Bukefalos 28 år!

Jag velar mellan Lobelia och MikaTela som båda har en röst var.

Niyama röstar på MikaTela
för att jag tycker det är skumt hur hon svängde ang. hemlig.
 
Det kanske är möjligt att alla som röstat på mig är goda. Men jag hinner inte.

Artline röstar på cirkus
hon borde ha förstått att bsf och MikaTela skulle rösta på mig. Jag tycker hennes röst är lätt
 
Jag velar mellan Lobelia och MikaTela som båda har en röst var.

Niyama röstar på MikaTela
för att jag tycker det är skumt hur hon svängde ang. hemlig.
Mina inlägg från inatt.



Men, nu röstade Lobelia på MikaTela och jag har ju reagerat på samma saker (vet inte vad det betyder att jag håller med @Lobelia :nailbiting:😅). Jag tror ju nån av dom är ulv (kanske inte båda med tanke på Lobelias röst nu?).
Alltså jag håller med om det Lobelia skriver om MikaTela, MEN Lobelias röst på Break kan vara alibi (alltså menar även den dag 1). Måste dock välja mellan dessa kände jag :arghh:
 
Ute med hund. Orkar någon lägga in min röst i listan?

Det är fullt möjligt att en ulv röstade på mig. Väldigt rimligt.

Men det som gör att jag funderar på om de är goda är alla andra röster. Många skriver att jag kan vara god och att de inte förstår misstankarna mot mig.

Men samtidigt gör inget något för att undvika att jag lynchas. Ulvar som är nöjda med att en god åker? Utan att rösta på. Mig?

Samtidigt så förstår jag att man inte räddar någon som är okänd. Nu slipper jag tänka mer.
 
Dl 3

15.32 cirkus röstar på Artline
16.29 Blacksmithfarm röstar på Artline
18.32 MikaTela röstar på Artline
20.39 Lobelia röstar på MikaTela
21.24 Glömmerallt röstar på lobelia
21.24 Qitis röstar på cirkus
21.28 Niyama röstar på MikaTela
21.29 Artline röstar på cirkus
 
Orkar inte tänka. Men om Art hade varit ond hade ju BSF känts godare. Märkligt att Art fick tre första rösterna och sen ingen mer?
 
Äh jag misstänker mig faktiskt cirkus mest. Som så tydligt fiskade efter ängel osv igår och idag.
det skaver för mycket för jag ska kunna förbise det.
Qitis röstar på cirkus
Känns ulvigt att fiska efter ängeln så tydligt så tidigt i leken.
Jag undrar om du har fattat hur jag har resonerat?
Fiska efter ängel, varför skulle det vara ulvigt menar du? Det är väl tvärt om något som kan gynna de goda att inte rösta på just den. Min tanke är att du är en möjlig ängel precis som glömmerallt skrivit förut, men alternativet är också att MikaTela är ängel iom att hon inte verkade fatta att Break var ulv förrän du skrev så tydligt, och det noterade jag inte särskilt förrän hennes inlägg tidigt idag - annars hade jag nog inte röstat där igår, så min tanke är att hon trodde att du var siare och följde dig. Därför ville jag inte att MikaTela skulle bli lynchad idag. Capiche? Däremot- är hon inte ängel så håller jag kvar vid min tanke från igår.
 
Angående er som kommenterar att jag har helt bytt spelsätt sen sist är att då satt jag i en lastbil med mobiltelefon och mitt upp i en jobbig utredning i en vårdnadstvist. Lärde mig av mitt misstag då och har denna gången använt datorn samt är på hemmaplan!

Nä alltså min magkänsla om folk har ju bara stämt på 1 av 3 stycken. Kanske dags att läsa, känna och göra tvärtom?!
Sluta vara så misstänkta ni goda!

Nu har det dock börjat hända lite mer. Vi har fått se mer av glömmerallt och lobelia bland annat och fått deras tankar.
Ska ta och plugga/jobba lite nu men smyger troligen inom en runda i natt, men flaggar redan nu för att jag kommer vara inaktiv i morgon förmiddag pga vaken jobbnatt nu.
 
DL 1
17:43 cirkus röstar på LenaH
19:09 Artline röstar på hemlig
19:37 Emtherlia röstar på Niyama
20:46 Ceta röstar på Artline
21.11 MikaTela röstar på ceta
21.12 qitis röstar på Emtherlia
21.17 hemlig röstar på Artline
21.23 Niyama röstar på MikaTela
21.23 Lobelia röstar på Breaktown
21.28 Breaktown röstar på LenaH
21.30 LenaH röstar på Emtherlia

LenaH bybo

Ceta brevbärare


DL2
17.22 hemlig röstar på breaktown
18.40 qitis röstar på breaktown
19.29 emtherlia röstar på hemlig
19.53 Mikatela röstar på breaktown
20:09 Artline röstar på Lobelia
20:2? Blacksmithfarm röstar på Artline
20:37 cirkus röstar på MikaTela
20.51 Lobelia röstar på breaktown
20.58 Niyama röstar på breaktown
21.28 breaktown röstar på hemlig

Breaktown, psykopat
Hemlig, siare
Emtherlia bybo


Dl 3

15.32 cirkus röstar på Artline
16.29 Blacksmithfarm röstar på Artline
18.32 MikaTela röstar på Artline
20.39 Lobelia röstar på MikaTela
21.24 Glömmerallt röstar på lobelia
21.24 Qitis röstar på cirkus
21.28 Niyama röstar på MikaTela
21.29 Artline röstar på cirkus

Artline bybo
 
Då borde det troligtvis stå 3-4 nu?
DL 1
17:43 cirkus röstar på LenaH
19:09 Artline röstar på hemlig
19:37 Emtherlia röstar på Niyama
20:46 Ceta röstar på Artline
21.11 MikaTela röstar på ceta
21.12 qitis röstar på Emtherlia
21.17 hemlig röstar på Artline
21.23 Niyama röstar på MikaTela
21.23 Lobelia röstar på Breaktown
21.28 Breaktown röstar på LenaH
21.30 LenaH röstar på Emtherlia

LenaH bybo

Ceta brevbärare


DL2
17.22 hemlig röstar på breaktown
18.40 qitis röstar på breaktown
19.29 emtherlia röstar på hemlig
19.53 Mikatela röstar på breaktown
20:09 Artline röstar på Lobelia
20:2? Blacksmithfarm röstar på Artline
20:37 cirkus röstar på MikaTela
20.51 Lobelia röstar på breaktown
20.58 Niyama röstar på breaktown
21.28 breaktown röstar på hemlig

Breaktown, psykopat
Hemlig, siare
Emtherlia bybo


Dl 3

15.32 cirkus röstar på Artline
16.29 Blacksmithfarm röstar på Artline
18.32 MikaTela röstar på Artline
20.39 Lobelia röstar på MikaTela
21.24 Glömmerallt röstar på lobelia
21.24 Qitis röstar på cirkus
21.28 Niyama röstar på MikaTela
21.29 Artline röstar på cirkus

Artline bybo
Okej.
Tänker såhär. Om vi säger hypotetiskt att alla eller iaf två av oss som röstade på artline är goda så känns det dumt av en ulv att rösta på en kollega ifall drevet skulle vända?
Menar att det skulle kunna tala till de som röstade på MikaTela och cirkus fördel.

Men det kan ju vara så att cirkus och MikaTela båda är ulvar, och då tänker jag att rösterna på henne kanske är mindre troligt från kollegor? Det hade ju varit enklare för en lya att haka på drevet?

.... nä... Orkar inte tänka mer just nu...😅
 
Hmm... ska försöka få natthjärnan att fungera lite.
Vilka roller är kvar?
Magistern
Ängeln
2 bybor
3 ulvar

Om man går efter er andras uträkning hur många ulvar det borde vara i denna leken.

Vilka är vi kvar nu?
Glömmerallt
cirkus
Lobelia
Blacksmithfarm
Niyama
qitis
MikaTela (jag)

Alltså ni känns skumma hela bunten!
Kan visserligen bero på att jag har haft fel om 2 stycken nu.

Jag trodde länge att qitis var ängeln men glömmerallts inlägg får mig att tvivla, kan det vara så att hon har fått spioninfo från goda lyan?

Fast samtidigt, vet goda lyan vilka som är goda och onda? Eller kan dom råka skicka spioninfo till en ulv?

Lobelia var tyst länge men kommer sen in hårt under förra DL, jag ska ta och kika lite närmare på hennes inlägg och se om jag kan få ut något av dessa.

Niyama känns som hon ligger och drar sig lite under radarn men jag måste ha fel för hon har rätt så många inlägg i tråden, hon kan bara inte skrivit något direkt utstickande.

cirkus har jag nämnt tidigare att jag är misstänksam emot och även lagt till henne i min teoretiska lya men jag vet inte riktigt om jag kan hålla fast vid den. Jag ska ta och kika igen på det jag tyckte gjorde dom tidigare misstänkta i mina ögon så som breaktown, hemlig och artline, och ja cirkus med såklart. Jag kanske helt enkelt har snöat in mig i helt fel så jag missar detaljer.

Blacksmithfarm har jag inte heller reflekterat något direkt över tidigare. Dock verkade Art tvärsäker på att hon var en ulv (visserligen ansåg hon även att jag var det). Dock kan det vara så att Artline mest var rädd för att bli lynchad för det lät som hon ansåg att även cirkus skulle vara ulv.

Kan hon haft rätt att det var 2 ulvar med och röstade mot henne?
Eller var det bara en vild chansning från henne?

Lite trötta tankar från min sida nu innan jag går av jobbet.
 
Jag undrar om du har fattat hur jag har resonerat?
Fiska efter ängel, varför skulle det vara ulvigt menar du? Det är väl tvärt om något som kan gynna de goda att inte rösta på just den. Min tanke är att du är en möjlig ängel precis som glömmerallt skrivit förut, men alternativet är också att MikaTela är ängel iom att hon inte verkade fatta att Break var ulv förrän du skrev så tydligt, och det noterade jag inte särskilt förrän hennes inlägg tidigt idag - annars hade jag nog inte röstat där igår, så min tanke är att hon trodde att du var siare och följde dig. Därför ville jag inte att MikaTela skulle bli lynchad idag. Capiche? Däremot- är hon inte ängel så håller jag kvar vid min tanke från igår.
Det ser jag snarare som ett tecken på att hon inte är ängel, varför skulle ängeln ha svårare att förstå än andra? Och när någon pekar på det tydligt så är det svårt för någon att missa.
 
DL 1
17:43 cirkus röstar på LenaH
19:09 Artline röstar på hemlig
19:37 Emtherlia röstar på Niyama
20:46 Ceta röstar på Artline
21.11 MikaTela röstar på ceta
21.12 qitis röstar på Emtherlia
21.17 hemlig röstar på Artline
21.23 Niyama röstar på MikaTela
21.23 Lobelia röstar på Breaktown
21.28 Breaktown röstar på LenaH
21.30 LenaH röstar på Emtherlia

LenaH bybo

Ceta brevbärare


DL2
17.22 hemlig röstar på breaktown
18.40 qitis röstar på breaktown
19.29 emtherlia röstar på hemlig
19.53 Mikatela röstar på breaktown
20:09 Artline röstar på Lobelia
20:2? Blacksmithfarm röstar på Artline
20:37 cirkus röstar på MikaTela
20.51 Lobelia röstar på breaktown
20.58 Niyama röstar på breaktown
21.28 breaktown röstar på hemlig

Breaktown, psykopat
Hemlig, siare
Emtherlia bybo


Dl 3

15.32 cirkus röstar på Artline
16.29 Blacksmithfarm röstar på Artline
18.32 MikaTela röstar på Artline
20.39 Lobelia röstar på MikaTela
21.24 Glömmerallt röstar på lobelia
21.24 Qitis röstar på cirkus
21.28 Niyama röstar på MikaTela
21.29 Artline röstar på cirkus

Artline bybo


Försöker få ner lite tankar så det finns ifall jag inte är kvar efter dl

En tanke är att Niyama och Mikatela inte borde sitta i lyan ihop
niyama känns kanske mer åt det onda hållet av de två -men inte säkert
Men har en tanke att om Mikatela är god så ville niyama i så fall om hon är ond ställa två goda mot varandra. Och då ligger cirkus lite risigt till att vara ulv hon med
Niyamas röst igår känns som att till varje pris förhindra att ingen av cirkus eller lobelia ska kunna komma att ställas mot artline ?

Lobelia känns skum hon också , en av mina potentiella ulvar hon med baserat på röstningen och ffa gårdagens Lynch av Artline

glömmerallt är väldigt svår att placera iom att hon kom in i leken vid dl2 precis då tiden för röstning närmade sitt slut
Har ändock en del tankar som sammanfaller med mina så just nu inte i min lya (den är annars väldigt full! Typ. Alla utom jag är i den :p )

Blacksmithfarm känns skum. En av mina potentiella ulvar hon med. Missade första dl. Efterröstade på mig. Ingen imponerande röstrad heller.

Så svår lek denna gången tycker jag! Alla känns i varierande grad skumma och kan vara i lyan
 
Det ser jag snarare som ett tecken på att hon inte är ängel, varför skulle ängeln ha svårare att förstå än andra? Och när någon pekar på det tydligt så är det svårt för någon att missa.
Ja och nej säger jag.
Om man har snöat in på nån man tycker är skum så är det sjukt svårt att se något annat och det är så jag uppfattat att det var för henne i DL2. Men jag vet inte - det är väl också min permanenta misstänksamhet mot Q som gör att hon lätt hade kunnat låtsas vara ängel.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 603
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 499
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 182
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 052
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp