade sitt slut
Har ändock en del tankar som sammanfaller med mina så just nu inte i min lya (den är annars väldigt full! Typ. Alla utom jag är i den :p )

Blacksmithfarm känns skum. En av mina potentiella ulvar hon med. Missade första dl. Efterröstade på mig. Ingen imponerande röstrad heller.

Så svår lek denna gången tycker jag! Alla känns i varierande grad skumma och kan vara i lyan
Kan du utveckla biten om lobelia?
 
DL 1
17:43 cirkus röstar på LenaH
19:09 Artline röstar på hemlig
19:37 Emtherlia röstar på Niyama
20:46 Ceta röstar på Artline
21.11 MikaTela röstar på ceta
21.12 qitis röstar på Emtherlia
21.17 hemlig röstar på Artline
21.23 Niyama röstar på MikaTela
21.23 Lobelia röstar på Breaktown
21.28 Breaktown röstar på LenaH
21.30 LenaH röstar på Emtherlia

LenaH bybo

Ceta brevbärare


DL2
17.22 hemlig röstar på breaktown
18.40 qitis röstar på breaktown
19.29 emtherlia röstar på hemlig
19.53 Mikatela röstar på breaktown
20:09 Artline röstar på Lobelia
20:2? Blacksmithfarm röstar på Artline
20:37 cirkus röstar på MikaTela
20.51 Lobelia röstar på breaktown
20.58 Niyama röstar på breaktown
21.28 breaktown röstar på hemlig

Breaktown, psykopat
Hemlig, siare
Emtherlia bybo


Dl 3

15.32 cirkus röstar på Artline
16.29 Blacksmithfarm röstar på Artline
18.32 MikaTela röstar på Artline
20.39 Lobelia röstar på MikaTela
21.24 Glömmerallt röstar på lobelia
21.24 Qitis röstar på cirkus
21.28 Niyama röstar på MikaTela
21.29 Artline röstar på cirkus

Artline bybo
Okej, skönt att käket misslyckades, tyvärr känner jag mig nog lika lost som inatt...

Jag försöker bestämma mig för om jag tror att MikaTela s vändning tyder på en god som räknat ut /gissat vad som kan ha hänt i kulisserna, eller en ond som gjort detsamma...

Känner också att jag vill titta närmare på cirkus, för jag vet inte alls vart jag har henne denna leken...
 
Jag undrar också @qitis

Du baserar att jag känns skum på att jag röstade på @MikaTela och inte var med och lynchade @Artline, vad är det som är skumt i det?

Min tanke var att du om du är ulv skulle kunna lägga upp en annan god som artline skulle känna sig ”tvingad” att rösta på för att rädda sig själv ? Artline skulle nog åka och då har inte du röstat där utan kan fortsätta misstänka Mikatela som också hade flera misstankar på sig?
Allt detta förutsatt att Mikatela är god -vilket jag inte vet. Men har noterat en annan aktivitet och sätt att delta i denna leken från henne mot i förra då hon var ulv. Nu har hon själv skrivit att det är olika förutsättningar pga jobb och mobil versus dator i de två lekarna. Så kanske har det inget med saken att göra

Någonstans måste vi ju börja nysta efter ev ulv och då får man börja skriva funderingar och olika tankebanor. Svar (eller icke -svar )från de som är misstänkta kan ju faktiskt ge något.
 
Det är intressant. Jag tror ulvarna tidigt anade att break var siad och att ulvarna definitivt använde Breaktown för att få ut mig.

Vi får se när jag orkar gå igenom leken. Denna lynchen lär ge en hel del att analysera sen.

Enligt Q så står det 5-3. Lynchas jag då blir det 4-3. Då får man hoppas att ängeln skyddar rätt.

Ulvarna utnyttjar givetvis teorin om att Breaktown räddade mig i första dl. En utmärkt teori för att få ut en god.

Tycker nog att bsf och MikaTela var snabba med den teorin. Om det gör dem till ulvar vet jag inte. Då känns kanske cirkus mer skum.
Läste lite av artlines inlägg och tänkte att det vore intressant att dubbelkolla när det här med räddning av artline kom upp... verkar som om jag var tidig med att fundera kring det...
DL 1
17:43 cirkus röstar på LenaH
19:09 Artline röstar på hemlig
19:37 Emtherlia röstar på Niyama
20:46 Ceta röstar på Arline
21.11 MikaTela röstar på ceta
21.12 qitis röstar på Emtherlia
21.17 hemlig röstar på Artline
21.23 Niyama röstar på MikaTela
21.23 Lobelia röstar på Breaktown
21.28 breaktown röstar på LenaH
21.30 LenaH röstar på emtherlia




Så...

LenaH åkte. Iom hennes roll är det inte konstigt att hon inte räddade sig.
Frågan är om det säger ngt om emtherlia eller Artline?
Den enda möjliga räddningsrösten är Breaktown s röst på lenah, som lägger de tre till lottning.
Vill isf tro att om E eller A är ulv så bör de inte vara psykopat, kanske?
Det känns ju inte troligt att båda skulle vara ulvar, rent statistiskt iaf men lyan kan ha haft otur såklart...
Vilket såklart kan se skumt ut såhär.inefterhand...


Missade att citera gemligs röst, men fick med q's iaf.
Qitis röstar på breaktown

Med stöd i gårdagens röstning att hon la en andra röst på LenaH (som var bevisligen god ) och inte på Artline som hade två röster redan.
Artline vet vi inte status på än dock.
men är artline god så blev det två goda uppe till avgörande (detta utan beaktande av LenaH s andra röst på Emtherlia )
Misstänker i så fall (om artline är god ) att lyan tänkte att LenaH kommer vilja lägga sin röst där för att rädda sig.
Och sedan kommer MikaTela.
Får en känsla att qitis kommer in med mer info än hon tidigare haft.
Från rätt låg profil till all in på breaktown med att hon röstade på en god och vi vet inte statusen på artline.
Känns som hon är så säker på sin sak att hon inte riktigt ger sig in och granskar övriga just nu.

Med detta i beaktning tillsammans med mina tidigare uppmärksammande som bland annat att hon röstade på LenaH med Artlines uttryck som motivering.

MikaTela röstar på Breaktown
Här nämner MikaTela inte hemligs röst. Hon skriver att hon log skulle ha räknat ut hemligs roll senare om hon inte dragits med av psykopaten.
Kanske, eller så väljer hon att bara lita på en spelare, för att inte råka hjälpa goda att peka ut fler? Om hon sitter i lyan?

Tar med min röst med.
Okej. Så om Breaktown skyddar ngn är det Artline, eftersom rösten på emtherlia kom efter breaks. Hennes röst på Lobelia ikväll sticker ut. Hon tror att det kanske finns info om break men väljer att lägga en random röst istället för att ta ställning där.

Så, jag väljer att rösta på Artline för jag tror att hennes val att inte ta ställning kan bero på att hon sitter i lykan med break.

Blacksmithfarm röstar på Artline
Tyckte det kändes rimligt, men nu vet vi att jag hade fel...


Nu när jag läser om det så känns det som att detta kan vara en lyamedlem som försöker så tvivel?
Min reflektion just nu är att det är alldeles för många som glider under radarn. Håller med Artline om att det visst kan se ut som om det finns info om Breaktown men samtidigt så kan ffa q vara en sån som kan låtsas ha info. Det kan vara för att styra bort blickar eller så är det för att luras eller så är hon genuin. Så att Break har fått tre röster redan känna inte helt bekvämt tycker jag eftersom en av de allra lurigaste är med på det tåget. Jag kan tycka att MikaTela som ändå haft en hel del egna tankar hakar på lite väl lätt i vad som kan bli ett drev. Det är där ulvarna gömmer sig tänker jag oavsett om det är en god eller ulv som är uppe för lynch. Samtidigt så röstar bsf och Artline udda på varsin spelare - även det är ju förfan ulvigt, där bsfs teori är att Artline inte vill ta ställning, är det i själva verket bsf som inte vill ta ställning? Lite samma grej liksom. Precis om hemligs motivering på Break - där hon pekar på samma fenomen som hon själv gjort.

cirkus röstar på MikaTela
pga hon följer två röster lite för lätt och börjar peka mot ett drev och inte är kritisk till q som jag inte litar en sekund på. Antingen en ulv som är nöjd med att få ut en god eller en ulv som inte vill sticka ut i ett drev. Men ffa inte reflekterar över qs lur-förmåga och i så fall känns både q och hemlig inte så genuina

Hmmm...
 
Min tanke var att du om du är ulv skulle kunna lägga upp en annan god som artline skulle känna sig ”tvingad” att rösta på för att rädda sig själv ? Artline skulle nog åka och då har inte du röstat där utan kan fortsätta misstänka Mikatela som också hade flera misstankar på sig?
Allt detta förutsatt att Mikatela är god -vilket jag inte vet. Men har noterat en annan aktivitet och sätt att delta i denna leken från henne mot i förra då hon var ulv. Nu har hon själv skrivit att det är olika förutsättningar pga jobb och mobil versus dator i de två lekarna. Så kanske har det inget med saken att göra

Någonstans måste vi ju börja nysta efter ev ulv och då får man börja skriva funderingar och olika tankebanor. Svar (eller icke -svar )från de som är misstänkta kan ju faktiskt ge något.
Är det inte väl långsökt? Enligt den teorin är alla som inte följer ett drev potentiella lyakandidater och i det här fallet så krävdes dessutom en andra röst innan det kunde vara aktuellt? Utifrån det du skrev verkar jag dessutom mer misstänkt än den som verkligen gav Art chansen att försvara sig, Niyama som och lade andrarösten, men du menar kanske att vi sitter i lyan tillsammans? Nu kom den såpass sent att art kanske inte såg det och hade chans att reagera så i så fall var det inte så smart plan. Det är väldigt mycket om och men här.


Jag var inte med i förra leken så jag kan inte jämföra med hur MikaTela skrev då och din roll har jag inte koll på även om det lutar åt god med viss reservation för att du kanske spelar god så litar jag inte ett ögonblick på dig.
 
Är det inte väl långsökt? Enligt den teorin är alla som inte följer ett drev potentiella lyakandidater och i det här fallet så krävdes dessutom en andra röst innan det kunde vara aktuellt? Utifrån det du skrev verkar jag dessutom mer misstänkt än den som verkligen gav Art chansen att försvara sig, Niyama som och lade andrarösten, men du menar kanske att vi sitter i lyan tillsammans? Nu kom den såpass sent att art kanske inte såg det och hade chans att reagera så i så fall var det inte så smart plan. Det är väldigt mycket om och men här.


Jag var inte med i förra leken så jag kan inte jämföra med hur MikaTela skrev då och din roll har jag inte koll på även om det lutar åt god med viss reservation för att du kanske spelar god så litar jag inte ett ögonblick på dig.
Ja jag är misstänksam mot niyama. Tycker hon håller sig i bakgrunden väl mycket.

Jag tänker på dl1. Då var det tre goda det stod emellan. Så ulvarna kände sig nog rätt säkra. Tror det kan vara en strategi från deras sida helt enkelt att få det till att stå mellan 2 goda eller fler. Då tvingas ju någon rädda sig och blir i sin tur misstänkt för det. Och ulvarna tassar med.
menar inte till dig speciellt @Lobelia utan som en allmän reflektion.


idag fyller min äldste son 18 år 🥳 Så kommer inte kunna vara inne så mycket på ett tag. Har försökt visa mina tankar tidigare idag så det ska finnas något att gå på
 
Ja jag är misstänksam mot niyama. Tycker hon håller sig i bakgrunden väl mycket.

Jag tänker på dl1. Då var det tre goda det stod emellan. Så ulvarna kände sig nog rätt säkra. Tror det kan vara en strategi från deras sida helt enkelt att få det till att stå mellan 2 goda eller fler. Då tvingas ju någon rädda sig och blir i sin tur misstänkt för det. Och ulvarna tassar med.
menar inte till dig speciellt @Lobelia utan som en allmän reflektion.


idag fyller min äldste son 18 år 🥳 Så kommer inte kunna vara inne så mycket på ett tag. Har försökt visa mina tankar tidigare idag så det ska finnas något att gå på
Alltså, att vara misstänksam mot alla det begriper jag, men att basera det på att man inte följer ett drev utan lägger första uddarösten känns skumt. Vad är skumt i det? Hade du inte misstänkt mig om jag följt drevet?
 
Läste lite av artlines inlägg och tänkte att det vore intressant att dubbelkolla när det här med räddning av artline kom upp... verkar som om jag var tidig med att fundera kring det...

Vilket såklart kan se skumt ut såhär.inefterhand...


Missade att citera gemligs röst, men fick med q's iaf.

Och sedan kommer MikaTela.

Här nämner MikaTela inte hemligs röst. Hon skriver att hon log skulle ha räknat ut hemligs roll senare om hon inte dragits med av psykopaten.
Kanske, eller så väljer hon att bara lita på en spelare, för att inte råka hjälpa goda att peka ut fler? Om hon sitter i lyan?

Tar med min röst med.

Tyckte det kändes rimligt, men nu vet vi att jag hade fel...


Nu när jag läser om det så känns det som att detta kan vara en lyamedlem som försöker så tvivel?


Hmmm...
Måste rösta nu, vet inte hur mycket jag kommer kunna följa leken ikväll, tyvärr. .

Blacksmithfarm röstar på cirkus
För att det känns som att hon försöker så tvivel snarare än leta onda. Rösten på MikaTela i dl 2 sticker ut, bl.a. som ett försök att förvirra för goda. Kanske är MT god, kanske är de båda onda. Jag vet inte...
 
niyama känns kanske mer åt det onda hållet av de två -men inte säkert
Men har en tanke att om Mikatela är god så ville niyama i så fall om hon är ond ställa två goda mot varandra. Och då ligger cirkus lite risigt till att vara ulv hon med
Niyamas röst igår känns som att till varje pris förhindra att ingen av cirkus eller lobelia ska kunna komma att ställas mot artline ?
Till varje pris förhindra? Jag var väl ganska tydlig med redan efter förra dl att jag är mest misstänksam mot Lobelia och MikaTela och kändes som jag behövde välja i den lynchen. Jag har ingen aning var cirkus står men jag har iaf inte försökt rädda henne, dessutom fick hon sin andra röst efter att jag röstat. Nu tror ju jag att du är god med tanke på ditt agerande i Break-lynchen, men det är lite märkligt att du inte reagerar mer på hur MikaTela svängde i den lynchen.

När det gäller Lobelia så vet jag inte om jag valde rätt när jag valde att lägga rösten på MikaTela. Lobelias röst på Break dag 1 kan vara alibi. Men MikaTelas vändning i Break-lynchningen var konstigare.
 
Måste rösta nu, vet inte hur mycket jag kommer kunna följa leken ikväll, tyvärr. .

Blacksmithfarm röstar på cirkus
För att det känns som att hon försöker så tvivel snarare än leta onda. Rösten på MikaTela i dl 2 sticker ut, bl.a. som ett försök att förvirra för goda. Kanske är MT god, kanske är de båda onda. Jag vet inte...
Jag håller med om ev. försök att så tvivel i det inlägget du citerade (där cirkus röstade på MikaTela). Men i det läget såg det ju ganska kört ut för Break, känns inte riktigt som cirkus stil att försöka rädda en kollega då?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 283
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 148
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 940
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 623
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp