Bukefalos 28 år!

Unghästtråd...

Sv: Unghästtråd...

Så nu går mina 2 köttbullar tillsammans :banana: Lägger in bilder i morgon.

Här kommer de utlovade bilderna
23877814.jpg

23877815.jpg

23877816.jpg

Bonus bild på Wille
23877817.jpg


Dom är så söta dessa två, står till och med och äter ur samma hökorg :love:
Tyvärr blir det inte så länge till, Wille flyttar till lösdriften till helgen och då flyttar Waikiki till sig igen.
 
Sv: Unghästtråd...

nejmen rackarns rövarhästar! :mad:
vilka taskiga sår, och så typiskt att hon skulle bli biten så illa inför helgen nu :cool:

jaha! då är jag med! :D fast lite spännande var det iaf ;):D
 
Sv: Unghästtråd...

vad mysigt dom ser ut att ha det! :love:
är det bilderna som lurar ögat eller är wille större än waikiki?:)
 
Sv: Unghästtråd...

vad mysigt dom ser ut att ha det! :love:
är det bilderna som lurar ögat eller är wille större än waikiki?:)

Ja, dom är så söta tillsammans, står som sagt och äter ur samma hkorg när jag ger dom mat, utan att bråka och det har dom gjort sen dag 1 :love::love: Synd bara att jag inte kan ha dom tillsammans hela vintern. Men tyvärr är det hingst på lösdriften och någon fölis vill jag inte ha.

Nej, jag tror Waikiki är någon cm högre. Dock står nog Wille lite högre på bilderna. Men det är inte mycke som skiljer :angel: Aldelles lagom storlek tycker jag, Dock kommer ju Wille bredda sig rätt mycke tror jag om man titta speciellt på framknäna och gorvheten på benen så stämmer dom inte riktigt ihop med resten av hästen :rofl:
 
Sv: Unghästtråd...

Vi var ju på paintchampionatet igår och här kommer ett par bilder därifrån :)
ErikaochChiliPaintchampionatet.jpg

ErikaochChiliPaintchampionatet2.jpg


sorry att vi inte ställde upp ordentligt, både jag och pållan hade tröttnat på att stå still ;):D
Chili var jätteduktig! Lite joxig med huvudet (tråkigt att stå stilla så länge)och så bestämde hon sig för att slå en rejäl drill under prisutdelningen också ;):D
 
Sv: Unghästtråd...

:love: :bow: :love:

Och här har ni lillasyster...

(Ja, hon kan även se ut som ett monster:)
2008-10-04-039_18489907.jpg


2008-10-04-043-0000_18490271.jpg


Jag visade inte själv denna gången, men planerar att göra det nästa gång. Lotta var RIKTIGT trött efteråt och var less i väntan på att de äldre stona skulle bli klara, men sååååååååååååååååå himla duktig! *superstolt*
Däremot var hon inte så "duktig" dagen innan, utan visade hur himla envis hon kan vara, så jag har att jobba med...
 
Sv: Unghästtråd...

Jaaa :love: men nu får jag inte bort bajsfläcken storlek enorm från det rosa fleecetäcket. :(

Här kommer två bilder till...

2008-10-04-034-0000_18490147.jpg


2008-10-04-020-00000_18490034.jpg
 
Sv: Unghästtråd...

här kommer några bilder på Toffeetini 3 mån



nya höstmodet



pinsamt snygg man blir på bild fnissss!!!!:rofl:
 
Sv: Unghästtråd...

*Kl*

Det var jätte länge sedan jag var inne här, tänk vad snabbt tiden går och vad alla unghästar växer och utvecklas! :)

Slänger in några bilder på min Bacardi, som också har växt massor!

24043836.jpg
[/url][/IMG]

24043826.jpg
[/url][/IMG]

23847989.jpg
[/url][/IMG]
 
Sv: Unghästtråd...

här kommer bilder från tävlingen...

P9280219.jpg


P9280217.jpg


vet att grimman är lite för stor, men det var det bästa vi hade,
har inte haft råd att införskaffa en passande showgrimma...
 
Sv: Unghästtråd...

heejsan!
jätte fina haflinger:laugh:
jag ha också en, ett eldre sto och en åring hon är jätte snäll jag ska tävla med henne i november första gongen i showmanship at hater:bump:
 
Sv: Unghästtråd...

Bild030.jpg
[/IMG]gjorde fel. svarade på en gammal inlägg.
Jag är ny här .Vilka fina hästar ni har!
Skicka med en bid från min häst, hon är en åring
 
Sv: Unghästtråd...

lite uppdatering om hur det går för oss kommer här :)

Vi har nu tagit de första uppsuttna travstegen. Det var förra veckan, ca 10 steg i luuugnt tempo :)
Husse joggade brevid med Chili i grimskaft så det vara bara för mig att åka med. Och chili tyckte inte att det var nåt konstigt alls.

Igår hade vi vår första clinic. Både övningar från marken och uppsuttet (red i ungefär en halvtimma) enbart i skritt. Gick jättebra! Vi tränade på halter, igångsättningar, höger och vänster. Chili var otroligt duktig och jag är jättenöjd (och stolt) :)
tyvärr har jag inga bilder men förhoppningsvis finns det bilder efter nästa gång som blir om 2 veckor ungefär.
 
Sv: Unghästtråd...

*kl*
Uppdatering om mig och Tibbe :p Vi är nu hemma igen från min praktik så nu har Tibbe 1 månads vila och under denna tid ska
hans vargtänder ryka XD Innan dess har allt gått helt super vi tog första galoppen för 3 veckor sedan, vilket han svarade på som om han inte gjort annat, så nu räcker det om jag lägger till galoppskänkel och gör pussljud så fattar han galopp hur fint som helst :love: Dock har vi inte tränat på höger och vänster då vi bara varit ute ska vi ta igång med nu efter vilan :D
Dock har jag fått påhopp typ att jag inte ska ha unghäst då jag valt att rida in honom på bosal :crazy: Suck säger jag bara på folk.
 
Sv: Unghästtråd...

*kl*
liten uppdatering från oss.

En tränare har börjat komma ut till stallet regelbundet nu igen och jag och Chili har varit med på två clinics. Den första den 25/10 och den andra idag. Och det har gått så himla bra!

Har börjat rida chili lite mer och det blir ungefär 2-3ggr/v och runt 15-20min/gång (skrittar än sålänge)
Tränar på avsaktning med enbart säte och basic grejerna höger, vänster, start och stopp. Chili är kanonduktig!
Idag tränade vi även lite i rundcorallen och jag har fått några fler saker att tänka på när det gäller mitt kroppsspråk. :)
Vi testade även lite mer uppsutten trav och hon är som en dröm att sitta på :love:
Sedan har jag mätt chili igen och hon har vuxit ungefär 1 cm över baken sen tidig sommar. Händer inte så mycket där, men däremot har vi fått gå upp en täckesstorlek :D

Bilder från idag:
Chili9november.jpg

Chili9november2.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Unghästtråd...

Jag har fortfarande svårt att tro att jag kommer få det lika enkelt med lillasyster när det är dags för henne...

Det är JÄTTESKOJ att det går så bra för er! Heja heja heja! :banana: :love:
 
Sv: Unghästtråd...

Idag har vi ridit ut! Red ner längs grusvägen vid stallet och tillbaka (ca 300m)
Det märktes verkligen att Chili tyckte att det var kul att komma ut:)
Filmbevis
http://www.youtube.com/watch?v=Nrf8oBRnZjw

Red lite i rundcorallen innan, halterna med ebart säteshjälp sitter som berget nu :) Travade även några steg i varje varv.
Men innan allting fick tösen springa av sig lite i ridhuset, vilket var ytterst populärt! :D

Varning för bildbomb!
Chili17nov2.jpg

Chili17nov4.jpg

Chili17nov6.jpg

Chili17nov7.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 403
Senast: MiniLi
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 815
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 576
Senast: tott
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 024
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp